Wanneer romper met korte mouw?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jette, 27 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Na 2x klungelen heb ik meteen alle rompertjes met mouwtjes weggegooid! Ik zweer nu al ruim een jaar bij de mouwloze rompertjes van de HEMA. Deze zijn er in gewoon katoen, elastische kwaliteit en ook in badstof (is net iets warmer voor de koude dagen).
    Ze blijven lang goed, zelfs als ze regelmatig in de droger gaan.
    Over maillots kan ik niet meepraten, dat doe ik Sam niet aan :) .

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik gebruik altijd korte mouw :D Wou al bijna weer aan de mouwloze beginnen :)

Denk dat je wel in 1 keer kan overstappen hoor.

3. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    nou meiden, ben om hoor ik ga morgen overstappen op korte mouw, heerlijk geen gefrunnik meer met de mouwen die omhoog gaan!

Henriette

4. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    yep, hier ook mouwloze van de hema en met korte mouwtjes. Hema rompers zijn echt heel fijn.

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik gebruik ook alleen rompers met korte mouwen, tenzij hij een spencertje of zo aan heeft. Of zoals vandaag: een t-shirtje, en daaronder heb ik dan een romper met lange mouwen gedaan. Nu heeft hij dus een 'longsleeve' :)

Maar ik had ook een vraagje...

Ik heb hele mooie rompers met lange mouwen gekregen voor als hij ca. 10/11 maanden is. Ze zijn echt te mooi om ze ergens onder te dragen, dus nu vroeg ik me af: kan je zo'n romper tegen die tijd ook als 'bovenkleding' gebruiken? Of moet er dan alsnog iets onder/overheen?

6. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Ik gebruik ook nooit rompers met lange mouw, weleens geprobeerd maar vond het zo een geklungel. Ik ben zelf wel een koukleun en deed mij dochtertje in het begin altijd goed aankleden, maar toen kwam ik erachter dat ze het eigenlijk heel gauw te warm had.
    Ze heeft wel altijd koude handjes, maar daar heeft ze geen last van.
    En een maillot doe ik hier ook alleen aan onder een rok.. tot wanneer dat weet ik niet want dit word de eerste lente/zomer voor mijn meissie :)

7. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik gebruik nog steeds rompers met lange mouw voor Esmee, zelfs badstoffen. Ze is nogal een kauwkleum, net als mams. Hier ook als het erg fris is buiten en ze zit lang in de wagen een maillotje onder d'r broekje.

Nu het buiten weer een stuk aangenamer is gaan de rompers met korte mouw weer aan! :D

8. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Ik gebruik veel rompers met lange mouw, maar nu het weer weer beter wordt komen ook de korte mouwen weer tevoorschijn. Ik laat het wel afhangen van wat mijn zoontje verder aanheeft. Het is hier in huis redelijk koud, dus afgelopen winter was het een lange romper, shirt met lange mouwen en trui. Nu iets minder. De gastouder trekt nog wel eens wat uit, maar bij haar is het altijd 21 graden en dat is warmer dan bij ons.
    Maillots doe ik nu alleen nog aan onder zomerbroeken die ik zo leuk vind dat ik niet wil wachten tot over een paar maanden :oops:. Gevoerde broeken krijgt hij alleen sokjes onder.

9. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier alleen lange mouw als het heel koud is, en voor Lasse nog helemaal niet, zo'n gewurm!

10. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    dice heeft heel af en toe een romper met lange mouw
    dan doe ik een tshirt erover

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik gebruik alleen rompers met lange mouw als ik er een t-shirt overheen aandoe, staat lekker stoer :) Ze heeft dus nooit 2 lange mouwen over elkaar aan.

12. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hier wel rompers met lange mouw! Wel goedzittende trouwens en niet van die slobber rompers met wijde mouwen. Als het straks warmer word of als zij 2 shirtjes over elkaar draagt heeft ze er 1 aan met korte mouwen.

13. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Ik denk niet dat er zoiets is als een bepaalde periode tot wanneer er lange mouwen-rompers en maillots gedragen moeten worden. Dat hangt natuurlijk af van het weer en de temperatuur van je kleine.

Als ik mijn zoontje een sweatshirtje of vestje aantrek dan doe ik daar een korte mouw onder, anders is het veelste warm. Wanneer je met koud weer naar buiten gaat dan krijgen ze toch wel een jasje en voetenzak om dus koud zullen we het niet krijgen hoor. Gewoon kijken naar wat voor jouw kindje het fijnst is, want het de hele dag te warm hebben is echt niet fijn.

14. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    hier korte mouwen, alleen lange mouwen als er een t-shirt over heen gaat. en nooit geen maillots...dat vind ik echt iets heel naars...mn dochter heeft ze ook nooit gehad en kai ook niet...

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier nog nooit rompers met lange mouwen gebruikt ;)!
    Alleen rompers met korte mouwtjes en rompers zonder mouwen ;)!

16. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    ik heb nooit rompers met lange mouwen gebruikt, ja hele leuke gewoon voor onder een vestje, maar verders eigenlijk alleen maar gewone rompertjes met korte mouwtjes.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij gebruiken alleen rompers met lange mouwen met een t-shirt met korte mouwen. Verder alleen rompers met spaghettibandje en korte mouwen.

Wij hebben ook een paar ondergoedsetjes, dat gaat ook prima, blote rug valt mee. We hebben wel maat 92, terwijl Eva maat 80 heeft! Het hemdje zit gewoon goed, het broekje zit met luier goed. Over een jaartje kan ze het broekje zonder luier aan denk ik ;).

18. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Oh ik gebruik wel die lange mouwen over elkaar hoor. Vooral als ze zo'n dun katoenen truitje aan heeft.
    Maar nu doe ik dat niet altijd meer. Ze is heel beweeglijk nu in de box met omrollen en in de wipstoel zit ze ook geen 3 tellen stil....die heeft het echt niet koud. Buiten lekker met een vestje en winterjas in de voetenzak en madame zit heerlijk.

Ik heb ook veel rompers gekregen met korte mouwen en ik vind het zonde om die dan niet te gebruiken.

19. Pris

Pris Fanatiek lid

Hier alleen maar mouwloos, ook van de Hema.

20. jendo

jendo Actief lid

16 feb 2007
    151
    0
    0
    lerares
    onder een shirtje met korte mouwen gebruik ik een romper met lange mouwen en onder een shirtje met lange mouwen gebruik ik korte mouwen. Ik heb vaak in het algemeen de waarschuwing gekregen dat je baby's niet te warm moet aankleden.
    groetjes jendo

Deel Deze Pagina