Baby 6 maanden - opeens maar slapen tot 5.00 en een vraagje over rijstebloem

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door jannn, 10 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Hoi meiden,

Ik heb 2 vraagjes.

Mijn zoontje van 6 maanden sliep altijd prima van 19.00 - 7.00. Zelf soms tot 8 uur..
    Maar sinds de laatste weken slaapt hij tot 5.00, wil dan een fles en gaat dan wel weer verder. Alleen kom ik dan op een fles teveel uit!
    Hij is ook erg aan de diaree dus het kan wel een samenloop van omstandigheden zijn.

Zou het een fase kunnen zijn???

2e vraag:

Eerst deed ik rijstebloem in de fles. Maar vanaf 6 maanden kan je 6 granen gaan geven. Maar dat geef ik ook savonds.. Is dat wel de bedoeling?? Heeft dat dezelfde vulling als rijstebloem???

Bedankt voor het moeite nemen voor het lezen van mijn vraag.

Groetjes Jannn

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Mijn dochter heeft dit ook gehad, ineens vroeger wakker maar ik gaf dan een klein flesje zodat ik als de dag echt begon niet op teveel flessen uitkwam. Misschien is dat een optie.
    Je hoort wel vaker dat kindjes van die leeftijd ineens vroeg/snachts wakker worden.

De diaree, zijn er misschien tandjes in aankomst??

Over de rijstenbloem en fijn granen. Je kunt fijn granen ook savonds geven maar ik heb dit niet gedaan, ze krijgt het helemaal niet. Heb het er ook over gehad met het cb en hier op het forum gevraagt maar ivm de suikers enzo die erin zitten heb ik het niet gedaan.
    Ook ligt het zwaarder op de maag dan rijstenbloem en moeten de darmpjes harder werken.
    Ze kreeg tot eergisteren altijd rijstenbloem door de laatste fles maar ben hier ook mee gestopt want ze slaapt zonder de rijstenbloem ook door.

Hopelijk heb je hier wat aan ;)

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou eens proberen om 's avonds een kale fles te geven. Sommige kindjes slapen er juist slechter op. Zeker met granenpap. Dan slapen ze onrustig en worden dus eerder wakker.

En dan de pap in de ochtendhoest, zodat hij daar iets langer op kan teren misschien..

4. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Dankjewel deepfreeze & Vlinder3!
    Ik ga jullie tips opvolgen.
    Eerst maar vanavond een kale fles. En als hij dan nog komt, dan een klein flesje. Want vandaag rommel hij maar wat raak. Dat is jammer.

Verder nog meiden met herkenning of tips??

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hier idem.
    Sinds 1 week wordt ons meisje ook rond dat tijdstip wakker.
    Terwijl het normaal 8.00 was of wij moeten haar zelfs wakker maken om half 9 9 uur.
    Hier krijgt ze dan ook een fles dus soms heeft ze er 5 ipv 4.

6. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Vlinder3: Ik heb jou tip geprobeerd om een klein flesje te geven.. Ging het bij jou vanzelf weer over? Duurde dat lang?

@ Deepfreeze: Jou tip heb ik ook toegepast.. Maar hij werdt dus alsnog om 5.00 wakker.. Eerder zelf om half 5 nu.. Maar het scheelt dus weinig met of zonder granenpap.

@ WesDaan: Jammer is dat he, dat net niet doorslapen terwijl ze het wel super gedaan hebben! Krijg jou kindje om 23.00 nog een fles? Die van mij niet..

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    En, ging dat goed?
    Het ging hier vanzelf over, hier heeft het ongeveer een weekje geduurt. Ik gaf dan een flesje met 120c water en maar 3 schpjes voeding.
    Nu nog heel af en toe dat ze zo vroeg wakker wordt maar dan dat kleine flesje en terug naar bed. Ik doe dan niet het ritueel wat we bij de ochtendfles doen zodat ze niet denkt dat het al ochtend is.

8. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    NEe hier krijgt ze 23.00 geen fles meer.
    Maakt niet uie hoelaat ze hem krijgt wordt gewoon wakker rond 5.00 5.30.
    Overigens was het vanmorgen 7.00! dus nu deed ze het wel.
    Ze krijgt hier 7.00 180/6
    10.30 fruit
    12:00 180/6
    16:00 180/6
    17.30 naar bed en om 20.00 een bad en een fles 210/7 +4 rijstebloem.
    Soms is de avondfles ook wel vroeger.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zijn de problemen misschien begonnen toen je overging op opvolgmelk? Sommige kinderen reageren daarop, omdat de eiwitten net iets minder bewerkt zijn als in nummer 1. Dat zou ook de diarree kunnen verklaren.

10. adi

adi Niet meer actief

Als hij diarree heeft is het juist goed dat ie extra wil drinken. Hij heeft die vocht nodig.
    Tijdens diarree periodes gaf ik vaak een kleine fles, ook s nachts. Dan lijkt me echt lang om 12uur geen vocht te geven.

Maar los daarvan: hier kwamen ze in fases ook vroeg voor de eerste voeding. Idd de fles drinken en verder slapen. Ik zag die fles gewoon als de eerste fles van de dag, ook al was het om 5uur.

Wij hadden ong:

- 1ste fles op verzoek en verder slapen
    - rond 9uur fruit met water
    - rond 11 uur fles (later met brood)
    - rond 15-16uur fles
    - rond 17-18uur groente
    - 20uur fles en naar bed

Ik zou s avonds geen granenpap geven, dat is meer een ontbijt zeg maar. Rijstebloem kun je wel gewoon blijven geven s avonds, vooral tijdens de diarree.

11. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ja dat ging goed! Hij ging ook gelijk weer verder en toen hij wakker werdt wat het ongeveer 3 uur later en toen ben ik gewoon met de normale fles begonnen.

12. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Super dat ze vanmorgen om 7.00 kwam!! Zal vast ook wel weer overgaan hoor, en ik maak me er ook niet echt super druk om.. Bij mijn eerste zoontje hebben we nachten opgelopen omdat hij nooit wilde slapen dus als ik dat ermee vergelijk maak dit niks uit.

Jou kindje krijg nog 4 flessen zie ik.. Ik moest nu al naar 3 flessen. Is ook zo'n gerommel want hij eet niet eens brood. Kgeef er soms ook gewoon nog 4 hoor.

13. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Klopt!! Ik ben ook overgegaan van Comfort naar normale voeding...
    Kan dat er ook mee te maken hebben???

Diaree is over. Was buikgriep!

14. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Bedankt voor je tip!! Ik voor de avond gewoon maar weer rijstebloem kopen denk ik.. Ik denk ook wel dat hij zonder kan, want dat zag ik vannacht maar weer!

Deel Deze Pagina