neusspray

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Linda18, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Las dat je geen neusspray mag gebruiken. Ik ga er vanuit dat zoutoplossing wel mag (al helpt dat bij mij eigenlijk nooit). Mag een xylometazoline neusspray voor kinderen wel? En beclometason nevel (op recept)?

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Zoutoplossing mag wel, de ander niet inderdaad. Als je het heel af en toe doet is het niet erg, maar niet dagelijks. je kan nog stomen, of vickx vaporub proberen

Groeten Evelien

3. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Al vraag ik mij wel af of de samenstelling van mijn zoutoplossing wel echt alleen zoutoplossing is. Heb eens een spray gehad waar volgens mij alleen zout en water in zat, in mijn huidige zitten nog meer stoffen (natriumchloride, dinatriumwaterstoffosfaat, natriumedetaat, natriumwaterstoffosfaat, benzalkoniumchloride en water)

De beclametason mag dus ook niet? Op de bijsluiter staat ook in overleg met arts maar volgens de apotheek kan het niet veel kwaad.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

beclometason in overleg met apotheek of huisarts.
    Die zoutoplossing is prima, ook met de beschreven ingrediënten.
    het gaat om de xylomethazoline in "gewone"neusspray, die moet je niet in grote hoeveelheden binnen krijgen.

Mirjam

5. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat jullie antwoord geven op onze vragen.

Maakt het dan nog uit hoe vaak en hoe veel je de zoutoplossing gebruikt? Op de verpakking staat 3 tot 6 maal daags een verstuiving. Maar zit daar wel wat overheen of heb twee verstuivingen per keer nodig.

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

nee die zoutoplossing kun je vaker gebruiken, kan geen kwaad.
    Je kunt ook stomen,met bijvoorbeeld kamille of kamillethee, helpt ook heel goed.
    Of heel ouderwets: een rauwe ui opensnijden en naast je bed leggen!

Mirjam

Deel Deze Pagina