Ik geef nu ruim 2 weken borstvoeding, en dat gaat erg goed ons dochtertje zit nu al goed boven haar geboorte gewicht. Overdag slaapt ze veel en wil dan ongeveer om de 2 a 3 uur gevoed worden , maar s'nachts is dat een heel ander verhaal, dan kan ze wel elk uur aangelegd worden. In het ziekenhuis vertelde ze me dat dit normaal is en er nog een ritme gevonden moet worden en dat je kindje dat zelf aan geeft. Waneer gebeurde dit bij jullie, met flesvoeding is dit namelijk veel makelijker te doen. En vraag me echt af of die nachten zo gaan blijven. Gr Wiebertje
Hier waren de eerste 2 weken het dag en nacht ritme nog wat verward, dat kwam vanzelf goed. Het enige wat ik daar echt aan deed was overdag in het licht laten slapen (inmiddels wil ze het ook overdag graag stil en donker als ze slaapt). Tot 4/6 weken waren hier vooral de avonden rommelig (reflux en clusteren) en lag ze ooit uren aan de borst. Tussendoor beetje dutten maar op bed leggen was geen optie. Met 6 weken ben ik zelf een beetje gaan sturen naar ritme en netjes in bedje slapen (daarvoor veel in de kinderwagen of op mijn arm/in de draagzak). Nachtvoeding werd al snel maar 1 keer (vanaf 2 weken ofzo) en was er met 3 maanden al af! Succes ermee, geef het de tijd, geen 1 baby is hetzelfde en hoewel het soms best zwaar is, het is het waard, straks ben je zo blij dat je niet voor het gemak van een flesje hebt gekozen!
Geef het tijd. Zorg inderdaad voor rust en donker 's nachs en leg haar overdag en vooral 's avonds vaak aan. Overigens hoeft bv/fv in dit geval niks te zeggen. Mijn zoontje dronk al vrij snel 's nachts minder dan overdag op bv terwijl het zoontje van een collega op fv hele dagen sliep en 's nachs steeds wakker was. Ik denk dat dit dus meer afhankelijk is van je kindje dan van de voeding.