Maand na pregnyl; Niet zwanger, ook niet ongesteld.

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mmmmmm, Sep 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mmmmmm

mmmmmm Actief lid

Feb 5, 2011
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn bezig met ovulatie inductie ivm PCOS.
    Wij zijn inmiddels bijna 2 jaar bezig met spuiten van Puregon maar hebben tot nu toe nog maar 2x het geluk gehad dat er 1 of 2 eitjes rijpten, alle overige keren moesten we stoppen ivm veel te veel eitjes.

Nu hadden we vijf weken geleden 2 rijpe eitjes en heb ik pregnyl gekregen. Inmiddels zijn we vijf weken verder, maar ben ik én niet zwanger, maar ook niet ongesteld geworden.
    Ik heb nu provera gekregen om zo de menstruatie te laten komen, maar ze konden mij niet vertellen hoe het het kan dat ik geen menstruatie heb na de pregnyl en ook niet zwanger ben kan.

Weet iemand of dit vaker voorkomt, hoe dit kan en waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het kan zijn dat je ondanks de Pregnyl toch geen eisprong hebt gehad. Geen eisprong betekent ook geen menstruatie. Of het kan zijn dat de follikels of één ervan zijn door gegroeid tot een cyste. En die kunnen alles hormonaal gezien in de war schoppen, waardoor je niet ongesteld wordt.

Succes!

3. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Hoi,

Ik sluit me aan bij de vorige dame, in niet iedere folikel zit een ei. Helaas weet ik dit maar al te goed uit ervaring.
    Geen eisprong, wat is te meten dmv bloedprikken is geen start progesteron, is geen menstruatie.

Bij een soms te snelle indicatie van ' het probleem' is het soms handig eerst alle onderzoeken te doorlopen. Dmv temperaturen en bloedprikken op vaste dagen ( weet niet of dat al bij je is gedaan).

Gr
    L.

4. mmmmmm

mmmmmm Actief lid

Feb 5, 2011
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, bedankt voor jullie reacties.
    Temperaturen is gedaan, bloedprikken op vaste dagen niet. Wel is voor het stellen van de diagnose pcos bloed geprikt.
    Bij de laatste inwendige echo waren er gelukkig geen cysten.

Omdat dit pas de tweede x pregnyl was, weet ik ook niet precies hoe normaalgesproken het traject daarna verloopt. Over een tekort aan progesteron hebben ze het in het ziekenhuis nog nooit over gehad met mij. Waarschijnlijk omdat ze dit nu niet hebben gemeten. Bedankt voor de tip, hier ga ik de volgende keer zeker naar vragen.

5. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Progesteron treed pas op na de eisprong. Dit wordt aangemaakt door het gele lichaam wat overblijft na de eisprong van de folikel.

Met temperaturen werd er dan geprikt op dag 3, dag 7, dag3 temperatuur hoog, en dag5 temp hoog en dag 8 temp hoog.
    Je temperatuur wordt pas hoog de dag na je eisprong.

Met pcos heb je ook nog kans dat een folikel doorgroeit in een cyste, sommige van deze cystes kunnen dan progesteron aan blojven waardoor je niet ongi wordt, en ook niet zwanger bent/test. Die nemen alleen hcg waar.

Ze zouden ook progesteronthuis testen moeten maken, zodat je zelf kan zien of je lichaam dit
    Langer dan de 14dagen na eisprong blijft aanmaken.

Bij mij in het zkh doen ze bij twijfel altijd wel een bloed test.
    Een hele cruve met 5 x bloedprikken kan een goede inzicht geven in je cyclus. Voor jou zou het handig zijn ook je progesteron te testen op je nod, en daarna als je nog steeds niet ongi ben, ipv blijven testen met de clearblue ( negatieve zwanger testen worden op denduur ook zenuwslopend).

Sterkte! Hoop dat je snel wat weet.

6. mmmmmm

mmmmmm Actief lid

Feb 5, 2011
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt voor je uitleg llkh1984. Hier kan ik wel wat mee.
    We gaan weer met een nieuwe ronde starten in de hoop dat we deze keer meer geluk hebben :)

Share This Page