kinderwens

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door beebj, 3 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebj

beebj Niet meer actief

Hallo!

Ik (20 jaar) woon samen met mijn man (24 jaar) in de provincie Zeeland. Hebben alles netjes op orde; allebei klaar met school, allebei werk, een eigen bedrijf, huisdieren en een (huur) huis. Onze kinder wens is enorm!

1 November 2013 ben ik gestopt met de pil, na 8 jaar.

Inmiddels ben ik ook gestart met Etos Multi zwanger worden (incl. foliumzuur), vitamine d3, visolie en tarwekiemolie.

Wat kunnen wij nog meer doen om zo snel mogelijk zwanger te raken?

2. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Je zou kunnen beginnen met temperaturen en ovulatietesten kunnen gebruiken. Zo weet je wanneer je jouw eisprong hebt en wanneer je dus het beste kunt klussen :)

Succes, ik hoop dat je snel zwanger raakt!

3. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Een groot portie geluk hebben ;)

4. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    Ovulatietesten gebruiken inderdaad.. Dan kun je je eisprong opsporen en kijken wanneer het beste is om te klussen.. en je dus de meeste kans hebt! :)

Ik slik nu zelf ook etos multi zwanger, 1 cyclus daarvoor gewoon foliumzuur..

En verder jezelf niet gek maken .. dat gaat wel lastig hihi :)

5. geheimpjee

geheimpjee Actief lid

31 okt 2013
    225
    0
    0
    jaa idd zoals meerdere zeggen ovulatietesten! en vitaminen zelf slik ik van de kruidvat zwanger zijn (is ook voor om zwanger te worden) maar die van de Etos zijn natuurlijk ook prima. Succes!

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Jep en hang jezelf niet teveel op aan temperatuurkaartjes; ovulatietesten zijn handiger. Temperatuurkaartjes kunnen vaag zijn en toch blijkt die cyclus soms succesvol.

7. beebj

beebj Niet meer actief

Een portie geluk is niet mis inderdaad, haha. Mezelf niet gek maken, hm, dat is nog best lastig, haha!

Wie kan mij meer uitleg geven over temperaturen en ovulatietesten? Ik ben daar dus echt niet in thuis. Moet je die ovulatie test elke dag doen dan? Want dat loopt wel de kosten in denk ik dan..

8. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Meid, niet meteen beginnen met temperaturen en ovulatietesten. Zo'n test is bedoeld om te kijken wanneer je ei precies springt (zodat jij en je vriend dus kunnen bepalen wanneer je het beste seks kan hebben). Temperaturen werkt hetzelfde. Op de dag dat je ei springt zou je een andere temperatuur hebben dan normaal. Maar dan moet je eerst een beetje weten hoe je cyclus is want anders kan het idd flink in de kosten lopen en blijft het gok- en giswerk.

Probeer het eerst een paar maanden gewoon. Dat maakt het een stuk leuker en spontaner allemaal. Ik vind het gelijk testen e.d. zo...ik weet niet, klinisch.
    Ik stop ik januari met de pil en dan laat ik het eerst minimaal een half jaar op z'n beloop. Veel relaxter allemaal. Samen een baby maken moet ook leuk blijven, vooral in het begin.

Tips om (snel) zwanger te raken: gezond eten, voldoende water drinken, voldoende bewegen, niet roken en drank met mate. Probeer ook erge stress en langdurige stresssituaties te vermijden. En ik lees hier vaak: om de dag of om de 2 dagen seks. Maar doe in het begin vooral wat jullie fijn vinden.

9. beebj

beebj Niet meer actief

Ja, dat is ook weer zo.

We eten gezond. Water drinken we eigenlijk alleen met warm weer, maar drinken wel voldoende. Bewegen doen we ook voldoende, hebben twee hondjes. Ik rook niet, mijn man helaas wel. Krijg hem niet zover dat hij wilt stoppen :x En drank drinken we beiden eigenlijk nooit, alleen m'n man af en toe eens een biertje.

We proberen wel om de dag seks te hebben, maar we hebben een eigen bedrijf en ook niet altijd puf ervoor..

10. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    O ja, lees dat je net bent gestopt met de pil. Het kan (maar hoeft niet altijd) zijn dat je lichaam er even aan moet wennen om alles zelf weer te doen, dat wil zeggen: zelf de cyclus regelen.

Er staat gemiddeld een jaar voor om zwanger te worden. Natuurlijk hoop ik voor jullie dat het sneller raak is maar het is maar om aan te geven dat je jezelf niet gek moet maken.
    Vrij in het begin vooral wanneer je zin hebt. Stipt om de dag seks hebben kan altijd nog ;)

11. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik zou eerst even afwachten wat je cyclus gaat doen, en gewoon regelmatig klussen. Dan mis je sowieso je ei niet.

Stel je hebt een 28 dagen cyclus, dan begin je rond dag 10 met ovulatietesten en ga je door totdat deze positief is. 24-36 uur later heb je dan je eisprong.

Met tempen ligt het net wat anders. Daar zie je pas achteraf dat je ei is gesprongen. Dus daar heb je niets aan als je wil weten wanneer je moet klussen, want dan ben je te laat. Je temperatuur stijgt namelijk pas als je ei is gesprongen. Het is puur een middel om inzicht te krijgen in de cyclus.

Succes iig:D hopelijk heb je snel een positieve test!!

12. beebj

beebj Niet meer actief

Jaa klopt.

ik was 22 oktober t/m 3 november ongesteld.

en ben nu sinds 2 december weer ongesteld.

13. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik zou niet gaan temperaturen of testen, ik vind persoonlijk dat dat er toch een soort druk op zet, juist als je niet het idee hebt dat er iets heel erg mis is, zou ik het zoveel mogelijk laten rusten. Nu heb je er de kans nog voor, mocht het moeilijker te zijn dan verwacht.

Leuk trouwens, een mede-Zeeuw ;)

14. cactusgirl

25 nov 2013
    49
    1
    0
    Amstelveen
    Ik zou hetzelfde zeggen als Tempus, nog niet beginnen aan testen enzo. Wacht daar nog een paar maanden mee. Ook zonder dat te doen weet je ongeveer wanneer de juiste tijd is (als je cyclus een beetje regelmatig is). Ik weet hoe moeilijk het is wanneer je het snel wil, maar jezelf te vroeg gek maken doet niemand goed weet ik uit persoonlijke ervaring :) Als er geen probleem is lukt het met beetje regelmatig klussen vanzelf wel. Als er wel een probleem is (zoals bij mij) kan het altijd nog of voegt het vaak toch niet zo veel toe.

15. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    idd niet gelijk met die testdingen aan de gang gaan. Kost veel geld, je bent constant bezig met kaartjes/testjes etc, en je hebt ook gewoon een portie geluk nodig om zwanger te worden.
    Dus relaxzz, je bent er jong genoeg bij.

16. beebj

beebj Niet meer actief

Inderdaad leuk TempusFugit ;)

17. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Eerst eens periode extra van elkaar genieten :)
    Kijken of er regelmaat in je cyclussen zit. Zo niet dan kan je starten met ovulatietest en/of tempen.
    Maar kijk het eerst maar eens rustig aan en geniet van elkaar.

Deel Deze Pagina