Hallo, Mijn dochtertje is op dit moment 2 maanden en een paar dagen oud. Ze sliep al vrij snel door, toen ze 2 weken oud was (van elf tot 7 uur). Nu slaapt ze sinds 2 weken 10 a 12 uur per nacht, ik maak haar af en toe wel wakker voor een fles, maar dan drinkt ze 50CC. Ze weegt nu ongeveer 5 kilo en krijgt 5 flessen van 150 CC water + 4 schepjes Nutrilon HA. Is het een idee om 's avonds een beetje rijstebloem door de melk te doen, zodat ze toch genoeg binnenkrijgt? In ieder geval, wat meer voedingsstoffen krijgt? Omdat ze zolang doorslaapt? Ik klaag niet hoor haha, maar toch, ze is erg snel met alles.. Gisteren heeft ze zichzelf al 2 keer omgerold .. Ik vraag het voor de zekerheid ook maar even bij de voedingsdeskundige hier! Maar misschien hebben jullie tips?
Ik zou haar niet voor de extra voedingsstoffen rijstebloem geven op deze leeftijd... beter wacht je dan nog eventjes!
maakt niet uit... rijstebloem is aanbevolen vanaf een leeftijd van 4 maanden! Aangezien je kindje het zonder goed doet zou ik het persoonlijk nog niet doen
in rijstebloem zitten eigenlijk geen voedingsstoffen. Het vult alleen maar. Dus dan zal je kindje nog minder gewone voeding gaan eten waarschijnlijk en dus nog minder binnen krijgen. Buiten dat, valt rijstebloem onder bijvoeding en dat ga je eigenlijk pas geven vanaf 4 maanden of vanaf 6 maanden. En vanaf 4 maanden, dus eigenlijk alleen als ze het nodig hebben, omdat ze niet genoeg meer hebben aan de normale voeding.
overigens, ze rekening volgens mij 150 cc per kilo lichaamsgewicht wat ze ongeveer (richtlijn) binnen moeten krijgen. Dat is de voeding, inclusief het water. Je schrijft 150 + 4 . Ik weet niet of Ha voeding verschilt van gewone voeding, want daar zou het zijn: 150 + 5 schepjes en dat is dan 165 cc voeding. Dus 165 x 4 flessen = 660 cc + 1x 50 is dus 710 cc wat ze binnenkrijgt Als ze 5 kilo weegt, zou het dus 750 moeten zijn, maar dat ze ietsje minder drinkt, geeft niet hoor. Als ze gewoon goed groeit en plast en poept dan is het goed. Niet alle kindjes zijn even grote hongerlapjes
Ze slaapt de hele nacht door, dus rijstebloem heeft ze nog niet nodig hoor. Is vanaf 4 maanden, zou er ook echt niet vroeger mee beginnen.
mijn dochter sliep ook met 2 maanden door en ik hoefde van het CB de laatste fles niet meer te geven omdat ze goed groeide en goed aan kwam mijn dochter sliep van 7 tot 7 met 2 maanden
Hier pas mee begonnen vanaf 4,5 maanden en ook maar heel weinig doen we erin! Ik zou zeker nog even wachten
Rijstebloem is "loze" voeding.. Dus het neemt plaats in van de gewone melk, waar juist wel goede voedingsstoffen inzitten. Dus dan bereik je het tegenovergestelde... (rijstebloem is niet helemaal loos, maar voegt ook weinig toe aan de voedingsstofbehoeftes van kindjes)
Omdat je deze vraag ook gesteld hebt aan de voedingsdeskundige, doe ik dit topic op slot. Overigens mag je een dergelijke vraag volgende keer stellen in het hoekje Voeding. Groeten, Josien