Arrgggh: troep bij het eten!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Melrose, 10 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hey meiden, sorry voor nog een vraag maar ik word er een beetje gek van.
    Mijn dochter eet zo slordig dat ik per dag meerdere setjes kleding nodig heb om haar een beetje fatsoenlijk te kleden. Dat ik meerdere malen per dag de tafels en vloer moet schoonpoetsen is 1 ding, maar die kleding...dat wordt best irritant. Wij hebben niet al te veel geld voor kinderkleding, dus ik was me een ongeluk. Bijna iedere dag gaan er wel 2 a 3 t-shirts en 2 broeken doorheen. Los van de pyjama's!
    En de laatste tijd vindt ze het geweldig om haar Brinta/fruit/warm eten/toetje in haar haar te smeren. Waardoor we dus ook iedere dag haar haren moeten wassen.

Is dit bij jullie ook zo? Want ik heb het gevoel dat ik iets gigantisch fout doe. :x

2. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha hier nog zon klieder!!

ik heb zon schortje wat je om doet om te gaan knutselen enz,
    dus met mouwtjes! IDEAAL!!!

kleding is dan schoon maar moet nog steeds rondom dweilen hahaha

3. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Haha klinkt idd ideaal, heb je een foto van wat je bedoelt?

4. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
  5. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Okay ziet er goed uit :)
    En die gebruik jij dan bij elke maaltijd? En hoe bescherm je de broek van je kleine dan?

6. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.822
    2.679
    113
    Mijn dochter van 14 maand is ook een giga smeerpoets, maar ik heb haar nog nooit hoeven omkleden na het eten. Wel smeert ze alles in haar haar...Ik gebruik lange mouwen slabbers van SillyBillyz en Ikea, en soms leg ik een theedoek op haar schoot.

7. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    KLADD PRICKAR Slab - IKEA

Deze heb ik.. ideaal.. Hij zit bij ons aan tafel dus ik doe het randje onder de tafel en dan zit dat precies over zijn broek en dan blijft zijn broek ook schoon..

En zijn haar daar smeert hij het nooit in..

Maar een badmuts is wellicht de oplossing..:D hahah nee grapje:p

8. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Eigenlijk moet ik haar bij iedere eetpartij verpakken in langemouwenslabber, schort over de broek, badmuts en wanten aan. :D

Die Ikea slabbers zien er bruikbaar uit!
    Maar er staat bij dat ze tot 18 maanden te gebruiken zijn. Valt de halsopening klein? Dochterlief is vandaag precies 18 maanden en ik zou het zonde vinden om het voor 1 a 2 maandjes te kopen...
    Maar ze zien er wel erg handig uit hoor!

9. juf85

juf85 Niet meer actief

Wij hebben vier van die ikea schorten.
    En als wij pasta of chili oid eten (met saus die niet makkelijk uit kleding gaat) dan gaat de broek uit.
    Er zit wel pastasaus in een romper, maar datvind ik minder erg dan in de broek.

10. Smikkel

Smikkel Actief lid

25 mrt 2011
    207
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook een smeerboel vaak. Al gaat het de laatste tijd ineens toch beter. De grond er niet meer helemaal onder en het meeste blijft in of dichtbij het bord.

Maar hier een normale slab voor en ik knoop een theedoek om haar buik. Aan de achterkant vast met een veiligheidsspeld. Zo valt de troep op haar kleding vaak wel mee. Lange mouwen flink opstropen of uitdoen als dat kan.

11. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Hier ook vaak een smeerboel tijdens het eten, met name avondeten. Dus 's avonds eet meneertje in z'n romper. Dat voorkomt een hoop vlekken (die je er soms ook niet meer uit krijgt)...

En voor de rest, na iedere avondmaaltijd lekker puin ruimen ;)

12. Star880

Star880 Actief lid

1 aug 2011
    286
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier een silly Billy slab. Kan je gewoon bij de prenatal kopen. Babydump verkoopt ze ook, staat bij tot 24 mnd.

13. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Idd slabber met lange mouwen. Ikea hebben we hier, maar deze zijn niet waterdicht. Dus Nog rode shirtjes. Silly billiez zijn ideaal. Nu ook een lange slabber van de prenatal. Ook erg fijn.

14. Delta

Delta Niet meer actief

Pakken jullie altijd een emmer sop na het eten? Dat is vast wel nodig dan ook haha.

15. Esje87

Esje87 Actief lid

17 jan 2012
    281
    1
    0
    Amsterdam
    Van ikea passen ze met 3 jaar nog

16. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    misschien is het ook wel een idee om te voorkomen dat ze zo kliedert ;). Als ze 1,5 zijn kan je best zeggen dat ze netjes moeten eten, evt voordoen? en helpen met het eten, want ze kunnen niet alles zelf. Mits ze natuurlijk niet echt geholpen willen worden ;)

17. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Onze dochter speelde op die leeftijd het liefste kiekeboe met de handen vol spaghettisaus... Ik gok dat het om onze hysterische reactie te doen was :D

Mij tip is ook zo'n slab met mouwen. Wij gebruiken nu nog steeds wel een gewone slab, of trekken haar goeie shirt even uit. Vanavond lag er een handdoekje over haar benen, rode saus in kleding is gewoon niet tof ;)
    Op zich zou je naar wel kunnen leren dat ze het in elk geval niet in d'r haartjes moet smeren hoor, ik wil hier ook geen geklieder met eten en dat hebben we al snel aangepakt. Consequent haar handje weghalen en zeggen dat ze het in haar mond moet stoppen omdat de haartjes anders heel vies worden. Als ze dan een hapje goed in haar mond stopt zeggen dat ze het zo hartstikke goed doet.

18. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Oh en omdat ik helemaal klaar was met die zooi onder de tafel (het wordt beter, echt!) hebben wij een tijdje kranten onder haar stoel gelegd. Na het eten alles ineen proppen en in de prullenbak er mee. Scheelde mij weer tien minuten op de knieƫn onder de tafel ;)

19. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Nee hoor gebruiken ze op het kdv ook gewoon bij peuters, past prima.

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    De mijne is 2,5 jaar en vrij fors en ze pastdie van ikea ng prima. Echt handig. Is waterdicht dus kleren blijven schoon en droog.
    En als ze dr eten in dr haren gaat smeren dan is het gewoon klaar.;)
    . 1x waarschuwen en de 2e keer is het bord weg.
    Daarna weten ze het wel. Er word niet gesmeerd.

Deel Deze Pagina