grappig, ik heb juist het idee dat bij mijn meisje dr arm in de weg zit bij het naar de rug rollen Zo zie je maar, ieder kindje is inderdaad anders
Buik-rug met 4 weken, rug buik met 2 maanden (maar ik geloof niet dat er te reflecteren is aan Andy.. ik denk niet dat je kind erg laat is. Toen Andy met 6 maanden kroop en stond, lag een leeftijdsgenootje nog op haar rug en deed niets, dus ook niet draaien..)
Mijn dochter van ruim 8 maanden draait sinds een week op haar buik. Ze heeft wel ruim 4 maanden in een spreidbroek gezeten en sinds die af mag als ze niet in bed ligt draait ze en kan ze zitten. Ze is bezig met een inhaalslag
Jongste hier ook al met 8-9 weken. Onze dochter ook met 8 weken (zijn beide buikslapers) en de oudste weet ik zo niet meer, maar die was lang zo snel niet, dat weet ik wel!
Hier rolde mijn zoontje met 4 maanden van buik naar rug, vooral omdat hij er een bloedhekel aan had om op zijn buik te liggen. Met 6½ maand rolde hij ook van rug naar buik en met 7 maanden had hij het echt door en doet hij niet anders meer.
Naomi draait sinds ze 2,5 maand is van buik naar rug. Van rug naar buik heeft ze nog niet gedaan. Volgens mij kan ze het wel, maar heeft ze er gewoon nog geen zin in.
Ze draaide pas met 7,5 maand... En toen ging het in een rap tempo, nu wil ze alleen nog maar aan het handje lopen. (11 mnd)
Hier sinds afgelopen weekend van rug naar buik, althans...bewust. Hij heeft het hiervoor wel al een paar keer gedaan, maar dat was naar mijn idee meer onbewust en hij schrok er zelf van. Nu gaat het echt meerdere keren per dag. Helaas kan hij nog niet van buik naar rug, dus wij zijn de pineut
Oudste draaide van buik naar rug toen hij pas 2 weken oud was. Het lukte hem niet elke keer, maar meestal wel. Bizar om te zien, zo'n pasgeboren baby'tje dat écht niet op zijn buik wil liggen. Andere kant op met een maand of 4, en met 5 maanden kreeg hij door dat hij ook kon doorrollen, ipv heen en terug. Jongste was hiermee iets rustiger (maar nog steeds erg snel), met een maand of 2,5 ging zij van buik naar rug en met 4 maanden ook de andere kant op.
Onze kleine doet het nu ongeveer een week of 2, hij kon al wel eerder op zijn buikje komen alleen nog niet terug hij draait nu ook al om zijn as heen hij gaat echt heeeeel de box door, probeer weinig speelgoed in de buurt te leggen waar ze makkelijk bij kan, en als ze op haar buikje ligt dan een speeltje in haar zij leggen zodat ze die probeerd te pakken...bij mij werkte dat bij onze kleine echt goed.....
Met vijf maanden van rug naar buik, terug nog steeds niet (hij is nu zeven maanden). Maar het interesseert hem weinig volgens mij, want hij doet het niet vaak.
buik naar rug met 17 weken en rug naar buik met 22 weken. Nu draait hij continu, echt heen en weer, heen en weer. Zo grappig
Dennis rolt nu van zij naar zij en je kunt zien dat 't er aan zit te komen dat ie verder gaat, hij wordt ook een beetje gefrustreerd dat ie er tussenin blijft hangen maar het gaat gewoon nog niet. Wel met een beetje hulp trouwens, dan kijkt ie je vreemd aan dat de wereld er ineens anders uitziet dan een paar seconden eerder, hihi. Ik moet er wel bij zeggen dat hij het heel lang ook echt niet leuk heeft gevonden op z'n buik, we oefenden dat regelmatig met 'm maar daar maakten we 'm niet blij mee zeg maar. Ik denk dat dat ook scheelt, buikslapers hebben het eerder door en vinden op hun buik liggen prettig natuurlijk. Verbaal gaat het snel trouwens, iedere dag zit er een nieuwe klank bij, heel erg leuk!
Jeej ons meisje kan nu beide kanten oprollen Met 3 maanden precies rolde ze van buik op rug en met 5 maanden en 4 dagen van rug op buik! haha was zo trots dus gilde naar boven naar mn man dat ze dat deed en hij dacht echt dat er iets erg was gebeurd... dus snel naar beneden en ik vertelde het en toen deed ze het nog een keer Ben zo trots op mn meissie . Iemand hier trouwens bekend met het fenomeen rugschuiven ipv buikschuiven mn meisje schuift over het hele kleed maar dan op haar rug ipv buik...
De oudste rolde van buik naar rug met 5 maanden, rug-buik met 7 maanden. De jongste deed het sneller en andersom: rug-buik met 4,5 maand, buik rug met 6 maanden. Je kan je baby een beetje helpen door met speeltjes buiten het bereik te rammelen en door je kindje zelf te rollen op een groot kleed of op bed. En dan niet heen en weer, maar een paar keer heen en een paar keer terug. Tip van onze fysio, na een paar dagen kon hij het!
Het lijkt wel of ons zoontje het heeft overrgeslagen. Hij kon het wel maar deed het gewoon niet. Denk pas met 10 maanden dat hij het ging gebruiken wel ging hij rond die tijd al rond de tafel lopen en zitten kon hij ook al met 6maanden. Hij was dus erg laat met rollen, maar de andere dingen weer heel snel.
Met 2,5 a 3 maanden van rug naar buik, een paar weken later ook van buik naar rug. Heel vroeg dus al, en ik vond het doodeng!
Ons zoontje draaide pas met 6,5 maand. Hij vond op zijn buik liggen daarvoor nooit leuk maar opeens had hij het door!