hoi meiden ik ben afgelopen zaterdag begonnen met het laten proeven van fruit. ben bezig met peer. Groente moet hij ook gaan proeven maar kan dat op de zelfde dag? hoe gaat dat? ik snap er niks meer van over een paar weken is hij 6 maanden en dan moet hij toch volledig groentehap en fruithap krijgen??? ben ik dan te laat begonnen ( dit overigens wel op advies van cb) alvast bedankt voor de antwoorden!
hier doe ik een ding tegelijk. zodat je ook kunt zien waar ie eventueel last van krijgt in de vorm van krampjes of miss alergie mocht ie daar gevoelig voor zijn. bij ons zit niks in de fam dus ben laatst al begonnen. hier wissel ik wat dan weer 2 dagen wortels dan weer twee dagen soort van griesmeel pap (hebben ze hier in dld veel) en nu vandaag begonnen met appel. en hij vind alles lekker en heeft tot nu nog nergens last van gehad. net heeft ie zelfs het hele potje appel in een keer opgesnoept hij vond dat zure bakkie erg lekker hihi.
Nee hoor, met 6 maanden hoeft hij echt nog geen volledige groentenhap en fruithap. Melkvoeding blijft tot de 12 mnd de hoofdvoeding, fruit/groenten/brood is voor erbij daarom bijvoeding. Wij zijn zelf bij alle drie de kindjes met 6.5 maanden begonnen met het aanbieden van groenten. Ong 2 weken lang 1x per dag groenten aangeboden, en daarna zijn we begonnen met ong 2 weken lang 1x per dag fruit aanbieden. Vanaf toen, dus ruim 4 weken 1x per dag aanbieden zijn we gegaan naar 2x per dag aanbieden. Dus 1x per dag fruit en 1x per dag groenten. In het begin echt gewoon 2-3 hapjes en later gewoon wat meer als ze meer wilden. Dit hebben wij gedaan om af te wachten of ze ergens op zouden reageren. Stel vandaag krijgen ze boontjes en appel, en morgen zitten ze onder de uitslag (of wat dan ook), dan moeten we het dus beide weer opnieuw gaan geven om weer die reactie uit te lokken, daar zien wij niets in, daarom dus lekker om en om gedaan zegmaar. Liefs, Hanneke!
dat klinkt inderdaad logisch hanneke! Ik heb nu 3 dagen achter elkaar peer gegeven! hier reageert hij niet allergisch ofzo op! dus morgen gaan we maar eens aan de appel. heb het cb nog gebeld en zij gaven aan dat het wel gewoon beiden op 1 dag kan.zolang het niet teveel is. nou ik ga eerst kijken of er iets is wat reacties geeft en zo niet dan krijgt hij ze beide op 1 dag. Ze gaven daar ook aan dat het geven van fruit en groente zeker wel van belang is vanaf 6 maanden omdat er in opvolgmelk niet de alle vitaminen zitten die nodig zijn! deze moeten ze uit de groente en fruit halen. Ben net gestopt met bv omdat ik gewoon niet meer voldoende had en het ook niet lukte om het weer op te krikken.
nu raak ik verward, de een zegt beginnen met groente. andere zeggen beginnen met fruit want dat is lekker zoet. ik ga binnenkort ook beginnen maar weet gewoon niet waarmee ...
bij mij op het bureau zeggen ze beginnen met fruit en het is ook niet erg als je direct met groente begint! het zijn toch maar een paar lepels en het is geen vervanging maar gewoon oefenen