Wanneer rollen, zitten, kruipen, tijgeren en optrekken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 15 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Mijn zoontje was ook een hele snelle qua kruipen en lopen enzo.
    Daarnaast is er ook nog een ontwikkeling die we niet kunnen zien: concentratie, gevoel (uiten), logische ritme herkennen e.d.
    Ik heb altijd heel sterk het idee dat ieder kind een aantal dingen snel oppikt, maar dat dat niet altijd de dingen zijn die wij zien. De dochter van een vriendin is bijna 1 jaar en begint nu met tijgeren, maar ik ben er van overtuigd dat zij zich het afgelopen jaar met andere dingen heeft bezig gehouden dan met zitten, kruipen en lopen.

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Mijn dochtertje is nu net 24 weken en kon met 20 weken heel soepel van zowel rug naar buik rollen en terug. Ze ligt nu ook grotendeels op haar buik te spelen en slapen. Echt stevig los zitten kan ze hooguit enkele seconden en ze probeert een klein beetje te tijgeren nu. Maar daar houdt het dan ook mee op voor nu. ;)

Maak mij absoluut niet druk, het kind kijkt pienter uit haar ogen dus het zal allemaal wel goed komen met haar. Volgens de kinderarts en cb zegt de snelheid van motorische ontwikkeling helemaal niks over latere intelligentie en sportieve prestaties. Kan wel kloppen, mijn man ging pas lopen toen hij twee was en praten toen hij drie was. Later toch nog aan topsport gedaan en twee universitaire studies afgerond......:D

Deel Deze Pagina