Mag ik dit hebben (+ ingredienten)?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Stefanie83, 23 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is er een dokter in de zaal? :D Heb namelijk even advies nodig! Voor mijn zwangerschap at ik heel graag crackers met plakjes Exquisa kaas. Dit is een soort roomkaas maar dan in plakken. Maar ik ben ermee gestopt toen ik zwanger was omdat ik niet weet of ik het wel of niet mag hebben.

Wat er op de achterkant van de verpakking staat:

Verse kaasbereiding, thermisch behandelde roomkaas

Ingredienten: verse kaas, gelatine, zout, gemodificeerd zetmeel, verdikkingsmiddel, Carrageen, en Xanthan, citroenzuur.

Zonder toevoeging van conserveerdmiddelen, onder beschermende atmosfeer verpakt.

Mag ik dit wel of niet hebben???

Gr. Stefanie

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Kazen van rauwe melk hebben het gemunt op zwangere vrouwen en kinderen

Er zijn vergiftigingen door kazen op basis van rauwe melk aan het licht gekomen die werden veroorzaakt door bacteriën, zoals de Listeria. Als gevolg daarvan wordt aangeraden om die producten niet meer te consumeren. Die raad is vooral gericht tot de grootste risicogroepen: kinderen, zwangere vrouwen, bejaarden, zieke mensen.
    Het gevaar dat de kaas, boter of andere producten op basis van rauwe melk schadelijke bacteriën zoals de Listeria bevat, is te wijten aan het feit dat de melk geen warmtebehandeling krijgt en dat de bacteriën er daarom kunnen in overleven en zich kunnen vermenigvuldigen. Dat is de reden waarom de meeste melk gepasteuriseerd of gesteriliseerd wordt. Die behandelingen doden de kiemen die eventueel aanwezig zouden kunnen zijn.
    Het risico is ook groter voor producten die bereid zijn met gepasteuriseerde melk dan voor producten op basis van gesteriliseerde melk. Maar strengere maatregelen voor het toezicht op de productie van zuivelproducten met rauwe melk zorgen ervoor dat het risico van Listeria alsmaar kleiner wordt voor deze soort producten.
    De etiketten van bereide producten op basis van melk die niet thermisch behandeld werd, moeten de vermelding 'met rauwe melk' dragen.
    Als u tot een van de risicogroepen behoort, vermijdt u best de producten op basis van rauwe melk. Als u de etiketten goed leest, zult u die producten er zo kunnen uithalen!

Dus dat van jou is wel thermisch behandeld, dus geen rauwmelkkaas, eet smakelijk!

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Weet t niet..zou t denk ik niet aandurven; er staat niet bij dat t gepasteuriseerd is, maar ja..ook niet dat t rauwmelks is...zou t voor de zekerheid maar niet doen.

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    thermisch behandeld....

5. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Op de kaas moet echt staan "rauwe melk", dit is verplicht. Staat dat er niet op, dan kun je het gewoon eten.

6. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joehoe, ben helemaal blij dat ik het toch mag eten. Heb gelijk een paar crackertjes met mijn favoriete kaas klaar gemaakt! :D

Bedankt voor het advies!!

7. SalouaFarah

15 jun 2009
    61
    0
    6
    Vrouw
    Ik vraag me af of die lekkere broodjes met roomkaas en bieslook van de La Place mogen.....
    Die zijn zo lekker ;)

8. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik heb die broodjes van la place wel gewoon gegeten, maar het makkelijkste is gewoon even vragen of het van rauwe melk is en of ze het anders even op de verpakking willen checken voor je.

Deel Deze Pagina