zwemles nu al of wachten op schoolzwemmen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lovekees, 1 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovekees

lovekees Bekend lid

8 okt 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    bij ons op school hebben ze in groep 3 zwemles zit nu in groep 2
    we zitten wat te twijfelen om nu al op les te doen of wachten tot ze op school les krijgt
    wat hebben jullie gedaan en wat is jullie ervaring?

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou het eerder doen, ik ben een fan van hoe eerder hoe beter.
    Buiten dat krijgen de meeste kinderen al zwemles voordat ze in groep 3 zitten en is ze straks de enige die nog helemaal niet kan zwemmen.

3. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Uit ervaring? Zelf starten!
    Bij mijn oudste leerden ze vrijwel niks en bleven ze maar in het ondiepe bij het trappetje.
    Dus de jongste begint straks gewoon zelf met zwemles

4. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

beginnen! Hoe eerder ze het hebben hoe veiliger. Hier zou onze dochter dan zwemles krijgen met 26 kinderen gelijk daar komt niet veel van terecht nu heeft ze in een groepje van max 8 kinderen les werkt echt zo veel fijner.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind groep 3 zelf wel laat, zou met 5 a 5,5 jaar starten op z'n laatst.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Absoluut zelf starten. Ik weet niet hoe schoolzwemmen bij jullie geregeld is, maar hier is het om de week een kleine drie kwartier (en pas in groep 4, dus nog later). Dat is voor veel kinderen te weinig om goed te leren zwemmen. Daarnaast vind ik het zelf fijner als ze al eerder leren zwemmen, maar hier begonnen ze met 4 jaar meteen, dus sowieso eerder.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Bij ons op school is schoolzwemmen meer als gym bedoeld en niet om te leren zwemmen. Hier is het om de week drie kwartier, dat is natuurlijk ook veel te weinig. Schoolzwemmen hebben ze hier alleen in groep 3 & 4, later niet meer. Dus mijn advies: Zeker op zwemles gaan!

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.232
    6.093
    113
    Schoolzwemmen is inderdaad niet meer als een natte gymles.
    Leuk voor de beweging maar echt leren zwemmen komt er niet van. Dus zeker zelf starten.
    Hier overigens afgeschaft omdat het inderdaad niets opleverde en teveel kostte.

9. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Schoolzwemmen doe je erbij, het is niet de bedoeling dat het de normale zwemles vervangt. Hier gaat ze met 5 jaar op zwemles en groep 3 schoolzwemmen.

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou denk ook kiezen om zelf te starten met zwemles.
    Ik heb zelf alleen schoolzwemmen gehad, dat startte pas in groep 4 en heb 3 jaar over m'n a-diploma gedaan. Was veel te snel afgeleid, de groep was veel te groot.
    M'n zusje waarbij het schoolzwemmen was afgeschaft en m'n moeder dus wel zelf mee naar zwemles moest had d'r zwemdiploma stukken sneller. :p

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    ik zou ook starten. Ook omdat ze dan in ieder geval een beetje een basis hebben. Voordat ze met zo'n grote groep het bad induiken, dat ze zich al wat kunnen redden.

12. Eke84

Eke84 Actief lid

17 apr 2015
    255
    25
    28
    Wij hebben een zwembad thuis en onze oudste (4 jaar) start in april met zwemlessen. De eerste groepen leert hij om niet bang te zijn in het water in bepaalde situaties. Dan pas schoolslag.
    Ik vind dit heel belangrijk.
    Hier bij ons, België wel, werken ze met groepen. Elke groep is 10 lessen, dus 10 weken. En in groep 3 gaat hij pas voor zijn 25mtr brevet.

Deel Deze Pagina