Hoi meiden, Wij proberen nu zo'n 6 maanden om zwanger te worden van de tweede. Maar het lukt maar niet. Mijn menstruatie is ook niet heel duidelijk, want de ene keer ben ik 1 dag te laat met menstrueren en de andere keer, afgelopen keer bijvoorbeeld, een week te laat. Nou heb ik gelezen over een hormonenbehandeling. Maar krijg je dit zo via de huisarts als je dat wilt of moet je dan een hele molen door? En na hoelang proberen is het verstandig om naar de huisarts te gaan voor een eventuele hormoonbehandeling oid? Het frustreert wel. Ik reken elke keer via een tool op deze site uit wanneer mijn vruchtbare dagen zijn, en rond die dagen heb ik ook seks. Ik heb in september na 8 weken een miskraam gehad, en in oktober eentje na nog geen 4 weken. Maar daarna is het niet meer gelukt om zwanger te raken. Misschien ben ik te dik? Misschien is er een ander probleem? Ik maak mezelf gek met die vragen en vroeg me af of er hier meiden zijn die tips hebben of hetzelfde hebben meegemaakt of momenteel meemaken.
Ondanks dat het nu echt een eeuwigheid duurt is 6 maanden niet heel ongewoon. Je kunt niet zomaar starten met hormonen, en denk dat je je ook moet afvragen of je dat ook wel direct wil. Het is echt niet niks namelijk. Sowieso zul je daarvoor naar je huisarts moeten die je vervolgens moet verwijzen naar de gyn. Meestal wordt je pas na een jaar doorverwezen, maar uiteraard kun je altijd eerder naar je huisarts gaan bij twijfels. Een tool/app berekend vruchtbare dagen nav een gemiddelde. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Je zou met ovulatietesten kunnen beginnen om je eisprong op te sporen. Zo kun je wat gerichter aan de bak. Succes, en ik hoop snel een plakbeeb voor je.
Een app die je vruchtbare dagen berekend is absoluut niet betrouwbaar. Zeker als je cyclus onregelmatig is. Je hoeft ook echt niet met een app bij een gyn aan te komen. Die lachen je echt uit. Je zou ovulatietesten kunnen gaan gebruiken dan krijg je meer inzicht in je cyclus. Of temperaturen. En in oktober een miskraam dan heb je daarna pas 4 cyclussen gehad. Dat is niet lang hoor. Al lijkt alles een eeuwigheid te duren. Tenminste bij mij Succes
he meid, super vervelend! En heftig, al 2 miskramen! 6 maanden is voor je gevoel heel lang, maar eigenlijk helemaal nog niet zo lang. Vaak wordt je pas na een jaar niet zwanger te zijn geweest doorgestuurd, maar je zou, n.a.v. je 2 miskramen wel eerder eens kunnen informeren. Gemiddeld duurt het ook een jaar! Via een tool je vruchtbare dagen berekenen, werkt niet echt die tool kan niet in je lichaam kijken! Wat je zou kunnen proberen is, zoals LVtje zegt, te beginnen met ovulatietesten, zodat je weet wanneer je vruchtbare dagen zijn en je eisprong. Daarnaast kan je starten met temperaturen, om je cyclus in kaart te brengen. Mijn cyclussen variëren tussen de 26 en 40 dagen, en in het ziekenhuis vinden ze dat nog regelmatig dus een paar dagen verschil in lengte is niet meteen zorgelijk!
Maar die ovulatietesten... dan heb je er toch gelijk een stuk of 10 nodig om het op te sporen? Dat wordt dan best prijzig volgens mij
Ovulatie testen kun je bij de action halen. Kost geen drol. Ik vind het heel erg van jullie miskramen. Maar helaas is 6 maanden met een redelijk strakke cyclus en het feit dat je wel zwanger kan raken niet genoeg reden om door te kunnen naar de gynaecoloog... Mocht je meer miskramen krijgen dan kunnen ze dit wel onderzoeken maar buiten dat is 6 maand nog niet lang genoeg..
Ik heb ze van de action gebruikt, 5 voor 2,50 dacht ik. Valt dus qua kosten wel mee. Maar ook via internet zijn ze vrij goedkoop te bestellen bij bijvoorbeeld zwanger en kids. Zo weet je iig waar je ergens je eisprong hebt, om mezelf even als voorbeeld te noemen. Mijn app berekende mijn eisprong zo rond dag 15/16 terwijl die vaak pas op dag 18 sprong. Zo kun je hem dus alsnog missen.
Je krijgt niet zomaar hormoonbehandelingen. Dan moet er echt iets 'mis' zijn. Ik zou inderdaad beginnen met ovulatietesten. En zoals eerder is gezegd, is een half jaar echt zo lang nog niet...
onze dochter duurde 8 rondes. is niets ongewoons helaas. deze keer wel gelijk, dus er is niets wat de gyn had kunnen doen. temperaturen heeft geholpen om inzicht in de cyclus te krijgen en ovutesten... blijft een proces waar je heel veel geduld voor moet hebben helaas. al moet ik wel zeggen, toen ik een spartelende inimini op de echo zag waren die maanden vol teleurstelling zo weer in het niets gevallen. hopelijk lukt het binnenkort!
Je kunt ook gewoon temperaturen. Kost je niks. Tenzij je geen thermometer hebt dan moet je die kopen. Elke dag om hetzelfde tijdstip voor je uit bed gaat temperaturen rectaal. En in een app zetten zoals fertility friend. Dan zie je ook je ei
Tempen is mooi als bevestiging maar met ovulatietestjes krijg je echt meer inzicht in je cyclus en ei. Ik raad het je van harte aan! Wanneer je testjes gaan oplopen doe je er 2 per dag om je lh piek niet te missen. Je kunt dan optimaal je vruchtbare dagen benutten. En klets gezellig mee in een vd nod clubjes elke maand..je bent niet alleen.
ik heb nog een paar testjes liggen (ik heb ze gekregen in het ziekenhuis omdat ik niet zwanger mocht worden na een mola) ik wil ze wel naar je opsturen?
Graag Sugartje. Kan iemand mij dan uitleggen hoe je te werk gaat met de ovulatietesten? Begin je eerst met eentje per dag? En voor je uit bed gaat of midden op de dag? Ik heb ze nog nooit gebruikt.
Tussen 12-19 uur, en dan elke dag op een vast tijdstip de test is pas positief als de 2 strepen even donker zijn, of de teststreep donkerder. Andere streepjes is negatief, en bij mij zeggen ze niks. Sommige mensen lopen ze op, maar dat hoeft niet (ik heb altijd lichte/donkere streepjes, en dan ineens een knaller). en 2 uur van de voren niet drinken en niet plassen
Ik doe ze altijd rond een uur of 10/11..dan is je kopje koffie of thee vh ontbijt wel weg..Met ochtendurine kun je beter niet doen en heel veel van te voren drinken ook niet..voor de rest maak ik me niet zo druk om het test moment.. Als voor jou twee uur smiddags handig is doe je dat.. De meeste dames schrijven de tijd vd test en de datum op de test of ernaast als je ze opplakt zoals ik.. Dan zie de opbouw mooi. Ik ben zelf niet zon fan van action omdat ik de cassettes schadue vind geven en ze niet mooi onderelkaar kan zien. Maar je kunt ze natuurlijk uit elkaar halen. Ik gebruik die van sensitest.
Als je de kosten van ovulatietesten al duur vind zet dan de hormoonbehandelingen al maar uit je hoofd!!
als hij even donker is, of nog donkerder dan is het tijd om het gezellig te maken je hebt dan 24-48 uur tot je eisprong plaatsvind en je ei leeft ook nog eventjes, dus mocht het even niet uitkomen of wat dan ook is ietsjes later klussen ook niet een ramp