Voeding baby 6 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Klaartje78, 26 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaartje78

3 mrt 2009
    77
    0
    0
    amsterdam
    #1 Klaartje78, 26 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 sep 2009
    Mijn zoontje van 6 maanden krijgt vooralsnog 1 fruithapje en nog 5 keer flesvoeding. Ik wil dit graag vervangen door vaste voeding en eventueel pap maar ik heb geen idee hoe dit aan te pakken.
    Hoe hebben jullie dit gedaan? En hoe ziet zo'n voedingsschema eruit?

Bedankt alvast!

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Je kan om te beginnen het fruit en de groenten uitbreiden. De hoeveelheden van een 6 maanden potje zijn 200 gram. Als je het groenten en fruit (je kunt het ook zelf pureren) in deze hoeveelheden aanbied zal je zien dat je baby veel minder flesvoeding vraagt.
    Als de groenten goed gaan kun je dit uitbreiden met een aardappeltje, pasta of rijst. Hierdoor vult de maaltijd beter en lijkt het al meer op een volwaardige maaltijd.
    De ochtendfles kun je vervangen door een papfles of bordje pap. Met een paar scheppen fijne granen er door heen kun je het zo dik maken naar behoefte. Dit vult wel behoorlijk!
    De flesvoeding wordt met 6 maanden ook vervangen door opvolgmelk. Hier kun je meteen mee beginnen. Dit lijkt (althans bij mijn zoontje) ook meer te vullen.
    Wanneer de granen gewend zijn kun je eventueel starten met een boterhammetje tussen de middag, maar veel CB's adviseren dit ook pas met 7/8 maanden...
    Mijn schema met 6 maanden was:
    7:30: 180cc+6 FV + bambix
    12:30: 180cc+6 FV
    15:00: 2 stuks fruit
    18: groenten met aardappeltje/ rijst/ pasta
    19:30: 180+6 FV

Ik was voor de 6 maanden al over gegaan van 5 naar 4 flessen. Laatste fles voor de nacht niet meer gegeven en hij sliep gewoon door als anders... Met 6 maanden en deze hoeveelheden vaste voeding is er weer een fles af gegaan (die van 15/16 uur).

Succes!

Deel Deze Pagina