dochtertje mee eten ??

Discussie in 'Voeding' gestart door happymama, 13 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

hallo,

wij eten vanavond bami speciaal en kip in ketjap (paket van conimex)
    mag mijn dochtertje van 8 maanden ook van mee eten ?
    ik doet natuurlijk even in de blender

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik denk dat er redelijk wat zout in zo'n pakket zit. Tot een jaar hebben we die zoveel mogelijk vermeden. Maar denk dat er vanaf 9 mnd weleens een pakje tussendoorglipt (zeg 1a2 per maand).

Ik zou dan toch eerder wat mie, kip en groente loshouden na het bakken/koken als dat kan..

3. happymama

happymama Niet meer actief

heb t al gemaakt , dan maar ewoon een potje .
    in die ketjap saus zit denk ik wel wat zout

4. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Denk dat ze meer zal smullen van mama's potje dan van een kant en klaar potje :)

Ok er zal vast wel wat zout inzitten, maar voor een keer lijkt me dit geen drama. Hier eet zoonlief ook mee, en soms zit er wel wat zout maarja gebeurd niet dagelijks.

Denk wel dat t moet kunnen, ze kan lekker met jullie meesmullen van jou lekkers ;) maar natuurlijk geheel je eigen keus, ik geef enkel mijn mening en dat wij er hier niet al te moeilijk over doen voor enkele keren

5. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Ik denk dat een kindje van 8 maanden gerust van alles wel kan mee eten hoor ;)
    Maar ik zou er wel even opletten met de kruiden en idd het zout.
    Misschien kun je wat bami apart maken en dan met een hele kleine hoeveelheid kruiden?
    Zo heeft ze toch de smaak, en niet zoveel kruiden/zout.

(ivm darmpjes etc)

Eetsmakelijk :D

Krijg er trek van

6. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Ik heb mijn zoontje nog steeds geen pakjes-maaltijd gegeven. Ik haal wat uit de pan voor hem voor ik het zakje/pakje kruiden erbij doe. Ik ben bang dat hij er krampjes van gaat krijgen, hij heeft nogal gevoelige darmpjes. Ik had het dus zeker met 8 maanden ook niet gedaan!

7. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    mijn zoontje is 10 maanden en heb het nog steeds niet aangedurft!!

ik kook nog steeds appart voor hem. en blijkbaar (wat ik zo lees) mogen kinderen vanaf 8 maanden kruiden hebben... ? welke precies?

ik heb van borstvoeding.com een introductielijst met producten. kan je zien wat ze mogen met hoeveel maanden. maar kruiden staan er niet bij helaas...

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik weet niet wat echt mag, maar dit deed ik ongeveer:
    Vanaf 8 maand groene kruiden (peterselie, basilicum, rozemarijn)
    Vanaf 10 maand lichte specerijen/met mate, zoals kerrie, paprikapoeder, kruidnagel etc
    Vanaf 11-12 maand steeds sterkere smaken, mijn zoontje at met 12 maanden behoorlijk pittige chili con carne zonder problemen.

In landen waar ze kruidig eten gewend zijn, krijgen die kids dat ook al vroeg mee. Dus waarom hier niet, zolang je het maar rustig opbouwd, en oplet bij buikkramp..

(Mijn zoon heeft alleen last gehad met rode kool, bij 10 en 11,5 maand, bij 13 was dat over)

9. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    ok,

wij eten regelmatig de kruiden van conimex, die zwarte bakjes.
    dat kan ik hem niet laten eten.
    en de kruiden die je beschrijft eten we eigenlijk nooit :p

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn kinderen aten vrijwel vanaf het begin ook Indisch eten, maar dan zelfgemaakt. Bezwaar van de pakketten van Conimex is dat er nogal veel zout en vooral veel smaakversterker in zit. Dat vond ik minder geslaagd voor een babietje.
    Maar op zich: van bami smulden ze al snel. Wel met mijn eigen boemboe, niet die uit een pakje. Die sliertjes vonden ze reuzespannend om te eten.

Voor een volgende keer kun je misschien de groente en het vlees eerst even garen, portie voor je kind er uit vissen en dan de mix erbij doen. Dan eet je kind toch gezellig met de pot mee.

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Voor een keer kan het best! Eet smakelijk :)

Deel Deze Pagina