Geen aandacht kunnen geven aan zoontje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Aslanck, 16 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aslanck

Aslanck Actief lid

2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi,

Ik wil eigenlijk weten hoe moeders het doen als ze werken. Ik werk namelijk 4 dgn en O. gaat 4dgn naar de kdv. Als ik in de avond thuis kom nadat ik hem heb opgehaald krijgt hij meteen zijn groente. Daarna leg ik hem neer in de wipstoel want dan moet ik me bezig houden met eten. Om half 7 komt zijn vader en die houdt zich dan een beetje bezig met hem. Nadat ik klaar ben met het klaar zetten van de eten om 7 uur moet ik me bezig houden met de dagelijkse schoonmaak zoals was enz. Daarna is het half 8 en dan gaat O. naar bed helaas... :( En dan gaan wij eten en de tafel afruimen en dan kan ik eindelijk om 9 uur neerploffen op de bank! ..

Maar ik vind het helemaal niet leuk dat ik me niet met O. kan bezighouden. Wat kan ik hieraan bijvoorbeel aan kunnen veranderen? Ik krijg het zo druk op een gegeven moment dat ik hem helemaal geen aandacht kan geven en alleen maar een welterusten kusje... :(

Bedankt voor de reacties alvast.

Groetjes,

Aslan

2. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Op de dagen dat ik niet werk, kook ik voor de dagen dat ik wel werk. Even 10 minuten in de magnetron en we kunnen aan tafel. Dat scheelt al een hele boel.
    Zou je partner kunnen helpen met de huishouding? Als jullie dat samen doen als O in bed ligt, kunnen julllie ook samen aandacht aan O geven.

3. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Ik werk dan wel niet, maar toen Sterre 3 maanden was heb ik 2 weken 4 dagen gewerkt, en toen deed ik het huishouden pas als ze op bed lag. Waarom MOET dat om 7 uur? En mij lijkt niet dat als je 4 dagen werkt (en je man/vriendook?) dat je huis zo smerig is dat je geen uurtje vrij kan maken om aandacht aan je zoontje te geven...

En anders moet je vriend/man maar meehelpen zodat jullie samen wat leuks met hem kunnen doen voordat hij naar bedje moet:)
    Succes, lijkt me niet leuk voor je!

4. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    de was kun je toch ook doen nadat je je zoontje in bed hebt gelegd? Dan kun je in elk geval nog een half uurtje aandacht geven.

5. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Hoihoi,

Lotti is meestal rond etenstijd wakker en als ik dan ga koken dan zet ik haar in het wipstoeltje bij me in de keuken (op de grond) en intussen maak ik het eten en klets en zing tegen haar. Ze zit dan heel geboeid naar me te kijken. Zo heb ik ook onder het koken toch contact met haar.

En misschien een verhaaltje voorlezen als je hem in bed stopt? Lotti wordt meteen ook heel rustig van mijn stem en slaapt daarna heel snel.

Hopelijk heb je hier iets aan!

Groetjes, Suus

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik zou een half uurtje later gaan eten om zo 30 minuutjes speciaal voor hem vrij te maken. ook tijdens het eten geven kun je tijd en aandacht aan hem geven door het op een leuke manier te doen zoals vliegtuigje spelen etc.

de dag die je vrij hebt zou ik waat leuks met de kleine gaan doen. opruimen etc kan savonds of als de kleine op bed ligt ook wel en dan merkt de uk er niks van. natuurlijk hoef je niet 24/7 aandacht te geven maar laten weten dat je er voor hem bent is voor een kind wel erg fijn. ik heb de luxe dat ik elke middag voor de kids heb en in het weekend maak ik altijd vrij zodat ik alleen iets met mijn oudte dochter kan doen en zoontje blijft dan bij paps. als hij straks wat ouder is gaan ze om de beurt mee of samen. je hebt toch nog 3 vrije dagen die je vollop aan je zoontje kan besteden. natuurlijk heb je zelf ook heel veel te doen in die dagen als je 4 dagen werkt maar vrij tijd moet je maken door andere dingen te laten zoals het is.

succes

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Dat is ind een vervelend gevoel. Maar ik ken het gevoel wel. Nu werk ik geen 4 dagen, maar 3. Maar ik had ook het gevoel dat ik veel met het huishouden bezig was etc. Ik ben me minder met het huishouden bezig gaan houden zodat ik meer tijd had voor de mannetjes. Voorheen moest ik van mezelf echt iedere dag stofzuigen en dweilen. Heb nu zoiets van jammer dan morgen is er weer een dag. En anders pak ik een dag in het weekend om alles te doen. Misschien een optie om je huishouden om de dag te doen zodat je zowiezo 2 avonden meer tijd hebt voor je kindje. En misschien extra koken en dat invriezen zodat je een week later weer een dag niet hoeft te koken en ook weer meer tijd hebt. Zijn maar kleine ideetjes hoor. Denk ook aan jezelf, je werkt genoeg en dan alle dingen er om heen.

8. Aslanck

Aslanck Actief lid

2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Bedankt voor de reacties. Het ligt denk ik dan aan mij hoor hihi. Moet me gewoon ff loslaten van het huishouden. Niet dat het vies is hoor. Maar meer dat ik gewoon dagelijks de stofzuigen moet doen bijvoorbeeld. Maar dat ga ik gewoon loslaten.. Of later doen nadat O. slaapt. Hij slaapt gewoon door het geluid heen.

Het is ook zo dat ik turks ben en veelal turks eten kook. Waar ik dus best wel lang tijd voor nodig heb. Maar denk dat ik het gewoon makkelijk ga houden voortaan. Gewoon lekker aardappels met kip en groente bijvoorbeeld ;)
    Wat vriezen jullie bijvoorbeeld in eigenlijk?

Bedankt!

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Dingen die je heel goed in kunt vriezen zijn bijvoorbeeld macaroni, of rijst met een prutje (ik bedoel dus met vlees en groente erdoor, haha), dan maak je gewoon een lekkere grote pan en dan kun je daar 2x van eten met z'n 2-en. Ook ovenschotels vind ik ideaal om in te vriezen. Bij de supermarkt hebben ze van die ovenschotels met prei enzo, hartstikke lekker en makkelijk te maken. En ze hebben van, ik meen, Knorr ook van die pakjes waarmee je bijvoorbeeld sperziebonen met satésaus maakt of bloemkool met gehakt of broccoli, en dat kan je ook allemaal invriezen. Ik zeg....gemak dient de mens, dus koop lekker van zulke dingen vries het in en binnen een poep en een zucht kun je eten. Op de dagen dat je vrij bent kun je dan lekker uitgebreid turks koken. Want OMG, wat is turks eten lekker. Mjammie!!

10. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

macaroni, spagetti, nasi, bami, soep, ik kook alvast aardappels voor 2 dagen. 1 dag gekookte die avond en de volgende dag gebakken.
    of ik schil de aardappels de avon ervoor op de bank als ze slaapt en maak me groente alvast klaar.
    jam jam echt turks eten...balen dat t zoveel tijd kost.
    op de dagen dat je werkt lekker makkelijk eten en de andere 3 dagen uitgebreid?

11. Aslanck

Aslanck Actief lid

2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    |Ja he precies! Gewoon lekker zo doen haha... Pff ik moet me zelf soms echt remmen..

12. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hoi, ik werk nog niet, maar ik ga 3 of hooguit 4 dagen p/w werken.
    Hopelijk 3 dagen als ik dan kom aan het aantal uur dat ik wil werken!

maargoed, ik herken je verhaal.. ik ben ook zo een poetsmuts.. voor Yasemin geboren was, was het echt extreem. Nu merk ik dat ik makkelijker ben geworden. Het heeft geen prioriteit meer. Schoonmaken doe ik wel, maar veel sneller als eerst en niet meer uren op mijn gemakkie.

Ik ben ook Turks en ja, ik kook het liefst Turks. En ik merk nu al dat het met een baby echt lastig is om lang in de keuken te staan. Ik kook dan soms pas wanneer mijn vriend van zijn werk thuiskomt, dan kan hij haar overnemen. Maargoed, elke dag koken doe ik sowieso niet meer. Maar als ik kook is het genoeg voor de volgende dag ;)

13. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Geschilde aardappels kan je trouwens best een paar dagen in de koelkast bewaren. Je moet ze alleen onder water bewaren.

14. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Als je zorgt dat je altijd soep in de vriezer hebt staan, dan heb je in ieder geval al iets. Ik heb altijd mercimek in de vriezer.
    Ovenschotel met aardappel, kip, tomaat, pepers kan je ook de avond er voor al klaar maken, zodat het na je werk alleen nog in de oven moet. En er zijn ook tal van Turkse gerechten die wat sneller klaar zijn.

15. Sweetlakecity

#15 Sweetlakecity, 16 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 sep 2009
    klinkt lekker. zou best t recept willen.
    misschien een idee om een topic te openen met wat heb jij in de vriezer staan als makkelijke maaltijd?
    met t recept erbij.

16. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Goed idee, open die topic maar, ik voeg wel een recept toe!

17. Sweetlakecity

geopend staat bij algemeen! :)

18. Aslanck

Aslanck Actief lid

2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    haha lekker handig zo een topic dan kan ik lekker meekijken daar:)

Deel Deze Pagina