Nexium

Discussion in 'Baby en dreumes' started by joyce86, Dec 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

Jan 27, 2010
    3,024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Onze dochter heeft verborgen reflux en krijgt nu nexium.
    Ik was benieuwd of er meer kindjes dit krijgen en hoeveel?

Onze dochter is nu iets meer dan 3 weken en weegt iets meer dan 4 kilo en krijgt een half zakje nexium 1x per dag dus 5mg

We maken een heel zakje aan met 10 ml water en trekken dan 0,5 ml op in een spuitje. Hoe gaat dat bij jullie?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar je moet een zakje toch aanmaken met 15 ml water?

Hier een dame van 4,6 kilo die ook een half zakje krijgt. Aanmaken met 15 cc water en dan 7,5 in een spuitje en zo geven.

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze meid kreeg met vijf weken nexium, ook een half zakje (15 ml inderdaad). Binnen twee dagen hadden we een ander kind.
    We hebben het gebruikt tot onze dochter 3,5 maand was. Toen hadden we de reflux beter onder controle en was het niet meer nodig..

4. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    Hier inmiddels weer gestopt met de nexium maar toen R. 2.5 maand was en 6.5 kilo kreeg hij 2 x 10 mg (!!) voorgeschreven! Ik vond dat echt teveel (helemaal omdat niet echt vastgesteld was dat hij reflux had) dus heb hem een half zakje gegeven opgelost in 7.5 ml

5. raspberry

@Bellabella: lijkt mij ook rijkelijk veel voor een baby idd, want voor volwassenen is de dosering 1-2 maal daags zo'n zakje.... ;)

6. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

Mar 14, 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Wat een herkenning!
    Onze dochter krijgt Nexium sinds afgelopen woensdag. Een half zakje per dag.
    Wij maken ook een heel zakje aan in 15ml water en geven haar dan 7,5 ml. Ze was vorige week met 3,5 week oud 3,6 kg.
    Wel prettig om te horen dat dit vaker voorgeschreven wordt aan baby's. 't Is toch wel een beetje een akelig idee, medicijnen voor die ukjes.

Ben benieuwd hoe lang ze het nodig heeft. Ik las hier boven al een kindje tot 3,5 maand oud. Meer ervaringen?

7. SportySteenbok

Mar 14, 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Oh en inderdaad: een heel ander kind. Zoveel rustiger! In haar doen en laten maar ook in hoe ze uit haar ogen kijkt. De paniek is weg :)

8. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    Onze dochter heeft t gehad van 3 weken jong tot ze ong een jaar was.. een zakje per dag (en dan 2 keer de helft). En dan aanlengen met 7,5 ml water volgens mij (we deden t altijd in een spuit)
    Ging altijd prima

9. chantal1606

chantal1606 Actief lid

Jun 25, 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Esther krijgt 2x daags een half zakje. Met een halve per dag was het nog een onrustig meisje en slecht drinken. Nu is de reflux zo onder controle dat ik binnenkort weer een half zakje per dag ga proberen.

10. raspberry

@SportySteenbok: ik ga er hier van uit dat we het nodig zullen hebben tot we met de hartmedicatie kunnen stoppen, omdat de reflux enorm verergerde zodra we met die medicatie gestopt zijn.
    Ik hoop dat we eerder kunnen stoppen, maar reken er maar niet al te hard op...
    Maar over het algemeen hoor ik toch wel vaak dat zodra bijvoeding op een beetje goed peil is, de reflux enorm verbetert en medicatie gestopt kan worden.

11. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

Jun 29, 2012
    1,061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Hier ook nexium 1 keer dgs 10 mg oplossen in 15 ml water en geven het haar d.m.v cupfeeding nu nog steeds met 9 maand.
    Tussendoor rond 7 maand een keer proberen te stoppen, maar weer veel huilen, verslikken en spugen... In januari mogen we opnieuw proberen te stoppen kijken hoe dit gaat.

12. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Wij zijn met 12 weken met nexium begonnen. Een verademing... Gaven eerst een half zakje, na twee weken al een heel zakje, hij woog rond de 5 kilo (denk ik). Wij gebruikte een medicijnflesje van nuby, ideaal! Zakje erin en tot 15 ml aanvullen, wel het gaatje wat groter maken. Wij zijnet 10 maanden helemaal gestopt, met 7 maanden geprobeerd, maar dat ging echt niet. In oktober afgebouwd tot we helemaal gestopt zijn.

13. SportySteenbok

Mar 14, 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    En hebben jullie bijwerkingen ervaren? En hoe lang houden die aan?

Ik heb het idee dat dochterlief last heeft van krampjes, meer dan voorheen. Maar of dat nu door de medicatie komt...

14. Divatje

Divatje Bekend lid

Aug 22, 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Hier ook 2x per dag een half zakje in 7,5 ml water (we geven het in een Nuby medicijnflesje).

Vanaf dat hij 5 kilo was, nu is hij denk ik 7 kilo maar krijgt nog steeds dezelde hoeveelheid. (Zo bouw je het ook een soort van af.)

15. minon

minon Niet meer actief

Hier gebruiken we het vanaf 9 weken ongeveer en ze is nu zes maanden. Vanaf de zes kilo een heel zakje geloof ik daarvoor een halve. Hier staat op het zakje oplossen in 10ml warm water. Doen het altijd door de fles omdat ze het gelijk uitspuugt of uit de mond drukt met de tong anders. Volgens de een mag het niet niet volgens de ander wel. Volgens onze ka wel dus dan zal het wel goed zijn.
    Tijdje terug was de oppas het vergeten en de volgende dag weer ontzettend slikken, huilen en spugen. Het is dus nog steeds erg nodig.

16. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

Jan 27, 2010
    3,024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Hier gaf de apotheek aan om te mixen met 10 ml, ik denk niet dat het zo veel uitmaakt.
    En iemand anders zei tegen mij dat ze het twee keer per dag geven omdat het anders niet lang genoeg werkt. Maar wel dezelfde hoeveelheid, dus 2,5 ml per keer...

En hier werkt t gekukkig heel goed, alleen net kwam de voedin er met stralen uit!! :0

En bijwerkingen hier nog niet echt gemerkt, krampjes had ze toch al maar is niet echt erger geworden.

17. raspberry

Maar wat je aanmaakt, moet binnen een half uur gegeven worden, dus diegene maakt dan 2 keer per dag zo'n zakje aan? Of doet die 's ochtends de helft van het zakje en 's avonds de andere helft?
    Het spul kost namelijk gewoon ruim 1,30 per zakje, dus een beetje zonde om 2 keer per dag een zakje aan te maken waar je maar een kwart van gebruikt :(

Het gaat de reflux trouwens niet tegen, (Caitlyn kan hier nog steeds niet op haar rug slapen), maar verdunt het maagzuur, waardoor je kindje dus minder last heeft van het zuur wat omhoog komt. Want de voeding en het maagzuur komen dus nog steeds omhoog, alleen brandt het minder omdat het maagzuur door de nexium verdund wordt...

18. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

Jan 27, 2010
    3,024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Oow dat wist ik niet rozemarijke! Goed dat je t zegt, t neemt dus eigenlijk alleen de pijn weg maar niet de andere klachten.

Ik ga is ff beter op onderzoek uit op internet!

19. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Yep. Onze dochter had het niet zo erg, maar erg genoegom er behoorlijke klachten van te krijgen. Zonder nexium kwamen we in een vicieuze cirkel. Gelukkig hadden we de reflux binnen een paar maanden onder controle, en kon de nexium gestopt worden. Ze spuugt nog wel regelmatig, maar niet meer zo dat ze er last van heeft..

20. suze30

suze30 Fanatiek lid

Jul 7, 2009
    2,188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje kreeg met 3 mnd ook 2x10 mg ( voorgeschreven) dit hebben we afgebouwd tot nu nog 1 zakje per dag. Ik maak het aan met 5ml water

Share This Page