Hoi hoi, Mijn meisje krijgt om 23.00 uur de laatste fles, maar ik krijg haar heel moeilijk wakker. Ik vraag me af of ik die laatste fles kan laten vervallen of is ze daar nog te jong voor? Ik vind het zo zielig om haar wakker te maken en het duurt ook een hele tijd. En meestal drinkt ze dan max 100 cc en dat gaat heel moeizaam. Voor de rest van de dag drinkt ze wisselend soms 200 cc maar ook 140 cc. Groet, Pelikaantje
Voor ons was moeizaam wakker worden voor een fles een signaal om maar eens te stoppen met die late fles. Mijn zoontje was goed op gewicht en sliep altijd lekker door dus het kon makkelijk. We hebben de fles wel afgebouwd (één week) en verder niets verandert aan het schema. Met 15 weken zaten we op: 8:00 - 11:30 - 15:00 - 19:30 - slapen tot 8:00
Bij ons was 3,5 maand ook de laatste fles eraf.. Dezelfde reden eigenlijk. We hebben hem toen door laten slapen, kijken wat er gebeurt en sindsdien doorgeslapen vanaf half 8 tot 7uur. Heerlijk toch? Doorgegeven op t cb en was prima, als hij maar goed groeit...
Bij mijn zoontje zijn we nu ook sinds ruim een week over naar 4 flessen. Hij werd steeds moeilijker wakker om 23.00 uur dus toen maar eens gekeken wat er gebeurde als we hem niet meer gaven. Hij slaapt gewoon door tot 8 uur de volgende ochtend. Toen hij nog 5 flessen had maakte ik 200 ml per fles en goot ik 20 ml weg en nu krijgt hij 4 x 200 ml. Hij is wel een flinke jongen, weegt al ruim 7 kilo dus dat scheelt ook natuurlijk. Schema ziet er ongeveer zo uit: 8.00 12.00 16.00 20.00
Gewoon lekker laten slapen en zien wanneer ze komt, voor hetzelfde geldt slaapt ze heerlijk door tot de ochtend! Bij ons sliep ze zelfs beter omdat ik haar niet meer om 23:00 uur uit een diepe slaap haalde waarna ze weer onrustig terug in slaap viel.