Ik moet even van mij afschrijven hoor... Vrijdagmiddag is mijn zoontje van 10 maanden uit zijn kinderstoel gevallen. Hij zat vast in zijn tuigje maar op een of andere manier toch eruit geklommen. Hij huilde gelijk heel hard en was daarna goed te troosten. Maar bij het verschonen en op zijn rug liggen brulde hij het uit. Dus toch voor de zekerheid de HAP gebeld. Omdat er geen alaemerende symptomen waren hoefde ik niet langs te komen kregen we een wekadvies mee. Dit ging allemaal prima. Maar nu heeft hij dus een beste zwelling op de zijkant van zijn hoofd, die zacht aanvoelt. En heeft hij nog steeds pijn, met name in de avond. Ik voel me zo ontzettend slecht en ik blijf me maar in mijn hoofd halen dat er misschien toch iets ergs aan de hand is, een schedel fractuur ofzo. Maar aangezien hij overdag gewoon heerlijk vrolijk is is die kans heel klein toch? Ik ben op zoek naar geruststellende woorden want mijn god ik kan het mezelf niet vergeven. Ik kan me niet voorstellen wat ik zonder mijn lekkere ventje moet... gadverdamme ik kan er maar niet over uit dat dit gebeurd is
Wat zielig! Maar meid, zulke dingen kunnen toch gebeuren. Toen ik net kon staan heeft mijn vader mij een keer onderuit gelopen, ik stond ineens achter hem en hij draaide zich om. Ik ben toen zelfs even buiten bewustzijn geweest. Ik weet er uiteraard zelf niks meer van, maar mijn vader kan zich er nóg voor schamen als hij het vertelt . Je hebt alles in acht genomen en hij zat in het tuigje, die kleine wurmen worden zo inventief. Hopelijk gaat de pijn snel over.
vind het een rare reactie van de hap. Ik weet helaas uit ervaring dat bij ons het ziekenhuis het volgende hanteert: Kinderen onder de 2 jaar; Vallen van hoger dan 1 meter of vallen op een harde ondergrond (tegels, hout etc) of zichtbaar letsel hebben (bult etc.) of Braken na val Betekend officieel een mri, echter omdat de mri ook risico's met zich meebrengt wordt dan gekozen voor 24 opname ter observatie. 2 keer braken of bewusteloos is sowieso opname en vaak ook mri. Bij de hele kleintjes (onder de twee jaar) kan het heel soms voorkomen dat later pas een inwendige bloeding optreed ondanks dat op het eerste oog alles oke lijkt. Als dit mijn kind was zou ik mij toch melden bij de ehbo van het ziekenhuis, als het meevalt krijg ik idd alleen een wekadvies. Zou me sowieso beter voelen wanneer er een kinderarts na gekeken heeft ipv een huisarts via de telefoon. succes!
Erg he!!! Hier is mijn dochter een paar maanden geleden van de commode gevallen, ik schrok me rot! Een gigantisch ei en blauw oog. Meteen langs de ha gegaan en ook een wekadvies gekregen. Is gelukkig verder met een sisser afgelopen, maar je voelt je voelt je hoe dan ook schuldig he...
ja dat is wel vreemd idd! Maar het is nu dus bijna 3 dagen geleden en ik merk qua gedrag niets anders aan hem. Zit er sowieso wel aan te denken om morgen naar mijn eigen ha te gaan, al is dat meer voor mijn eigen gemoedsrust.
Ahhh schrikken meid! Maar zulke dingen gebeuren. Ik laat M nooit alleen in de kinderstoel ondanks zijn tuigje want ben als de dood dat er zoiets gebeurt. T is af en toe net een houdini. Rare reactie van hap trouwens. Vind dat je met die ukkies geen risico moet nemen en altijd even moet zien als arts. Maar als ik t zo hoor zou ik me geen zorgen maken. Als hij gewoon vrolijk is komt t vast goed! Maar schrikken is t wel zeg.
Nou ik heb toch voor mijn eigen gemoedsrust even de hap terug gebeld. Ze wilde me eerst weer afschepen maar heb gezegd dat ik er echt heel graag naar wil laten kijken. Ik zou het me zelf nooit vergeven als er toch wel wat mis is. Dus mogen zo even langs komen.
Ik wil je geen schrik aanjagen maar heeft mn nichtje 5 maanden geleden ook zon val meegemaakt. Gelukkig waren haar ouders zeer allert en zijn ze direct naar de spoed gegaan. Gelukkig maar,want anders was ze er niet meer. Ze had een hersenbloeding. Doordat ze er zo vlug bij waren heeft ze niets. Maar nu zou ik veel vlugger naar de spoed gaan,je weet maar nooit!
Och jeetje wat schrikken! Hoe gaat het nu? Ik hoop dat alles goed is! En iedereen zegt het al, maar het is echt waar;het is vreselijk, maar dit soort dingen kunnen de beste overkomen. Hele dikke knuffel voor jullie!