leuk he! Mijn zoontje heeft de smaak nu echt te pakken, maar bij hem was het echt zo dat van rug naar buik moeilijker was omdat hij over zn armpje heen moest rollen... als hij op zn buik ligt drukt hij zich helemaal omhoog, en rolt dan makkelijk om
Zoontje is bijna 5 maand en rolde vorige week voor het eerst om van rug naar buik. Dat zeggen mijn ouders, was er zelf niet bij en hij heeft het thuis nog niet weer gedaan. Van buik naar rug deed hij met ruim 3 maanden.
Sinds gisteren van rug naar buik andersom zal nog wel even duren. Mevr. Ziet Nog geen noodzaak om vsn buik naar rug te rollen. Ze kan alles prima zien op haar buik dus waarom draaien?
Mijn dochter rolt nog geen enkele kant op. Heeft ze nog geen zin in denk ik. Ach ja, ik lig er niet wakker van en zij zelf ook niet gelukkig.
7 weken buik naar rug, 3,5 maand ook van rug naar buik. Hij is vooralsnog aardig vlug met alles. Zou niet teveel vergelijken hoor, ieder kindje zn eigen tempo, uiteindelijk komen ze toch allemaal wel op hetzelfde punt uit!
Hier pas laat met een maand of 9. Ze was eigenlijk laat met heel veel motorische dingen maar vanaf 12 /13 maanden ging het ineens heel hard en nu zie je het verschil niet meer met leeftijdsgenootjes.
Hier met 3 mnd goed geloof ik of zelfs eerder. Ze deed het erg kort en bijna nooit. Kort erna 4.5 mnd begon ze kruipen. Ik legde haar altijd op buik zo ging ze eerst op knietjes staan dan heenweer bewegen dan kruipen. Als ik haar op rug legde ging ze rollen naar buik maar andersom heb ik echt weinig gezien. Tijgeren heeft ze overgeslagen. Ze ging snel met alles terwijl dat rollen niet echt ding was. Gemiddeld tot 4mnd moet kind 1 kant kunnen rollen. Hier zo ging het ongeveer: 3 rollen, 4.5 kruipen, 5.5 zitten zelfstandig, 6.5 opstaan en gelijk langslopen, 10mnd op en af bed/bank, trap kruipen, los staan 1 sec. 11 mnd langer los staan en 1-2 stapjes. 11.5 los lopen 5-10 mtr.
Met 3,5 maand rolden ze van buik naar rug, daarna een week niet, toen weer wel. Ze doet het niet altijd. Ik merk nu wel dat ze van rug op haar zij gaat draaien, dus denk dat het niet lang meer duurt voordat ze ook van rug naar buik rolt.
precies 5 maanden! Heel vermoeiend want pas met 7 maanden kon ze weer terug van buik naar rug. Als ze in bed lag konden we steeds naar boven omdat ze zat te piepen dat ze niet meer zelf terug kon.
Onze zoon is nu vier maanden. Toen hij een maand of drie was heeft is hij twee keer van rug naar buik gedraaid en sindsdien niet meer. Nu ligt hij niet graag op zijn buik, dus ik vraag me af of hij het niet meer kan of gewoon niet wil, haha. Hij draait nog wel op zijn zij om speeltjes te pakken. De oudste draaide met vier weken al van buik naar rug, maar heeft het toen ook een tijd niet meer gedaan. Rond 4,5 mnd rolde de oudste van rug naar buik.
3,5 maand heen en terug. Alleen is hij van buik naar rug diezelfde dag nog mee gestopt. Heb het hem niet meer zien doen haha. Rug naar buik wel heel de dag door.
Ik vroeg overigens 'telt dat ook' omdat in ons geval ze op haar buik liggen heel lang helemaal niks vond. Ze deed dus alle mogelijke manieren om vooral weer op haar rug te komen (voorkeurshouding). Hier slaagde ze in toen ze 4 maanden was. Van rug naar buik daar heb je andere spieren voor nodig. Dit kon ze rond de 5 maanden. Volgens mij kunnen ze pas echt goed rollen als ze van rug naar buik gaan.
Mannetje rolt vanaf 4,5 maand van rug naar buik, maar terug ho maar. Gevolg, we zijn de hele dag bezig hem weer naar rug te rollen omdat hij begint te mekkeren als hij te lang op z'n buik ligt, om vervolgens één tel later weer op z'n buik te rollen....
De jongste is nu bijna 5 maanden en rolde afgelopen weekend van buik naar rug. Was wel meer toeval had ik het idee haha. Vanmorgen zag ik dat ze bijna van rug naar buik rolde (ze wilde iets pakken). Duurt niet lang meer denk ik! De oudste rolde met 4 maanden alle kanten op!
Hier op 13 weken van buik naar rug, en op 15 weken van rug naar buik... Ze wil dit nu echt continu doen!
Mijn zoontje nog niet, maar dat komt vast vanzelf wel. Maak me er ook niet druk om. Maait wel flink met armpjes en beentjes als hij op zijn buik ligt maar komt nog niet vooruit
Vandaag!!! Met precies 5 maanden dus. En hij rolde ook direct terug naar zijn rug Maar misschien was dat een toevalstreffer
hier al een week of 3 van buik naar rug...andersom probeerd ze wel maar lukt nog niet echt, ze komt niet verder als op dr zij hihi zal wel niet lang duren