Mijn zoontje is ruim 11 maanden. Ik heb gelezen dat een kleintje 700CC vocht per dag binnen moet krijgen en 75 gram groenten. Dat gaat er bij hem bij lange na niet in. 500CC flesvoeding (we zijn aan het afbouwen) en af en toe wat slokjes thee/diksap. Mocht er wel 200CC naast de flessen ingaan dan komt het er net zo hard weer uit. En 75 gram groenten is best een hoop.Als daar ook nog aard en vlees/vis/kip of iets bij moet..... Ik kook zelf voor hem maar als ik dan zo'n potje bekijk van olvarit, dat gaat er bij hem niet in,kan hij 2x mee doen. Krijgen jullie kindjes dat wel allemaal binnen?
Mn tweede wel, de eerste lang niet nee. 500 ml vocht is minimaal. Daar kun je ook fruit bij rekenen bijvoorbeeld.
Mijn dochter wel. Op die leeftijd dronk ze 500ml melk en nog water erbij, en at ze 300gr groente+aardappel+vlees, 3 stukken fruit en 2 boterhammen. Maar ze eet dan ook echt als een bouwvakker.
Hier dronk ze toendertijd ook nog 500-600cc melk (waarvan 200cc met granenpap) en daarnaast nog tuitbeker water. Werd wel afgebouwd naar 300cc bij 1 jaar... Verder gemiddeld 1 stuk fruit, 1 tot 2 boterhammen en flink bord groenten met aardappels. Zeker meer dan 75gr groenten hoor! Ze at zo een halve courgette weg! Bij een maand of 13-14 werd dat weer minder hoor, maar ze heeft met het avondeten nooit zo'n moeite (en nu nog niet gelukkig)!! Maar kijk gewoon naar wat je kindje op kan en probeer goed te variëren met eten: verschillende soorten groenten geven icm aardappels/rijst/pasta! Als tussendoortje kreeg ze hier vaak een rijstwafel oid.