Hoi Meiden. Ik heb even vraagje over mijn dochtertje. Ik vind altijd moeilijk in het weekend om kiezen wanneer ik haar aankleed en bad doe en laat slapen. We doen nog steeds haar niet gelijk aankleden en laten haar spelen en eten samen met papa en mama, daarna gaat ze naar nog even wat gespeeld te hebben weer naar bed. Daarna komt ze pas rond een uurtje of twaalf en soms later uit bedje en moet ik haar nog in badje doen en aankleden en voor je weet is het alweer een uur of een voordat je beneden bent. Kijk toen ze kleiner was sliep ze ook korter en was het rimte anders. Hoe doen jullie dat gaan ze bij jullie gelijk in bad als ze wakker zijn, of gewoon tussendoor welk tijdstip? Als ik haar namelijk zo laat in badje doe vind ik dat er al een stuk van de dag voorbij is, maar als ik het tussendoor doe is ze misschien weer te moe daarvoor! Hebben jullie nog eventuele tips! Groetjes van Dolfijntje
Julia is rond 7 uur wakker en, als er niets op het programma staat, doe ik haar en mezelf een joggingpak aan en gaan we beneden eten en spelen. Om een uur of 11.30 doe ik haar in bad en daarna naar bed. Pas als ze weer waker wordt doe ik haar op die dagen kleren aan. Het is toch heerlijk om lekker ongewassen te luieren op je vrije dagen?
Bij mij is t verschillend; meestal in de pyama naar beneden en na dat slaapje pas in bad en aankleden. Ik doe t ook wel eens bij t opstaan; ik sta dan onder de douche en zij zit bij mij in bad (in de douchebak op zo'n badstandaard), ik kan dan lekker met haar spelen en haar wassen.
Bij ons gaat ze in bad na het avond eten (rond 7uur) dan lekker masseren en wat drinken en naar bed. Ik vind savonds badderen veel fijner met de dag planning dan sochtends en daarbij vind ik het een fijn idee dat ze helemaal schoon naar bed gaat (vooral na een dag opvang). Sochtends even met een washandje de billetjes en het nekje schoonmaken
Louise gaat ook alleen savonds in bad (tenzij ze een ongelukje heeft gehad). Als we niet weggaan drentelt ze lekker in haar pyjama rond, en anders kleed ik haar na het ontbijt aan. Na de lunch lekker slapen en daarna weer kleertjes aan.