Ons zoontje is bijna 5 maanden en sinds 1 maand volledig over op flesvoeding. Sindsdien is het een drama, heel veel kramp slecht slapen, neusverkouden en hij ziet spierwit. Eerst de overstap gemaakt naar nutrilon omneo, enkele dagen merkte we verschil daarna weer extreme kramp en dezelfde klachten namen nu alleen maar toe. Nu op advies huisarts gestart met nutrilon pepti gister middag mee begonnen, nu totaal dus 3 voedingen gehad. Wanneer ga ik verschil merken??? ook hebben we een verwijzing gekregen naar de kinderarts. Zelf huil ik elke keer mee met m’n zoontje, en weet even niet meer hoe nu verder. Iemand die dit probleem herkent?
Wat rot voor jullie…. Mijn zoon had als baby koemelkallergie. Pepti gaf weinig tot geen verbetering. Het leek na ongeveer een dag beter te gaan, maar 2/3 dagen later waren de klachten in volle hevigheid terug. Toen hebben wij Nutramigen voorgeschreven gekregen, waarna alle klachten verdwenen en niet meer terugkwamen. Pepti was dus simpelweg niet voldoende voor hem. Sterkte! Het is zwaar om je kindje zo ongelukkig te zien en niet te weten hoe je het op kan lossen. Hopelijk gaat het gauw beter!
Bedankt voor je antwoord, het is zo vervelend voor hem. Ook omdat we waarschijnlijk pas eind november bij de kinderarts terecht kunnen! Als de klachten blijven zal ik aan de huisarts vragen er spoed bij te vermelden en dan hopen dat het eerder kan.
Je huisarts kan ook Nutramigen/Neocate voorschrijven eventueel. Hou er wel rekening mee dat het op eigen kosten is tot er een machtiging geschreven wordt. Voor nu is het goed denk ik om de Pepti nog even wat tijd te geven, maar het is goed om bovenstaande te weten.
Wat vervelend. Idd vaak merk je aan kleine dingen al snel verschil. Maar hier help pepti ook niet goed genoeg. Onze kids kregen allemaal nutrimigen. De huisarts mag veranderen en hopelijk kan hij spoedafspraak maken bij kinderarts.
Had je zelf een koemelk vrij dieet met je BV dat je nu in de pepti hoek zoekt? Hier reageerde dochter op de hoeveelheid lactose. BV werd m niet, Nutrilon gilde ze alles bij elkaar. Gedonder was gelijk over na de eerste fles frisolac. Darmen hebben, in elk geval bij de ukkies, 2 weken nodig om om te schakelen dus wij waren als des doods dat t alsnog verkeerd zou gaan na die 2 weken. Maar hier was t weg en bleef t weg. Van opgeteld 18-21 uur aan gegil en gekrijs alsof er een luchtalarm af ging per 24 uur, naar uurtje opgeteld gepruttel en geklaag over luiers niveautje. Frisolac 1 zit op de 6,4 of 6.9 lactose per 100ml (heb vanavond de doos boven gezet kan t ff niet checken) meeste andere zitten op 8.x voor ons was dat dus te hoog en "te zwaar" voor haar. Wijzelf waren als baby ook na veel ellende uiteindelijk bij frisolac uitgekomen, vandaar dat mn vader (die destijds in de winkel alle potten naast elkaar hield) daar mee aan kwam zetten. En gelukkig dát het hielp want na 6 weken gegil en gekrijs wat dag en nacht doorging waren we aardig radeloos geworden. KMA was onwaarschijnlijk volgens CB, HA en KA maar wat t wel was wist niemand. Dus hier was t echt een "last resort".