Onrustige darmen -- moeite met in slapen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marvb, 26 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Marvb, 26 mei 2013
    Laatst bewerkt: 26 mei 2013
    Wie herkent dit en wat was bij jullie de oplossing?

Mijn zoontje heeft eigenlijk altijd moeite met het in slaap komen gehad. Vanaf 4 maanden.lijkt het beter te gaan en er zijn.nu zelfs periodes van dagen.achter elkaar dat hij elk slaapje zelf rustig in.slaap valt. Doordat t nu vaak goed gaat valt t mij op dat wanneer hij niet zelf rustig in slaapt hij onrustige darmen heeft.. vorige week bijv. hele harde ontlasting, had echt moeite met het eruit krijgen.. heel de dag scheetjes en moeilijk in slaap komen.. nu weer net.. niet in slaap te krijgen en.uiteindelijk met 1 druk zijn hele broek voel...

2. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Dit kan heel goed. Heeft mijn dochter ook gehad bij 6 maanden. Omdat ze toen vaste voeding kreeg. Kan het kloppen dat het daarvoor minder was? Het maag-/darmstelsel moet daar gewoon erg aan wennen.

3. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het niet zelf in slaap kunnen komen is altijd al wel zo.. ging vanaf 4 maanden juist beter maar wellicht dat t toen niet met zijn darmen te maken had en nu wel... Hij heeft vanaf half 9 niet meer geslapen en.niet in slaap te krijgenn ook.. nu valt hij tijdens t drinken in slaap.. dan maar een.uurtje eerder dan.normaal! Hij was natuurlijk nu over vermoeid doordat hij.net niet in slaap kon komen door gerommel in.zijn buik... gistermiddag ook echt heel lang bezig geweest en s avonds ging t weer zelf... probeer t dus te verklaren en denk dus dat t door zijn darmen komt...

4. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    krijgt hij nu ook andere hapjes tussendoor?

hier is mijn ervaring:

wortel --> verstopping, echt pijn-krijsen
    sperziebonen en bloemkool --> geen probleem
    broccolie --> heel veel lucht/ scheten, wel huilen van ongemak
    peer met koekje en meloen met koekje --> dunnere ontlasting

5. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    oja ik probeer dus het een met het ander "op te heffen" als ze savonds een "moeilijke groente" heeft gehad, krijgt ze sochtends "makkelijk fruit" bijv savonds wortels, dan de ochtend daarop meloen.

6. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij krijgt inderdaad wel al groente en fruit... Ik zal eens opletten of hier ook iets in te ontdekken is. Maar is t bij jou ook vooral met t slapen te merken? Want hier kan hij.bijv. wel gewoon vrolijk zijn maar dat hij in.bed dan onrustig lijkt te worden door die onrustige darmen.. en.dat is lastig want geeft onbegrip bij mensen.. die geloven.niet dat hij ergens last van.heeft en.dus om aandacht vraagt en.niet wil slapen:( Maar ik zie dat dus anders... kun je denken.. niks van aantrekken maar als oma dat bijv zegt die ook 1x per week oppast, maakt dat t niet makkelijk;)

Deel Deze Pagina