Helllup, ik heb een borstontsteking!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mees, 13 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mees

Mees Actief lid

15 aug 2006
    297
    0
    0
    Hallo,

Het zat er al twee dagen aan te komen, pijnlijke borsten, harde plekken. Veel kolven en warme douches, maar vanacht kon ik niet meer slapen van de pijn. Toch Quinten maar aangelegd, wat een hel!
    Vanochtend heeft mijn man Amoxiciline gehaald, slik ook 6 paracetamol. Verder voor de voeding warme kruik erop, na de voeding kolven en ijs.

Heeft iemand anders nog tips?
    Hoe snel is het weer over?
    Het komt denk ik doordat mijn borsten niet goed leeg zijn gedronken. Nu kolf ik ze leeg na de voeding. Hoe kan het weer in balans komen? Nu maak ik toch alleen maar meer voeding aan?

Ik zit er echt helemaal doorheen. Wat ik het ergste vind is dat ik nog steeds geen aandacht aan mijn oudste geven na twee weken, dat vind ik zooo erg! :cry: :cry: Net hebben we even een boekje gelezen, dat was wel fijn...Maar ik voel me zo belabberd door het niet slapen, de koorts en de pijn!

Groetjes Jessica

2. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Onder de douche de harde plekken in je borst masseren

3. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    hoi mees

als ik jou was zou ik de verloskundige nog even bellen. die heeft als het goed is tot 6 week na de bevalling verantwoordelijkheid over je.die kan je precies uit leggen hoe of wat je kan doen.

liefs rianne

4. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    Ik geef een borst per keer (bv. linkerborst - verschonen - linkerborst). Ik weet op die manier zeker dat mijn borst wordt leeg gedronken.
    Gisteravond had ik last van een harde plek in mijn rechterborst. Ik heb er een "warme kruik" opgedaan, en gemasseerd, en daarna en Mark aangelegd, en mijn borst tegelijktijd gemasseerd. Ik had er geen last meer van.

5. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ow wat een drama... je doet er al alles aan om genezing te bespoedigen. Ik leef met je mee, ik heb ook een BO gehad en het was zo vreselijk pijnlijk. Sterkte, ik hoop dat het snel over gaat!

6. cindy75

cindy75 Lid

16 apr 2007
    79
    0
    0
    Ik heb ook borstonsteking gehad, ik had zo'n charmante gelbril, die je normaal op je ogen doet, om mijn borsten.
    Die kun je zowel koud als warm gebruiken.
    Bij mij kwam er na 2 dagen bloed mee en heb toen antibiotica van mijn ha gekregen en vanaf dat moment ging het al snel beter na 1 dag was het al een stuk minder pijnlijk.
    Veel sterkte!

Groetjes Cindy

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hoi Mees,

ik heb twee borstontstekingen achter de rug, na 2 en 3 weken, eerst links, toen rechts....Bij mij hielp de antibiotica binnen anderhalve dag en voelde ik me al snel veel beter. Wat ik deed was Nick aan de ontstoken borst elke voeding aanleggen en die leeg laten drinken, 3x per dag kolfde ik de andere borst leeg, om zo te zorgen dat die wel leeg raakte, maar niet elke voeding aan te bieden om te voorkomen dat mijn melkproductie aanzwol. Tijdens de ontsteking is het echter erg belangrijk om de ontstoken borst telkens goed leeg te laten drinken, omdat dat ook het oplossen van de ontsteking versneld. en je kindje is echt effectiever dan een kolf, dus die zou ik voor de andere borst gebruiken...
    Veel sterkte en ik hoop dat je je snel beter voelt.

8. mamabee

mamabee Actief lid

12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Ik weet dat het niet het meest gangbare is maar ik heb een paar keer tegen borst ontsteking aangezeten en het weten te voorkomen met een massagestaaf(vibo). Aanzetten en dan van buiten naar binnen rollen een paar minuten. Waarschijnlijk begint het dan al te lopen. Daarna leg je je kleine aan terwijl je nog even doorgaat met het van buiten naar binnne bewegen.
    Misschien dat sommige mensen dit stuitend vinden maar zo is het niet bedoeld hoor....

9. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    hihih had ik dat geweten!

Ik heb ook een borstontsteking gehad. Bij mij hielp de amoxcilline ook na 2 dagen. Mijn man is wel een week thuis geweest om de zorg van onze kleine van nog geen 2 over te nemen. Ik kon hem niet tillen of niks omdat mijn borst zon pijn deed.

Ik heb niet aangelegd maar alles gekolf en in flesjes gegeven. Bij mij kwam er op ene gegeven moment pus uit en toen was het vrij snel weg.

10. mamabee

mamabee Actief lid

12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    hihi ja het werkt echt enorm. Daar kan masseren onder de douche en warme compressen echt niet tegenop! Een paar keer bij het aanleggen en het was zo weg bij mij.

11. Mees

Mees Actief lid

15 aug 2006
    297
    0
    0
    Hallo,

Dankjulliewel voor de antwoorden, hihi, van die vibo is wel een idee ja! Ga ik proberen! Ik voel me na 24 uur antibiotica al wel beter...
    Groetjes Jessica

Deel Deze Pagina