Hoi allemaal, a.s. vrijdag word onze dochter eindelijk 1 jaar! Hoe leefden jullie naar die dag toe? Ik heb het gevoel dat ik zelf jarig ben, haha! Ik verheug me zo op de dag dat ik het gevoel heb dat de week ontzettend sloom gaat! Zondag vieren we het met de fam., ook super veel zin in. Maar aan andere kant; ik vind het super dat onze dochter straks dreumes is, maar denk ook veel terug aan de baby-tijd, vooral het begin. En al die typische baby-dingen, zoals lekker kroelen in bed als ze de laatste fles dronk. Of dat ze bij me in slaap viel tijdens haar flesje voor haar middagslaapje. Heerlijk! Ook denk ik veel terug aan de geboorte en de tijd daarvoor, ik heb namelijk 10 dagen in het ZH gelegen vanwege hoge bloeddruk. Op de 11e dag is onze dochter geboren via een inleiding. Laatst droomde ik zelfs weer over de tijd in het ZH Het was me het jaartje wel, met ups en downs, maar ook vooral genieten van alle nieuwe dingen die ze zo snel leert! Ik ben helemaal klaar voor de volgende fase! maar eerst: FEEST!
Ik heb nog geen ervaring er mee want mijn zoontje is pas 4 maanden!! (Bijna 5 mnd) Maar ik zit ook al na te denken over ze eerste verjaardag hoe we het uit gaan pakken Maar nu nog ff genieten van de ze babytijd Ik wou je in iedergeval heel veel plezier wensen en geniet er lekker van!!
ow meid ik herken het zo. Mijn dochter is over 2 weken jarig en ik leef er ook zo naar toe. Ik zit ook in de foto's en filmpjes de laatste weken....lekker sentimenteel haha. het gaat ook zo snel, en het is echt een achtbaan vanaf het moment dat je zwanger word tot nu. niet normaal....en dan die hormonen nog eens pffff. ik kijk er zeker goed op terug maar ben ook wel wat emotioneel hoor. En we leven er onwijs naartoe, zijn al weken aan het zingen met haar en hieperdiepiep hoera (handjes in de lucht). Zo leuk.....kleertjes liggen al schoon te wachten tot ze aan mogen op haar verjaardag. Ja ik herken het helemaal haha
Ik heb een traantje weg moeten pinken op het tijdstip dat hij werd geboren dat jaar daarvoor. Voor de rest hebben we er een feestje van gemaakt Op de dag zelf zijn we lekker met z'n 3-tjes naar de dierentuin geweest en in het weekend hebben we het gevierd met familie en vrienden. Natuurlijk had hij een prachtige woezel en pip taart en een versierd huis..
ik leef er nu al na toe en ik moet nog 3 maandjes wachten en natuurlijk is het voor jou ook feest 1 jaar geleden was die hele speciale dag (krijg der vlindertjes van in me buik haha) veel plezier vrijdag!!
Oh jeetje, afgezien van het feit dat ik natuurlijk hééél erg trots was op mijn kleine meid en liefdevol en trots als een pauw naar haar vorderingen en ontwikkelingen keek, was ik helemaal niet zo leuk voor mensen als ze me naar de keiharde realiteit brachten. 'Jaaaaaaaajaaaaaa...straks heb je officieel geen baby meer he.' Wóest werd ik ervan haha. Ze ging veel te snel, net zoals alle babietjes die tegen hun eerste jaar zitten te hikken. Oh, ik heb echt wel een traantje weggepinkt hoor. Maar bovenal feestgevierd.
Zooo herkenbaar! Nog een maandje en dan is mijn kleine man ook alweer 1 jaar. Ben al druk bezig met zijn verjaardagsfeestje te plannen. Uitnodigingen zijn de deur uit, taart is besteld. Leuk, leuk leuk! Maar oh wat gaat het toch snel allemaal! En inderdaad de opmerking dat hij straks geen baby meer is, aaaahhh! Sommigen zeggen het nu al, maar dan herinner ik ze er fijntjes aan dat hij zeker wel nog een hele maand lang mamma's baby is!
Ik had voor haar als kadootje een spijker-jurkje(net zoiets als een spijkertuinbroekje) met een shirtje gekocht(voor komend herfst). Ik het haar laatst even gepast voor ik het in zou pakken, kon ze het al aan! En het staat zo stoer én schattig tegelijk! Niks geen cadeau, dat word gewoon haar verjaardags-outfit! Stiekem ben ik blij dat het niet zulk zomers weer is de komende dagen anders was het te warm om het haar aan te trekken. Had wel een andere feest-outfit gekocht, maar dit spijkerjurkje vind ik veeeeel leuker!
Ik vond de dagen voor de eerste verjaardag gemengd. Trots op ons zoontje maar ook de beginperiode van het ziekenhuis kwam weer helemaal terug waar ik niet over wilde denken maar ook het trotse want het is me toch een sterk manneke! Het afsluiten van de babytijd, dingen die je nooit meer gaat meemaken met het kleine manneke maar ook het begin van de peutertijd wat me weer trots maakte. De dag zelf viel wel goed mee, alleen om half 5 toen hij zijn chocoladetaart kreeg had ik bijna een traanmomentje want dat was de tijd dat hij het jaar ervoor geboren werd
Herkenbaar, die gemengde gevoelens, ik zit vandaag(verjaardag van dochter)echt op de klok te kijken; oh, zo laat ging ik naar de verloskamer, zo laat kreeg ik het infuus....Pffff, maar straks gaan we kadootjes uitpakken en daarna even naar de bakker om een paar gebakjes te halen want de opa's en oma's komen vanmiddag. Dus, weg met die "nare" gedachten, het is FEEST!
Gefeliciteerd!!! Hier nog een maandje en dan is hij 1. We gaan morgen de foto's maken voor de uitnodiging. Aan de ene kant heb ik er veel zin in, maar aan de andere kant...ik wil mijn baby houden!!