Wanneer slaapzak aan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bibi82, 9 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf welke leeftijd sliep je kindje in een slaapzakje?
    Mijn baby, nu 4 weken, slaap zonder slaapzak gewoon in zijn kleertjes onder een lakentje+dekentje. Deze wil hij soms weleens wegtrappen en dan ben ik bang dat hij het te koud heeft. Dus zou hem het liefst een slaapzakje aandoen, maar weet niet of hij daar nog te klein voor is ...

2. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Je hebt slaapzakjes vanaf maat 56 (misschien zelfs wel 50, maar dat weet ik niet zeker). Als een kindje hier goed inpast: hoofdopening en armopeningen niet te groot, dan kunnen ze hier gewoon in slapen. Het belangrijkste is dat de hoofdopening niet te groot is, zodat de slaapzak niet over het hoofdje kan komen.

3. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.252
    1.010
    113
    Zuid-Holland
    je kan hem nu prima al een slaapzak aantrekken hoor. je moet alleen even goed kijken naar de maat. liefst zo klein mogelijk want anders kan hij met zijn hoofd en armen wegzakken in de slaapzak. dus gewoon echt met kleinste maatje beginnen! mijn dochter lag al vanaf twee weken in een slaapzak, lekker warm!

4. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties :) Ik ga zo eens kijken welke maat ik in de kast heb hangen en vanavond eens uitproberen. De nachten zijn zo koud vind ik, dus hij moet er warmpjes bij liggen.

5. Sleepy84

Sleepy84 Actief lid

15 mei 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Wij hadden idd met 5 wk al een slaapzakje aan allerkleinste maatje, ideaaal!

Nu slaapt ze ook nog in een slaapzakje, kan ze de dekens tenminste niet van zich aftrappen.

6. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Esmée sliep met een maand in een slaapzak. ze schopte haar eigen ook bloot. ging goed zo hoor, ze hebben van die hele kleintjes :)

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Onze oudste ging met 6 dagen oud in een slaapzak, toen vond ik hem dwars boven in bed :D
    Dat was zo'n Hema-slaapzakje, maatje 56-62. Echt ienieminie dus!

8. Nalia

Nalia Actief lid

29 okt 2010
    275
    0
    0
    Huishoudelijke Hulp
    Noord Brabant
    dayn slaapt al vanaf 1 maand in een slaap zak van maat 70!! (ok die ene was wel klein uitgevallen) Nu in een dikke slaapzak en onder een deken want de afgelopen nachten werd hij vaak wakker en vannacht begon hij weer om 2.45 end ekentje over hem heen gelegd en het was goed. Hij heeft blijkbaar de koudstekamer in huis

Als de slaapzak te groot is zou je hem ook nog gedeeltelijk kunnen stikken..

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Bij de wibra hebben ze slaapzakjes mt 50 zag ik en bij prenatal hebben ze vanaf 60

10. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Je kan ook gewoon het truitje wat je anders onder de slaapzak aantrekt eroverheen doen.(dus romper-slaapzak-truitje) Dan kan het nooit misgaan als de gaten van de slaapzak iets te groot zijn.

11. misa

misa Niet meer actief

Wij zijn het gaan gebruiken toen hij onder de deken weg kroop. Je hebt best wel kleine slaapzakjes, kijk maar eens bij prenatal. :)

Deel Deze Pagina