baby huilt vreselijk na inenting

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tjoebie, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    mijn meisje is een paar uur terug ingeent en ze brult het hele huis bij elkaar niets kan der troosten. wat is er aan de hand, het is egt een pijnhuil, zelfs aan de borst helpt niet, herkent iemand dit. sorry voor het lelijke type mr me meisje zit bij me

alvast bedankt

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wat erg voor haar (en voor jou...)
    Heeft ze koorts? je mag dr paracetamol geven hoor, kan geen kwaad. (Wel babyparacetamol zetpilletje natuurlijk). Helpt ook tegen de pijn van het prikken.
    Tegen de pijn op dr beentjes kun je ook "fietsbewegingen" maken, helpt ook tegen de harde schijven.
    Misschien de plekken voorzichtig koelen met een nat washandje?
    Heel veel sterkte!

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Oh gos, arme meid. Het is ook wat. Hoe oud is je meisje? Het kan behoorlijk ingrijpend zijn zo'n inenting. Niet zozeer vanwege hetgeen gespoten wordt maar het feit DAT er gespoten wordt. Je kan proberen je kindje een beetje af te leiden, bijvoorbeeld door even in badje te doen. Dit kan ook helpen de pijn in het beentje een beetje te verdoven. MAAR.. als jij denkt dat je kindje echt heel veel pijn heeft en het gaat niet over dan raad ik je aan de ha of huisartsenpost te bellen. Kindjes kunnen best een beetje last hebben van de enting maar echt pijn hoort niet.

4. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    Mijn meisje is nu 4 maanden.
    Ze heeft geen koorts heb net gekeken gelukkig en nu is ze weer stil, heb haar idd even goed afgeleid. Zal zo even met der beentjes aan de slag gaan haha. Dokter ook nog gebelt die zei ook van even de beentjes koelen dus.. Hoop dat ze niet meer zoveel pijn krijgt!
    Bedankt voor jullie reacties

5. bridget078

25 mei 2008
    78
    0
    0
    Account manager fashion
    Zoetermeer
    Hoi, mijn kleine man is vandaag voor het eerst ingeent, verschrikkelijk...wist niet dat hij zo kon huilen, hysterisch gewoon, liep helemaal paars aan en bleef erbijna in. Pfff, vond het maar niks. Volgende maand mag vriend lief gaan....
    Gelukkig slaapt hij prima op zijn prikjes , tussen de flesjes een beetje piepen, hoop voor jou dat het ook beter gaat met je meisje.
    Succes.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik mocht van het CB de plekken niet koelen trouwens.. Het helpt wel even tegen de pijn. Maar de entstof verspreid zich minder goed. Dus die blijft langer op de prikplek hangen. Liever een paracetamol en evt een warm badje om de spieren te ontspannen.

7. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    je zou een zetpiltje kunnen geven tegen de pijn. misschien op je schoot laten liggen om te troosten. verder weet ik het niet.

ze zal nu wel aan het slapen zijn of niet??

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hopelijk gaat het weer een beetje nu ;)

9. bordes

bordes Lid

12 aug 2007
    85
    1
    0
    Ermelo
    Dat vreselijke huilen is een bijwerking van de inenting !!
    Kan je kindje niets aan doen.
    Het feit dat je kindje last heeft van bijwerkingen betekent dat je er mee uit moet kijken.
    Ik heb ervoor gekozen mijn kind niet in te laten enten.

Groetjes Emma

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Onzin. Heel veel kindjes huilen helemaal niet van een inenting zelfs niet bij het enten zelf. Inentingen zijn per definitie lichaamsvreemde stoffen en dat kan een reactie vooroorzaken maar dat betekent niet dat intenten gevaarlijk of onverstandig is. Juist het tegenovergestelde.

Gelukkig hoort mama Emma tot de hooguit 5 - 10% die haar kind niet laat inenten daardoor heeft enten gelukkig nog zin en komen dodelijke ziekten als bof, mazelen, difterie, rode hond etc in NL nauwelijks nog voor.

En gelukkig kan je tegen de pijn van een enting een paracetomol of een knuffel geven... dat gaat niet helpen bij de eerder genoemde ziekten :$

11. 078mama

078mama Niet meer actief

Amen! Het is even vervelend maar heeeeel erg nodig! Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er mensen zijn die niet enten maar oke. Andere discussie

12. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik houd de dagen dan mijn dochter ingeent moet worden altijd helemaal vrij zodat ik de hele dag met haar op schoot kan zitten als dat nodig is. En idd een paracetemolletje tegen de pijn, dat helpt vaak wel.

Sterkte meid, het is vast snel weer over, maar het is wel erg om je kleintje zo te zien :(

13. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Puur op basis van het gegeven dat je kindje last heeft van de inenting heb je de keuze gemaakt om je kindje dan maar niet in te laten enten???

Ok, dit is een andere discussie maar ik kon het niet laten om mijn verbazing over deze opmerking te uiten...

14. doenja

doenja Actief lid

3 feb 2009
    115
    0
    0
    Ik ben blij dat dit topic er is!!!
    mijn zoontje mag straks en dan haal ik van te voren alvast wat paracetamol bij de apotheek!!

15. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.199
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ons zoontje heeft er ook bijna geen last van gehad. Hij heeft tijdens het prikken eventjes gehuild, maar snel daarna was hij alweer vrolijk. Dus inderdaad wat andere ook al zeiden het hoeft echt niet verschrikkelijk voor ze te zijn.

16. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

je kan toch ook een vsm creme smeren?
    Welke ook al weer?

17. doenja

doenja Actief lid

3 feb 2009
    115
    0
    0
    SRL gelei???

18. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je hebt in ieder geval Arnica. Is ook homeopatisch en helpt bij blauwe plekken, kneuzingen ed. Dan kun je voor het prikken smeren, of na de prikken maar dan niet direct op het prikgaatje.

19. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Hier hetzelfde. Vanmorgen heeft hij z'n eerste prik gehad. Op dat moment was het ff krijsen en op het moment dat de pleister erop ging was het al over. Hij heeft de hele middag geslapen, was net een klein beetje huilerig maar meer ook niet. Had echt verwacht dat hij koorts zou krijgen en helemaal van slag zou zijn. Maar er is helemaal niets aan de hand.

Zo kan het dus ook.

20. doenja

doenja Actief lid

3 feb 2009
    115
    0
    0
    op het cb ging het verbazingwekkend goed, even huilen toen de naald erin ging maar zodra de pleister erop zat was het over, aan beide kanten.
    maar toen ik een uurtje later thuis was en hij in bed lag begon het, niet stil te krijgen, maar ze hadden me aan geraden om dan een paracetamolletje te geven en dat heeft geholpen, hij heeft de rest van de middag liggen slapen!!!
    zul je zien dat ie morgen niet in slaap te krijgen is en dat de scan waar hij doorheen moet heel lang gaat duren want stil liggen zal er niet bij zijn dan.

Deel Deze Pagina