Wanneer 's avonds niet meer laten plassen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door aros, 9 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn dochter is nu 3,5 jaar en al een dik jaar overdag zindelijk en sinds een klein half jaar ook 's nachts. Nu laten wij haar nog altijd plassen als wij op bed gaan. En zo gaat het ook altijd goed! Nu zit ik er wel eens aan te denken om dit niet meer te doen... Kijken of dit ook goed gaat! Ze heeft een pot naast bed staan, dus als ze moet kan ze zich redden. Ze moet toch ook leren wakker worden als ze moet plassen en niet wakker gemaakt worden!? Ergens denk ik wel dat ze het wel kan... Maar weet nog niet of ik het aandurf... misschien gewoon doen!?:(

Hebben jullie daar ervaringen mee? Laten jullie ze ook plassen? en wanneer niet meer?

Alvast bedankt!;)

AROS!

2. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Ik heb mijn zoon nooit wakker gemaakt om te laten plassen, hij kwam/komt gewoon zelf, als hij moe(s)t. Ik zou het idd gewoon proberen, desnoods met goede bescherming om het matras (al heb ik dat zelf nooit gedaan en nog nooit nodig gehad, maar ik ben daar wellicht wat te makkelijk in).
    Succes!
    ps: je hebt wel kans dat ze dan midden in de nacht komt om te plassen, maar persoonlijk heb ik daar geen moeite mee, dus hier gebeurt dat ook weleens.

3. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik heb Sem ook nooit wakker gemaakt om te plassen. Als het tijd is, leg ik hem in bed en dan ga ik weg. Hij wordt vanzelf wakker 's nachts als het nodig zijn. En dat heb ik vanaf dag 1 gedaan en tot nu toe (nog) nooit een ongelukje.

4. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Ik maak Amy ook niet wakker als wij gaan slapen.
    Laat haar wel goed plassen voor het slapen gaan en niet teveel drinken meer vlak voor het slapen gaan.
    Als ze moet dan heeft ze ons tot nu toe steeds geroepen om te gaan.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ook niet gedaan, ben bang dat ze dan juist in bed gaan plassen. Omdat ze leren slaapdronken te plassen.

6. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Er zit niks anders op dan gewoon proberen!!;)
    Hier echt bedplassers gehad en laat mijn zoon en dochter van 8 en 6 nog steeds plassen om tien uur!! Pas bij mijn zoon geprobeerd maar dat leverde mij na een jaar droog te zijn gelijk een nat bed op. Hij was ontroosbaar omdat hij het zo erg vond dus voorlopig sleep ik ze wel weer uit bed elke avond voor het goeie doel!!:D

7. We hebben het afgelopen nacht geprobeerd en het is super gegaan! Niet laten plassen en bed is nog droog! Ze heeft vanmorgen na 8 uur pas een grote plas op de pot gedaan... uit eigen beweging!!! Was heel trots!
    Bedankt voor jullie antwoorden!

AROS

8. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    En vanaf wanneer kan je zoiets proberen ...
    Mijn manneke is van febr 2008 en wordt dus in febr 3 jaar
    overdag is hij al zindelijk en wil nu sávonds eigenlijk zijn luier niet meer aan.,..

Ik durf ook niet goed zijn luier ineens uit te laten .. iemand daarover tips ?

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Het verschilt ook echt per kind. Yasmine heeft nooit problemen gehad, die heb ik vanaf het begin niet wakker hoeven maken.
    Jennifer daarentegen werd niet wakker, en bleef zelfs na het plassen gewoon doorslapen. Met als gevolg een huilende doorweekte dochter in een doornat bed 's ochtends.
    Daarom laten we Jennifer nu wel altijd even plassen 's avonds, dan gaat het gewoon goed.
    Ik wil het eigenlijk wel afbouwen, maar ben ook een beetje bang dat het dan weer mis gaat....

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Zolang z'n luier nog nat is 's ochtends zou ik hem aanlaten.
    Toen ze hier meerdere nachten achter elkaar droge luiers hadden, heb ik ze uitgelaten.

11. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    oke dank je wel :)

12. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier wilde Joris met 3 jaar ook ineens zijn luier niet meer om het 's avonds. Hier toen gewoon geprobeerd en ging meteen goed! 's Avonds een paar keer onder de deken gespiekt en gewoon de gok toen gewaagd. Heeft pas 1 keer in zijn bed geplast in al die tijd en toen was die ook nog ziek die keer... Dus ik zou zeggen, gewoon eens proberen ;)

Deel Deze Pagina