Mag een baby van 4/5 maanden doperwten?

Discussie in 'Voeding' gestart door Delta, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delta

Delta Niet meer actief

Ik wil mijn dochter binnenkort, over een week of 2 groente gaan geven. Mag ze dan al doperwten? Heb ze namelijk nog in de vriezer, maar wij lusten ze niet haha, dus vandaar. Maar ik weet het niet zeker of ze dat al mag.

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Als je ze goed gepureerd krijgt, zie ik het probleem niet. Zelf geen ervaring met doperwten. Ik weet wel dat tuinbonen niet zo lekker pureren.
    Ik zou ze niet heel geven ;)

3. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Toevallig pas tuinbonen gepureerd en in de blender ging dit super goed... Was f offtopic.

Doperwten lijken mij ook geen probleem....

4. Delta

Delta Niet meer actief

oke dus goed pureren dan mag ze ze ! top, dan ga ik daar eens aan de slag mee binnenkort :)
    tuinbonen moet je het velletje eraf halen toch?

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Kan wel hoor... wel even kijken of de velletjes goed mee pureren, anders kan je kindje zich er lelijk in verslikken!

6. Delta

Delta Niet meer actief

dankje voor je antwoord, zal er idd goed naar kijken, anders maar wat anders :) ook geen probleem hihi.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja tot 6 maanden prakken/pureren en daarna gewoon als geheel... lekker zelf doen

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja, voor de 6 maanden moet je ze wel pureren en na de 6 maanden mag je kindje ze eten als hij ze zelf op kan pakken ( pincetgreep ) wel verse of diepvries erwtjes en niet uit pot.

Deel Deze Pagina