Hallo dames, Het onderwerp zegt het eigenlijk al. wanneer reden jullie weer auto na een keizersnede? Hebben jullie echt 6 weken gewacht? Ik vind het zo lang. Ik ben bijna drie weken geleden bevallen van onze zoon* en heb af en toe zo de behoefte er even uit te gaan, ik hou er ook niet van om afhankelijk te zijn van anderen en mijn man heeft geen rijbewijs. Als jullie eerder zijn begonnen met rijden, heeft dit enige invloed gehad op het herstel? Alvast bedankt voor jullie recaties.
Hoi! Ik herken je punt een beetje. Mijn eerste kindje is ook via een keizersnee geboren en ik had zelf het gevoel snel te herstellen. Ik denk dat ik ook makkelijk na drie weken wee auto had kunnen rijden. Maar ik heb toch die zes weken aangehouden. Dit omdat ik begrepen heb dat wanneer je wel eerdere gaat rijden en er zou iets gebeuren (ga ik natuurlijk niet vanuit, maar je weet maar nooit), de verzekering moeilijk kan gaan doen. Dat risico wilde ik toch niet nemen, dus toch maar eventjes gewacht. Maar ik denk zelf niet dat het herstel in de weg hoeft te zitten. Het is alleen wel heel belangrijk om naar je lichaam te blijven luisteren, maar dat geldt voor iedere pas bevallen moeder . Groetjes Mariska
Hoi, Dat over de verzekering heb ik ook gehoord idd. Ik reed na 2 weken kleine stukjes, naar de winkel bijv. Voelde me lichamelijk ook wel snel weer zo goed om dat ook te kunnen!
@ anmiri: dankjewel. Dames bedankt voor de antwoorden. Hmmm dat wist ik niet van de verzekering, dat is dan wel weer een overweging waard.
Oh, sorry. Ik ben soms zo'n oen.. Ik had je handtekening niet goed gelezen. Mijn excuses voor mijn lompe reactie! Alsnog gecondoleerd met jullie verlies. Mariska
Afschuwelijk dat je je kindje verloren bent. Zelf ben ik een week of 3 na de KS weer gaan auto rijden en dat ging goed. Ik had geen pijn en kon weer rijden zoals voor de KS. Daarvoor had ik gebeld met de verzekering en zij zeiden dat je mag rijden als je dan kunt. Geen probleem. Sterkte!
Gecondoleerd met je zoontje. Het is idd vanwege de verzekering dat ze zeggen dat je 6 weken moet wachten, maar dat verschilt per verzekering. Ik ben vandaag even achter het stuur gekropen (na 2,5 week) maar vind het toch een beetje link, stel dat er wat gebeurt? Maar lichamelijk gaat het prima zo. Ik zou zeggen, bel je verkering even want ik kan me voorstellen dat je er af en toe even uit wil.
Dames allemaal bedankt voor de reacties! Ik heb inmiddels weer gereden en het ging prima. Ik ben wel extra voorzichtig, het voelt gewoon zoveel beter dat ik iet afhankelijk ben van anderen.
Ten eerste gecondoleerd met je verlies, ik kan en wil me er helemaal niets bij voorstellen hoe jij je moet voelen. Heel veel sterkte in ieder geval. Kan me wel heel goed voorstellen dat je juist nu wat betreft vervoer niet afhankelijk wilt zijn van anderen! Ik ben ongeveer 3 weken na de keizersnede gaan autorijden, wel kleine stukjes inderdaad, omdat ik ook het verhaal van de verzekering had gehoord. De snelweg bijv. durfde ik dan ook nog niet op te gaan. Na ongeveer 5 weken ben ik op nacontrole bij de gyn geweest en deze heeft aangegeven dat ik weer mocht autorijden. Groetjes, Petra
Gecondoleerd met je zoontje. Ons zh gaf 4 weken aan als termijn dat je niet mocht autorijden. Ik ben de dag voordat het 4 weken geleden was weer gaan rijden. Vriendinnen van me zijn al veel eerder weer gaan autorijden.