Winterjassen heb ik al voor de kinderen. Of ze passen hun jassen nog of ze hebben er eentje die ik in de uitverkoop heb gekocht. Verder koop ik 75% van hun kleding in de uitverkoop. Na onze vakantie (begin september) ga ik kijken wat ze nog meer nodig hebben en dat vul ik aan. Denk aan: sjaals, ondergoed, sokken, leggings... Maar ook nog aantal setjes erbij. Ga daarvoor meestal naar een kinderkledingwinkel een dorp verderop waar we goed geholpen worden.
Ze doen bij mij altijd nog even met de herfst winter van 2018 tot half oktober. Meestal komt het echt leuke spul pas dan in de winkel.
Hier ook zo. Vind t nu echt nog te duur ( hetgeen wat ik leuk vind dan ) Winterjassen voor de kinderen koop ik in januari een maatje groter. Dan kunnen ze ermee door tot het jaar erop januari. Voor mezelf koop ik eigenlijk niks. Nu ik zwanger ben al helemaal niet.
Ik heb echt precies hetzelfde! Heb al een week een trui en winterlaarzen in mijn mandje van Wehkamp liggen, denk dat ik ze toch maar bestel... September vind ik ook altijd wel een mooie maand hoor, echt het einde van de zomer, wat frisser de ochtenden en avonden en weer wat korter licht. Kijk daar ook wel weer naar uit, alles heeft wat. Maar ik zou zeggen doen, maar wel nog even in de kast laten hangen!
Ik heb ook zoiets maar dan anders. Normaal koop ik in de zomervakantie altijd kleding voor volgend jaar in de sale. Zit nu dus helemaal in die modus alleen kwam ik er dit jaar achter dat ze niet meer zo hard groeien. Ze konden de kleding van vorig jaar èn de nieuw gekochte kleding aan. Dus ik wacht even af wat ze volgend jaar nog passen en koop dan maar gewoon pas als ze echt weer wat nodig hebben. Ze hadden deze zomer echt belachelijk veel kleding
Hoe doen jullie dat met vooruit kopen? Je weet toch niet hoe hard ze groeien en in de uitverkoop kom ik meestal ook niet tegen waar ik enthousiast van word of hun maat is er niet meer.
Hier hetzelfde. In grote lijnen heeft zoontje al klaarliggen wat hij nodig gaat hebben dit najaar/deze winter. Iemand zei eerder in dit topic dat ze de kids de winterjassen nog moest laten passen - goed idee, dat is het enige dat ik nog niet heb gecheckt. Zoontje heeft wel een klein spurtje gehad (gelukkig) dus het zou zo maar kunnen dat ik nog op zoek mag naar een nieuwe winterjas! O en schoenen.. voor het najaar heeft hij er maar ik wil nog een paar schoenen die wat hoger sluiten bij de hak voor de winter. Daar wacht ik wel nog mee, met een beetje geluk is er sale tegen de tijd dat ze nodig zijn
Eh, nou oktober ofzo? De kinderen kunnen hun shirts met lange mouwen en lange broeken van het voorjaar écht nog wel aan. Pas als ik merk dat alles van het voorjaar te klein word ga ik nieuwe spullen kopen.
Als ze nog heel klein zijn, dan is dat lastig inderdaad. Maar op een gegeven moment ga je naar de dubbele maten, die vallen niet allemaal hetzelfde en ze zitten daar best een poos in. Wat ik doe, als ik wat leuks zie in de uitverkoop dan koop ik dus de maat die ze nu nog niet passen, afhankelijk van hoe het valt en hoe hard ze groeien, passen ze het het jaar daarna wel.ik was nieuwe kleertjes eerst uit en dan ligt het op volgorde van grootte in de kast, grootste onderop en kleinste bovenop. Als iets te klein wordt, of niet mooi meer is, verdwijnt het uit de kast en op deze manier pak je nooit mis. Ik koop overigens niet alles in de uitverkoop, maar wel veel, mijn dochter heeft een smalle pasvorm nodig en dan kom je toch snel uit op de wat duurdere merken. Er zijn wel een paar merkjes met een smalke pasvorm (bnosy en happy nr1 enzo), die wat betaalbaarder zijn, daarvan koop ik wel dingen tijdens het seizoen als ik tegen iets moois aan loop. Maar bijvoorbeeld van like flo, dat koop ik alleen in de uitverkoop, want 70 euro voor een jurkje dat ze 1 jaar aan kunnen, vind ik persoonlijk wel erg duur (ik heb het geld wel, maar koop liever meer kledingstukken, zodat je wat meer kunt varieren).
Op een gegeven moment kun je de curve wel aardig doortrekken. En online is er in de uitverkoop nog zoveel te krijgen, daar zit meestal wel wat tussen. Bovendien dragen ze hier vooral (spijker)broeken en dan is het helemaal makkelijk.
Dat doe ik niet. Ik kan dat niet goed inschatten qua groei, bovendien ben ik er vaak wel op uitgekeken als het al een half jaar in de kast hangt.
Doorgaans eind sept/ begin oktober. Kinderen moeten wel alledrie een nieuwe winterjas en die wil toch wel medio sept in huis hebben
Ik koop in de zomeruitverkoop al een stapel spijkerbroeken voor de jonfebs, die dragen alleen maar spijkerbroeken. Ook zijn er genoeg longsleeves in de uitverkoop van de zomer. Als het dan wintersale is begint de winter vaak net en koop ik nog wat spijkerbroeken (als ze ze nodig hebben maar vooral bij de jongste gaan ze vaak hard) en truien voor de jongens. Voor dochter begin ik nu al wel met jurken naaien. Als ik in de sale een leuk rokje tegenkom dat voor de winter prima is neem ik dat ook mee. Als het echt koud wordt koop ik leggings bij de jurken en rokjes en shirtjes voor de rokjes. Broeken weigert ze aan te doen dus die koop ik niet meer.
Eigenlijk hoop ik nog op heel lekker nazomer weer. Vond het ook erg lastig bij het opvouwen van de vakantiewas of ik de zomerkleding wel of niet terug moest leggen in de kasten. Ook ben ik al een beetje rond het neuzen voor nieuwe winterjassen voor de kids. Denk dat ik eind september wel al de eerste herfst/winter kleding zou gaan kopen.
Ik heb nav dit topic en het topic over winterjassen gister het eea besteld. Ze hebben allebei nog wat in de kast, de jongste zelfs genoeg, maar de oudste had een nieuwe winterjas nodig en kon ook nog wel wat nieuwe broeken gebruiken. En voor de jongste schoenen mee besteld.
Hier heb ik de eerste dingen voor de kleine meid al een week of 2 in huis . Maargoed zij had dan ook niets meer wat ze past natuurlijk
Hier in de sale voor beiden een paar schoenen gehaald. Straks in de wintersale haal ik laarzen bij. Qua kleding de afgelopen 2 weken bij zeeman Super leuke setjes gescoord en een winterjas voor dochter . En verder bij de hm ook al setjes. Verder passen ze beiden nog een aantal dingen van vorig winter/voorjaar dus voorlopig hebben ze niks nodig al koop ik toch altijd nog wel wat dingen bij. Al liggen de kasten nu aardig vol dus moet me echt even gaan beheersen
Wij hebben op vakantie in Frankrijk veel kleertjes gekocht voor onze zoon bij kiabi. Hij is wel klaar voor het najaar en de winter, alleen nog een nieuwe jas en schoenen. Half/eind september ga ik met dochter winkelen voor winterkleding. We gaan altijd in maart en september voor het nieuwe seizoen samen een daagje shoppen
Ik ben al wel aan het rondkijken voor de jongens, maar het aanbod valt me tot nu toe tegen. Nu zijn ook nog niet overal de nieuwe collecties in de verkoop. Ik kan niet wachten om weer los te gaan.