hey meiden, ik gebruik nog steeds rompers met lange mouw, maar is dit nu nog nodig, het is heel vaak erg lastig omdat veel truitjes en shirts een vrij strakke mouw hebben dan gaat de mouw van de romper mee omhoog en heeft ze er geen warmte van lijkt mij. Je hebt van die leuke setjes ondergoed voor die kindjes, maar zou dat nog niet te koud zijn? Zelfde vraag eigenlijk met de maillot, tot hoe lang dragen ze die? alvast bedankt voor de antwoorden! henriette
Mijn zoontje heeft eigenlijk nooit rompertjes met lange mouwen aangehad. Hij heeft altijd rompertjes aan met zo'n t-shirt mouwtje. Als het weer verder opknapt dan koop ik ook setjes ondergoed voor hem. Ik vind die kleine boxershortjes zo leuk. groetjes Jootje
hey hoi jootje, ja stoer zeg die boxershorts! dus jij denkt niet dat het te koud is om korte mouw te doen? henriette
Hoi, nou, rompers met lange mouw heb ik hier na 2 keer gepruts gedist hoor! Pfff... Thirza heeft het warm zat als ze gewoon een rompertje met korte mouw en een shirtje aanheeft. Heeft ze meer laagjes, dan doe ik altijd een mouwlos rompertje. Maillotje doe ik hier alleen onder de zomerbroekjes, verder gewoon sokjes. De beentjes voelen daardoor wel eens wat koud aan, maar zolang haar nekje warm aanvoelt, is het prima hoor... Ik zou als ik jou was gewoon nog de rompers blijven doen, maar dan met korte mouw of mouwloos. Als een truitje dan omhoog schuift, ligt je kind niet meteen bloot, (hemden hebben de onhebbelijke gewoonte om mee omhoog te kruipen). Omdat je toch nog in de luiers zit, maakt een romper verder ook niet uit. Zodra je kind aanstalten gaat maken om zindelijk te worden, zou voor mij het moment zijn om over te stappen naar hemd en onderbroek.
Mijn dochter draagt alleen maar korte mouwrompers. En onder een rokje draagt ze een maillot, anders niet. Onder een lange broek, gewoon sokjes.
Hey rozemarijke, bedankt voor je antwoord, ik ben het met je eens wat betreft die hemden, die kruipen natuurlijk mee omhoog, ze heeft eens zo'n setje gehad van winnie the pooh, en dan ging het hemd vaak uit de broek, en dan is het natuurlijk wel weer veel te koud, maar overstappen op korte mouw rompers kan dus al wel! Ook s'nachts of dan toch nog liever lange mouw, maar dan wordt het wel steeds omkleden natuurlijk! Okay dus je doet onder een spijkerbroek geen maillot meer, ik doe dat nog steeds wel, maar ik zou dat dus ook kunnen gaan afbouwen. Sokken trekt ze wel steeds uit, met een maillot probeert ze dat ook wel maar dat lukt natuurlijk niet hi hi hi! henriette
Hier ook alleen onder rok of jurk een maillot, maar verder niet en lange mouw rompers worden hier ook zelden gedragen, alleen eigenlijk onder een shirtje met korte mouwen.
hmm hier ook nooit rompers met lange mouw hooguit in bed.. of in plaats van een shirtje als ze een jurkje aan heeft en maillots draagt ze dus ook enkel onder een jurkje of ik moet toevallig weten dat ik heel de dag in de kou ga lopen.. maar ik heb ook gevoerde spijkerbroekjes liggen dus meestal doe ikd ie dan gewoon aan. (bijv. een sinterklaasintocht of iets dergelijks... waarbij ze niet mag lopen maar wel lang buiten is) en ze gaan weleens mee naar oma.. daar is ze ook heel veel buiten en een broekje is dan toch net ff warmer dan een jurkje met maillot maar hij is nu waarschijnlijk gewend aan de mouwtjes en maillot dus wellicht vind hij het wat fris als je dat nu ineens niet meer zou doen... then again.. het weer wordt wel steeds minder koud dus zou het gewoon proberen heb trouwens ngo nooit ondergoed in maat 80 gezien... maarja anne is een uk en wellicht dragen meeste kindjes van anderhalf al gewoong rotere kleren
Ik gebruik ook enkel rompers met lange mouw om onder een jurkje te dragen, maar dan ipv een t-shirtje, anders altijd korte mouw. Vond ik veel gemakkelijker.
Oh, ik gebruik ze dan weer wel. Ikzelf ben al best een kou-kleum, en met enkel een dun t-shirt stofje als bovenlaag is voor mijzelf te koud en voor mijn dochter ook. Dan heeft ze koude handjes. Ook in bed tref ik haar wel eens aan met koude voetjes, en dan is het (denk ik) iets te koud geweest. Ook een kou-kleum dus. Maar ik kijk gewoon wat ik haar aandoe. Als het een dikke trui is doe ik romper zondermouwen of korte mouwtjes. Is het een dun bovenshirtje dan romper met lange mouw. Bij het aandoen pak ik haar handje vast en met middel- en wijsvinger houd ik die rompermouw vast. Dat gaat best goed. Mijn man bakt er daarentegen niks van en dan zit de mouw opgefrommeld onder haar oksel
Alyna draagt eigenlijk alleen rompers met lange mouw onder een shirtje met korte mouwen.Of onder eentje met lange mouwen als het erg koud is. Maillot onder een broekje ook alleen als het erg koud is. Onder een rokje wel vaker natuurlijk, 't is nog een beetje koud voor rokjes zonder maillot.
Saskia hij is een zij maar dat geeft niks hoor, ja ben nu natuurlijk een beetje haar aan het verwennen denk ik, als ik van iedereen lees dat ze korte mouwen gebruiken, zou ik zomaar kunnen overstappen denken jullie? gewoon nu al korte mouw doen of wachten tot het wat warmer wordt, maar ja in huis is het meestal dezelfde temperatuur he! Tja die maillot, die hebben we van het begin af aan gebruikt raar he dat ik nooit heb gedacht om die niet meer aan te doen. ik denk dat ik daar nog even mee wacht, tot het buiten wat warmer wordt, kan haar ook moeilijk ineens alles uit trekken! Ja hoor ondergoed is er al in kleinere maatjes verkrijgbaar zelfs wel in 74, maar ik kocht dat wel altijd in duitsland bij KIK die hebben hele leuke spullen wat dat betreft! (en zeer goedkoop) henriette
@jette: ja sorry! zag het net al *schaam* mja duitsland is voor ons wat ver weg... maar vind het wel erg leuk van dat kleine ondergoed hier meestal gewoon dunne rompers dus zeker binnen is het hier gewoon altijd 21 graden.. dus lekker warm wat ook scheelt overigens.. is dat anne het nooit echt koud heeft... ze heeft soms wel koude handjes (buiten ofzo) maar dan is ze zelf nog steeds hartstikke lekker warm en handschoentjes weigert ze.. dus dan is het niet gek dat ze soms koude vingers heeft dus wij zijn vanaf begin af aan al niet zo van de lange rompers en maillots geweest want dan stond het zweet in dr nek
hier gebruiken we rompertjes met lange mouwen, maar als de lange nog gewassen moet worden, dan gebruik ik het korte mouw. het is idd lastig met de lange mouw om erover heen nog truitje aan te doen. maillot + broekje doe ik hem alleen aan als we naar buiten gaan. maar als we thuis zijn is het alleen maillot of soms een broekje met een sokje. ik zou denk ik nog geen hemdje + onderbroek kopen, want dan is het rugje open.
Ik gebruik alleen rompers zonder mouw. En een mailot onder een rokje/jurkje en alleen onder een broek als het heel koud is, of als we met de fiets gaan.
Ik gebruik beide. Met lange mouw dan doe ik een leuke t-shirt eroverheen. Met korte mouw, dan doe ik een lange mouw shirt, blouse eroverheen. Zo kan je lekker kleuren combineren. Lang op lang doe ik niet, want dat is rot met aan- en of omkleden!
had er met haar geboorte 2 met lange mouw. die zijn nu te klein... nu altijd korte mouwen. maar elise heeft het heel snel warm
Hier ook alleen maar rompers zonder mouwen. Met lange mouwen is alleen voor als 'ie een leuke t-shirtje aan krijgt. Maillots gebruiken we hier wel, omdat Milan helemaal geen sokken aan wil en blote voetjes is wel erg koud, maar als je gewoon sokken gebruikt is een maillot nu niet meer nodig denk ik.