Overstappen van Pepti naar gewone halfvolle melk!?

Discussion in 'Voeding' started by Emmaatje, Jul 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

Jul 12, 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Hoi,

Daan heeft vanaf 8 maanden Pepti gehad, ivm met KMA. Nu weigert hij sinds vorige week zijn melk :rolleyes: , drinkt het alleen nog als ik er pap van maak :D Dat geef ik hem nu `s ochtends en op advies van het CB mag ik overstappen op "gewone" melk, of karnemelk. Kijken of hij het lust en geen reactie krijgt.

Wie heeft dit al meegemaakt en kan me geruststellen?Ik vind het overstappen best eng nl..Daan is nu dik 15 maanden.

Moet zeggen dat ik hem wel al soms smeerkaas op brood doe, gewone boter krijgt en af en toe een plakje kaas. Dus helemaal nieuw zijn de melkproducten niet voor zijn lijfje.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Groetjes Emma :D

2. tanna

tanna Bekend lid

May 26, 2008
    685
    0
    0
    Ik heb er geen ervaring mee teminste met een kindje. Mijn man heeft een koemelk intolerantie en kan niet tegen gewone melk de zure melksoorten zoals karne melk en yoghurt gaan wel.

Ik zou in eerste instantie over gaan naar karne melk. Als je kleine dit te zuur vind een beetje diksap of roosvice er door.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Annemarie

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,234
    7,280
    113
    Female
    Brabant
    Over het algemeen groeien ze over KMA heen, dus ik zou het gewoon rustig aan weer inroduceren, maar zo te lezen was je daar al een beetje mee begonnen. Als een plakje kaas goed gaat, is de kans groot dat een beker melk ook goed gaat.

4. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

Jul 12, 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Gister wat melk geprobeerd, hij vond het nog niet echt lekker, hahaha!Nah ja, vandaag maar weer wa proberen, hij zal wel even moeten wennen.

Ben benieuwd, bedankt voor jullie reacties!

Share This Page