Hallo, Ik heb sinds sept. 2010 een WW uitkering met daarbij een bepaald dagloon, hiervan ontvang ik momenteel 70%. Nu ben ik in september 2011 uitgerekend van mijn eerste kindje en wil graag weten hoe dat zit met de hoogte van de zwangerschapsuitkering. Bedraagt dit hetzelfde bedrag als de WW uitkering die ik momenteel ontvang, of wordt dit 100% van het eerder vastgestelde dagloon ipv de 70% die ik nu dus ontvang? En hoelang van tevoren moet ik mijn zwangerschapsverlof bij het UWV aanmelden, aangezien er op de website staat vermeld dat het uiterlijk 8 weken voor de uitgerekende datum moet worden doorgegeven terwijl ik telefonisch te horen kreeg dat het minimaal 8 weken van tevoren moet worden doorgegeven. Graag uw antwoord op bovengestelde vragen. M.v.g. Ginnie
Beste Ginnie, De hoogte van je Zwangerschapsuitkering bedraagt 100% van je vastgestelde dagloon WW. Je kunt op zijn vroegst 8 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum telefonisch contact opnemen met UWV voor het aanvragen van je Zwangerschapsuitkering. Binnen enkele dagen ontvang je dan het formulier Aanvraag WAZO-uitkering. Op dit formulier staan je gegevens dan al vermeld. Als je dit formulier ondertekenend en samen met de zwangerschapsverklaring opstuurt, neemt UWV je aanvraag in behandeling. Ik heb intern binnen UWV gemeld dat de informatie op uwv.nl niet de juist is met verzoek tot aanpassing. Fijn verlof toegewenst. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare