wat is normaal geef je uit voor verjaardag?

Discussie in 'De lounge' gestart door anniek, 5 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    tjonge ik hb misschien een hele gekke vraag hoor...
    maar wat is een normaal bedrag om uit te geven voor een verjaardag?
    het dochtertje van mijn vriendin word 1 jaar...

ik had het er met me vriend over en we zeiden 10/15euro!
    Maar das omgerekend, als ik van 15euro uitga, 30gulden! En dat vind ik best veel... maar als ik kijk wat je voor 15euro krijgt is het weer niet veel...

wat doen jullie?

2. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik vind € 10,-- ruim voldoende. Eerder € 7,50. Zo'n kleintje beseft het niet eens....

Bart Smit heeft opruiming. Heel veel dingen voor de
    halve prijs.

3. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik was van de week in de Bart Smit voor een verjaardagscadeautje voor een meisje van 4. Maar ik vond dat ze nog behoorlijk veel dingen hadden van onder de 10 euro.
    (ik heb wel bij het echte speelgoed gekeken, geen leerzame dingen)
    Uiteindelijk is het 21 euro geworden, maar dat vond ik voor dat meisje niet erg.

Oh ik ben spuit 11 gezien het vorige bericht.. :)

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik heb laatst voor het dochtertje van een vriendin bij de Prenatal een houten trektreintje en een houten puzzel gekocht was 7 of 8 euro kwijt ;) Vond ik wel voldoende hoor! Is ook bijna 20 gulden.......

Als het mijn kindje zou zijn zou ik ook niet van mijn vrienden verwachten dat ze zo veel zouden uitgeven hoor!

5. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ligt eraan voor wie, maar over het algemeen vind ik 10 euro wel goed. Voor de een wat minder en voor de ander wat meer.

6. Niet meer actief

De sport vind ik zelf altijd om iets te kopen dat eruit ziet als iets van 25 euro maar 10 euro kost hehehe!
    En dat is echt te doen hoor!

7. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    haha nies, dat probeer ik ook altijd wel haha

8. naomi32

naomi32 Actief lid

10 nov 2006
    352
    0
    0
    ik doe net als nies doet, ik had laatst een babypop in een badje die gaat zingen als tie nat wordt (in bad wordt gedaan) compleet met sponsjes zeepjes eendjes in een grote doos voor 10 euro en afgeprijsd van 25 euro,
    ik geef maximaal 12,5 uit voor kinderen van vrienden en voor mijn nichtjes en neefje 20 euro, tja..verschil moet er zijn he ;)

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    mm ik koop kleertjes en geen speelgoed, dit heb ik gevraagd aan me vriendin want die kids worden toch al altijd overladen met speelgoed...

denk dat ik vanmiddag even naar de jola ga...
    ben eens benieuwd wat ik daar vind...
    maar als ik jullie zo hoor zou ik ongeveer 10euro aanhouden...

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Vind 7,50 tot een 10tje zát hoor!

11. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    ik zou iets van 10 euro doen ofzo.. Idd zo'n kleintje beseft het nog niet eens..
    Maar het hangt er idd ook weer af voor wie het is. Want bijv mijn eigen moeder ofzo die geef ik weer een stuk meer

12. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ligt er inderdaad bij ons aan voor wie het is...bij familie kunnen wij nog wel eens uit ons dak gaan ;) Maar voor vrienden ligt het er altijd een beetje aan, is het een grote verjaardag met eten etc. (kost hun veel geld) of is het een borreltje van een uurtje...misschien komt dit heel slecht over..is niet de bedoeling. Aan kinderen geef ik aan speelgoed nooit echt veel uit, maar koop ik iets kleins en een leuk truitje ofzo...hebben de ouders ook iets aan...speelgoed genoeg denk ik altijd...

13. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Voor volwassenen 10,-
    voor kinderen 5,-
    voor kleine (+- tot 4jaar) kinderen 2a 3 euro, meer dan zat,
    je kunt bij dirk soms leuke goedkope cadeautjes kopen, een boekje, stiften auto, puzzel knutseldingetjes.
    Ook zeeman heeft leuke prijzen.
    Maar 10 a 15,- vind ik veel voor een 1 jarige.
    Reken eens om in guldens........

14. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Voor kindjes van vrienden geven wij +/- € 10,- uit. Maarja.....als ik een leuker cadeautje tegenkom dat een paar € duurder is koop ik dat ook.
    Voor mijn nichtje (is ook mijn petekindje) koop ik wat ik leuk vind...daar kijk ik niet naar hoeveel het kost. Maarja...zij is dan tot op heden ook nog maar het enige kindje in onze familie. En ze wordt het jaar door ook overladen met cadeautjes.

15. Niet meer actief

Wij geven ook meestal rond de 10 euro uit..ongeacht de leeftijd van de kids..het hangt er ook een beetje van af wat ik zie..soms zie ik al iets leuks van bv 7 euro en de andere keer zit ik op 12 euro..Wij zijn daar op zich niet zo heel moeilijk in..

16. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ligt er maar net aan. Standaard geef ik eigenlijk 15 euro op verjaardagen van vrienden en 20 euro bij familie.

Denk ook dat ik bij kinderen snel rond die 15 euro zit, al zal het er ook net aan liggen wat het verlanglijstje is.

17. lykel

lykel Actief lid

26 okt 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    meestal kom ik rond de 10-15 euro uit wat ik wel een goede prijs vind

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    10 euro voor kinderen

Vrienden meestal 15 euro

Familie 20 euro.

Ik ben blij dat we een kleine familie hebben, :p

19. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Ik weet niet of er bij jullie in de buurt een prijzenmepper is of de kruidvat want die verkopen soms hele leuke speelgoed en ook voor weinig. En qua geld vind ik het moeilijk, maar 10 euro is genoeg voor een kindje.

20. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Tja moeilijk, t zoontje van goede vrienden van ons werd een week terug 4 en daar hebben we een hotwheels racebaan voor gekocht iets van €27.-maar daar hebben we echt heel veel contact mee, dus dan maakt t me niet uit.
    Over t algemeen vind ik 10 a 15euro meer dan genoeg.

Deel Deze Pagina