mag ik meer voeding geven?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door natascha01, 13 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natascha01

natascha01 Bekend lid

13 sep 2008
    797
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    zuilichem
    Hallo,

Ik heb een dochter noah, geboren op 1 februari. vorige week zijn we voor het eerst naar de CB geweest en alles was prima, ze woog toen 4270 dus we mochten ipv 110cc naar 130cc gaan en dan 6 voedingen. We gaven eerst friso hypo-allergeen maar omda alles prima gaat zijn we nu over gegaan op de gewone friso.
    nu lijkt onze dochter sinds een aantal dagen toch meer honger te hebben en na de fles nog niet genoeg te hebben gehad. Ook kwam ze steeds netjes om de 4 uur maar zit nu op 3 uur.
    verder doet ze zo'n 10-15 mn over een fles maar drinkt wel netjes en spuugt soms na de voeding wat terug maar dat is minder dan een mondje en betreft maar ongeveer 2 flessen van de 6 die ze per dag dan krijgt.

mijn vraag is; mag ik zomaar meer gaan geven bv 150 ipv 30cc?
    ik wil liever niet naar een andere voeding voor hongerige baby 's omdat we net al zijn overgestapt van hypo naar gewone friso.

gr
    natascha

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Natascha,

Wanneer je kindje nog 6 voedingen drinkt kun je beter niet meer dan 135 ml voeding per flesje geven. Wellicht helpt het om de voeding een klein beetje dikker te maken met Nutriton, het helpt vaak ook tegen de honger als een kindje 15-20 minuten over een flesje drinkt.

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina