Wanneer recht op doorverwijzing?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door myster, 10 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige,

Sinds 2010 gestopt met de pil, na een jaar zwanger van de eerste vervolgens snel zwanger vd tweede.
    Nu een klein jaar bezig met de derde.

Sinds het stoppen van anti conceptie onregelmatige cyclus, variërend van 19-56 dagen. Meerdere curves bij gehouden, maar geen eisprong gespot. Ik weet dat ie er geweest is anders had ik nu geen 2 geweldige kinderen.

Vandaag naar de huisarts geweest die geeft aan dat hij ons pas kan doorverwijzen als we 2!!jaar bezig zijn, ondanks het feit dat ik weinig tot geen eisprongen heb op jaarbasis.
    Het voelt als trekken aan een dood paard; er is immers maandelijks een eisprong nodig om zwanger te raken.

Welke stappen zouden we kunnen ondernemen?Kan een verloskundige ook doorverwijzen?
    .Alvast bedankt!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Myster,

een verloskundige kan je helaas niet doorverwijzen om deze reden. Dat de HA 2 jaar wil wachten is wel lang, maar hij zal het denk ik baseren op het feit dat je al 2 keer zwanger bent geweest en een onregelmatige cyclus hebt. Toch zijn er wel HA-en die doorsturen na een jaar. Je kunt er helaas zelf weinig tegen doen. Je probeert al met ovu-testen inzicht te krijgen in je cyclus. Je zou nog kunnen temperaturen als je dat nog niet deed. Verder heb ik ook niet dé oplossing of een ander pad dat je nog kunt volgen. Ik snap dat het frustrerend is hoor, maar je hebt toch echt de huisarts nodig. Je kunt trouwens altijd kijken of je ergens een second opinion kunt krijgen (daar heb je recht op). Je kunt bij je eigen huisarts of een andere navragen hoe je dit kunt doen. Je kunt dan in ieder geval zeggen dat je het niet eens bent met zijn beleid.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina