vanaf wanneer gaven jullie je kleintje roosvicee? Mijn schoonmoeder past 1 dag op Enzo en vroeg of ze hem ook roosvicee mocht geven maar ik heb zelf het idee dat dat nog niet nodig is.
ik zou het vooral zelf bepalen! Hij kan natuurlijk nog wel zonder, zeker als hij gewoon water of thee drinkt!
Guppie, ja, ik hou daar helemaal niet van als ze bijv. zeggen "oh, maar dat kan ie best hebben hoor". Het is ons kind, dat bepalen wij zelf wel! Hij kan het nog gemakkelijk met zijn normale flessen af. (ze heeft het nog niet gedaan trouwens)
Ik zou zo lang mogelijk wachten met die zoetigheid maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Volgens mij mag hij het wel. Stijn krijgt heel af en toe een beetje limonade en hij is nu 1,5 jaar.
Ik heb met mijn moeder en het KDV afgesproken dat ik eerst zelf iets nieuws geef. Als ik het niet nodig vind krijgt ze dus niet wat een ander bedacht heeft. Jij bent de moeder hoor, jij mag het bepalen Ik zeg tegen mijn moeder ook vaak dat de dingen tegenwoordig anders gaan dan vroeger, als ze weer met sinaasappelsap aankomt!
Dano heeft zelfs nog nooit roosvicee gehad. wij zijn begonnen met heel af en toe een beetje diksap toen hij een maand of acht was. en dan was het ook meer water met een heel licht smaakje. hoe meer je kindje eraan went hoe moeilijker het is om af te leren. wat wij nu ook weleens geven is zo'n kant en klare baby drank maar dan sterk verdunt. als je ze onverdunt geeft is het echt veel te zoet naar mijn idee.
Ik zou er persoonlijk helemaal niet aan beginnen ... Het is in ieder geval nergens voor nodig. Als je FV geeft kun je eventueel een beetje rooibosthee of venkelthee geven. Of gewoon water.
Gek is dat, roosvicee heeft een heel gezond imago, terwijl het toch niet echt gezond is. Althans, het is nogal een suiker(en dus calorieën)bom. Maar onze ouders zijn van de generatie dat roosvicee een must was. Ik zag trouwens in mijn babyboek dat ik met 3,5 week al liga kreeg met roosvicee, aanbevolen door het consultatiebureau!
ik geef selmen af en toe wat slokje roosvicee , zo schadelijk is het ook weer niet , je hebt rvc vanaf 4 maanden volgens mij en zitten allen fruitsuiker erin netals fruit potjes natuurlijk iedereen voor zich weten
Meid je moet doen wat jij zelf wilt ! Mijn dochtertje krijgt sinds vorige week rvc laxo. Omdat ze moeilijk kan poepen. Maar soms denk ik wel eens. Waarom doe ik zo moeilijk over suikers ? Ik ben er tenslotte ook niet dik van geworden en kreeg vroeger lekkere zoete limonade.
kreeg vroeger alles wat zoet was van limonda ,honing ,suiker met water , ben ook niet dik geworden , ik denk je hebt aanleg voor of niet met dik worden met tandtjes zal ik goed mee uitkijken dat is andere verhaal
Louise krijgt het nu sinds een maandje ongeveer. Maar ook regelmatig thee/water enzo dus ze krijgt niet de hele dag door roosvicee ofzo, maar af en toe een glaasje moet geen kwaad kunnen naar mijn idee. Voor Louise dan hè, als ouder bepaal jij de regels niet een ander.
Robin krijgt bijna elke dag een glaasje roosvicee, maar ik verdun het heel sterk, zelf hou ik ook niet van mierzoete drankjes. Diksap en thee lust ze niet zo. Soms krijgt ze ook gewoon water. Ze krijgt het geloof ik sinds ze een maand of zeven a acht is, maar toen eens in de week. Ik kan me er niet zo druk om maken. Misschien als ik een dikke baby had die van zichzelf al veel at en dronk dat ik er wel meer op zou letten. Ik meng het ook nooit door de yoghurt en om de tandjes te sparen laat ik het ook niet in een flesje de hele dag staan voor wanneer ze steeds een slokje wil, maar gaat alles in een half uurtje op.
als je het niet nodig vindt moet je dat gewoon zeggen en vragen of ze iets anders wil geven waar je wel achter staat. ze mogen het gewoon hebben maar dan moet je er wel zelf achter staan. succes
ik heb hier diksap van olvarit ik doe 10cc in een flesje en dan 80cc water. gewoon water drinkt ze nl niet dus als het warm is krijgt ze dat tussendoor maar niet meer als 1x per dag!