wanneer pyama aan doen bij baby!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sherly182, 19 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Vanaf dat ze in haar ledikantje ging (met 2 weken ongeveer) heb ik haar een pyjama aan gedaan. Ook om haar dag/nacht ritme een beetje te stimuleren! Wij hadden haar toen nog niet in een slaapzak, maar gewoon in haar pyjama in bed. Pas toen ze ging rollen en schuifelen was een slaapzak handig, en per nacht bekijken we (nog steeds) of ze een hele pyjama met slaapzak aan heeft, of zonder pyjamabroek, of juist met extra deken. Beetje wisselend dus!

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

met een maand of 3.. de puckababy gaat er dan uit en wordt er geslapen in een slaapzak en dan is een pyjama wel handig.

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    pyama:vanaf 4maanden elke nacht, maar daarvoor, vanaf 2maanden af en toe, te laten wennen..slaapzak: eigenlijk in de winter, een paar weken lang toen hij 2-3 maanden oud was. maar nu pas elke nacht wegens te veel omrollen...

4. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    vandaaag dus het eerst pyama pakje gekocht is een boxpakje maar kan ook goed als pyama gebruikt worden. dus ik ga het vanavond eens proberen en dan maar eens kijken hoe ze het vind.

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Tot nu heb ik haar elke avond schonen kleren aan getrokken wat ook voor nacht kleding door kon gaan.

Een slaapzak gebruik ik al van af week drie of vier.
    En het schonen kleren krijgen is hier ook onderdeel van het naar bed gaan. bad, fles en bed.

Nu trek ik haar wel vaak overdag, Zeker als ik weg ga nog wat anders aan ga ik niet weg dan blijft ze wel eens in haar nacht/dag kleren liggen.,

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    bij ons slaapt ze momenteel nog in der gewone kleertjes... wij badderen sochtends en vind het zo'n gedoe om haar savonds om te kleden :D ze is nog zo klein, al dat gefriemel aan die kleine armpjes en beentjes die een eigen leven lijden vind ik maar niks :D

als ik haar savonds altijd in bad zou doen zou ik haar wel een pyamatje aantrekken. maar nu nog gewoon in der kleertjes (zoiezo der romper en truitje of tshirt, soms doe ik wel der broekje wisselen)

7. Maia

Maia Niet meer actief

in het begin had ze gewoon zachte pakjes, maar toen we overdag overstapten op wat 'normalere' kleding (denk mt. 62/68) zijn we overgegaan richting 's nachts pyjama.

8. 19linda85

19linda85 Actief lid

23 feb 2010
    205
    0
    0
    Hier ook hetzelfde idd. In het begin sliep hij altijd gewoon in de kleertjes van die dag. Dit omdat het altijd nog zachte kleertjes waren. Pas sinds we idd spijkerbroekjes enzo aan zijn gaan doen kreeg hij een pyama aan. Vond het ook teveel gedoe om hem steeds aan en uit te kleden. Volgens mij was zijn eerste spijkerbroek maat 62. Overdag leg ik hem nog wel gewoon met kleertjes aan in bed. Ligt eraan hoe moe hij al is of ik zijn broekje nog uitdoe of hoe warm het is. Eventueel doe ik dan nog wel eens een dunne slaapzak aan.

9. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wij zijn dat gaan doen toen frummel overdag spijkerbroekjes ofzo aankreeg. Ipv die zachte kleertjes.

Een slaapzak had hij zo ie zo altijd aan.

10. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    mijn zoon heeft hier ook al vanaf 2 weken ofzo een pyama aan en vond het beter dan in de kleding te laten liggen nee daar hielt ik niet van de eerste 2 weken sliep de kleine snachts in een boxpakje

11. jammetje

jammetje Actief lid

5 mei 2010
    216
    0
    0
    vanaf dag 1 heeft mijn zoontje een pyama aan. Kwam ook omdat hij van januari is en wat was het toen koud!!!!!! dus had hij lekkere dikke pyama's aan. Nu slaapt hij sinds kort in een slaapzak omdat meneertje vaak omhoog kruipt of zich bloot trappelt. In zijn slaapzak heeft hij nu alleen nog zijn pyamajasje aan geen broek. Wel ligt hij nog onder een enkeldekentje.

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier vanaf een week of zes.
    Het is een echt avondritueel geworden.

Rond 18.30 naar boven, even spelen op het speelkleed en doe ik wat oefeningen met hem ivm voorkeurshouding. Daarna lekker in bad, daarna masseren en dan hup in pyama en slaapzakje. En dan heerlijk bij mamma op schoot voor de laatste fles.

Moet eerlijk zeggen dat ik dat gewoon voor mezelf gedaan heb hoor. Het zal Sven weinig uitmaken wel of geen pyama. Maar al voor mijn zwangerschap keek ik uit naar dat moment van zo'n lief klein heerlijk ruikend babietje in zn pyamaatje en slaapzakje bij mamma op schoot. Zo fijn om dat nu mee te mogen maken. Leg hem dan ook met moeite op bed, hahahaha...

13. marilouise

marilouise Niet meer actief

Vanaf dag 5 toen kwamen we thuis uit het ziekenhuis heerlijke gewenning

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik deed dat pas wanneer ze geen luierpakjes enzo meer dragen, en als ze makkelijk zittende kleding aanhadden legde ik ze daar gewoon mee in bed... rond de 3e maand ongeveer kocht ik pyama's en een slaapzakje... en die gaat dat savonds aan

15. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Slaapzakje: vanaf twee weken.
    Pyjama: vanaf ca. vier maanden.

16. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Slaapzak vanaf een week ongeveer omdat ze onder de dekens kroop snachts.
    En pyjama ook al vrij snel omdat ze toch na de voeding vaak wel wat spuugt en dan altijd de kraag vochtig is.

17. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Met luierpakje bedoel je een romper?
    Deed je die vanaf 3 mnd al niet meer aan? Frummel draagt die nu nog steeds.

18. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    nou wij hebben een box pakje gekocht en ze vind het prima volgens mij. alleen nu met dit warme weer ligt ze lekker alleen in een luier en dan in een zomer slaapzakje. maar ik ga zeker nu door met de boxpakjes en pyamas. ik vind het echt lekker werken en volgens mij vind de kleine meid het ook wel prettig om niet in de zelfde kleren te slapen als waar ze de hele dag in heeft gelegen.

Deel Deze Pagina