wanneer roosvicee?

Discussie in 'Voeding' gestart door miffy11, 13 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy11

miffy11 Niet meer actief

vanaf welke leeftijd mogen kids roosvicee drinken?
    Fenne zit nu op 3 x 300 melk, fruit en groente, maar vind dat ze meer vocht binnen moet krijgen met deze hitte en heeft ook koorts nu.
    water wilt ze niet, dus vroeg me af of ze al roosvicee mocht? ze is nu 5.5 maand.

2. happymama

happymama Niet meer actief

ik gaf mij dochtertje dat met 4 maanden maar heel dunnetjes aan maken !

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Tot 6 maanden liever een fles melk extra.. Eventueel erg verdund, zeg 100cc water met 1 schepje voeding..
    Of lauwe rooibosthee?

Diksap heb ik voor het eerst met 6mnd1wk gegeven. Roosvicee nog 1a2 maandjes later..

4. tulip

tulip Niet meer actief

ik gaf idd wel diksap op die leeftijd. Maar je kunt best sterk verdund diksap geven hoor.

5. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ik heb haar net een klein beetje gegeven, heel sterk verdund wel. madame was dolgelukkig, oogjes begonnen meteen te stralen en een enorme big smile.

nu alleen hopen dat ze ook nog wel melk wilt, en niet alleen maar roosvicee ;)

ze is sowieso vandaag een beetje moeilijk met haar melk, omdat ze ziek is (mila ook, en wilt ook al 2 dagen niet eten), dus ben blij dat ze nu toch gewoon vocht binnen krijgt.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

In Roosvicee zit suiker, in diksappen niet.
    Maar als je kind koorts heeft en verder niks drinkt gewoon geven.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zogelukkig bedoelt geraffineerde suikers (denk ik). Ook in diksap zitten suikers (fruitsuikers). In roosvicee original zitten trouwens ook alleen maar fruitsuikers (24%)

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Roosvicee mag op hetzelfde moment als diksappen en andere aanlengbabylimonades. Alles wat zoet smaakt voor babies bevat suikers en die in het ene soort aanleng zijn niet slechter dan het andere soort.
    Bij voorkeur niet voor 6 maanden geven natuurlijk, omdat het toch als bijvoeding geldt. Maar in zo'n geval van een ziek kindje dat echt drinken moet: fijn dat het werkt!

9. miffy11

miffy11 Niet meer actief

misschien stomme vraag hoor, maar wat is het verschil tussen roosvicee en diksap precies? wij hebben van roosvicee die standaard, (vruchtenmix geloof ik?) en is ook vrij dik. (dikker dan gewone siroop in ieder geval)
    is dit niet gewoon hetzelfde als diksap?

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Diksap is het ingedikte sap van fruit (meest appels) en roosvicee is een vruchtenlimonadesiroop. Dat wil zeggen dat vruchtensap is gemengd met gelijke delen suiker (kristalsuiker, dan wel fructose of glucose) dat bij aanlengen limonade geeft (vit. C wordt achteraf weer toegevoegd). Diksap geeft bij aanlengen fruitsap.

Ik heb even op de site gekeken van Roosvicee en ik zat fout dat ze nog kristalsuiker gebruiken.

Geraffineerde witte suiker ofwel kristalsuiker is dan wel een suikervorm net als fructose of glucose dat is, maar het is een zo zwaar bewerkt produkt dat er niks meer in zit. Wij eten uit principe geen zwaar bewerkt voedsel, dat is een persoonlijke keuze. Slecht voor de gezondheid en het milieu, dat vinden wij.

Deel Deze Pagina