Mijn dochtertje sliep vanaf de 1e dag al door, heb haar 2 nachten wakker gemaakt, en daarna hoefde dat niet meer van de kraamzorg. Ze is nu 9 week en slaapt nog steeds door.
Mijn dochtertje is dinsdag acht weken en vannacht heb ik haar om 2u, 4u en 7uur borstvoeding gegeven ze kan niet alleen in slaap vallen, dus ik zie doorslapen de eerste maanden echt niet gebeuren. Is dit kwestie van geluk of pech of doe ik wat verkeerd?
De ene dag slaapt hij door (6 a 7 uur) en de andere dag komt ie om de 3 uur. Het zou idd lekker zijn als hij elke nacht zou doorslapen maar hij is nog zo klein en ik verwacht het nu ook helemaal niet.
De eerste met 14 maanden de tweede met 8 maanden en deze rond de 10 maanden maar 1 nacht per week word hij toch wakker
DL van bijna 9 maanden heeft maar 1x doorgeslapen (de definitie van doorslapen is dus 6 uur aan een stuk slapen). Meestal gaat ze slapen om 19u30-20u, krijgt ze een droomvoeding om 22u, en wordt dan wakker tussen 1u en 2u (voor een nachtvoeding) en rond 5u. Na het verversen van de pamper om 5u door de papa slaapt ze nog door tot 6u30-7u. Na maanden waarbij ze om het uur of 2 uur wakker werd, zijn dit redelijk goede nachten voor ons (maar toegegeven, we zijn uitgeput). Maar als ik jullie nachten lees, lijkt dit me toch een abnormaal slaappatroon, niet??
Nee hoor, misschien dat je een andere slaapassociatie wilt aanleren maar verkeerd doe je niets. De 1 minuut regel werkt hier altijd goed. Even een minuutje aan kijken voor het kindje op te pakken (en aan te leggen). Babies moeten de kans krijgen zelf weer in slaap te vallen (wanneer het geen honger is). Dit betekent natuurlijk niet brullen maar even jengelen kan daarbij horen. En.. overdag genoeg voeden. Niet denken 'oh lekker 4 uur er tussen maar hou er 3-3,5 uur tussen is mijn tip.
Vanaf dag 1, nadat ik gestopt was met bv na twee maanden was t doorslapen er ineens ook uit. Met 9 maanden sliep ze toen weer door van 21u tot 9u
Mijn zoontje van 6,5 maand slaapt ook nog niet door. Vaak nog twee nachtvoedingen en paar keer wakker door andere dingen (klemliggen ofzo, speentje). Mijn oudste sliep met 2/3 maanden door geloof ik.
hier ook een dochter die vanaf een week of 8 de nachtvoedingen niet meer nodig had en door sliep. heerlijk toch! Zolang er geen medische reden is om haar wakker te maken, bv omdat ze te licht is, ziek is, niet goed groeit maak ik haar niet wakker...ze is nu 9,5 maand. Af en toe periodes dat ze 's nachts wel wakker wordt voor de tut, maar dus sinds dat ze 8 weken is geen voedingen meer in ieder geval.
Goh, dit had ik geschreven kunnen hebben. Ook hier periodes gehad met nachten waarin ze 2 tot 4 uur achter elkaar wakker was. En huilen. Niets mee te beginnen, zo zielig. En je hoort het weinig, dit soort verhalen, dus midden in de nacht kun je je dan vrij abnormaal voelen. Ze slaapt nu 50 à 75% van de nachten door, sinds we haar met 13 maanden op een Montessoribed hebben gelegd.
Heftig hè m'n relatie heeft het enorm te verduren door het eerste jaar. Nauwelijks slaap, huilbaby (inmiddels gelukkig niet meer), reflux. Poeh... En maar ons best doen op ons werk, vriendelijk zijn tegen vrienden en familie en het dan op elkaar afreageren. Heel pittig. Wat is een Montessori bedje?
We hebben het boek van Pantley al geraadpleegd en toegepast. Ze valt 's avonds zonder de borst in slaap (en associatie met muziek). Ze slaapt ook in een andere kamer, zodat er minstens 2 minuten over gaan tussen het huilen en het aanleggen. OVerdag krijgt ze zeker elke 3 uur melk + 3 maaltijden a la Rapley waar ze behoorlijk veel van eet - getuige haar curve waar ze van percentiel 50 naar percentiel 65 is gestegen in de afgelopen 2 maanden....
Geniet er van! Onze meid ging al gauw zo'n 6 a 7 uur doorslapen. Sinds 2 weken slaapt ze minimaal 10 uren. Wat een luxe!
Bed/matras op de vloer. Hier overigens verder geen huilbaby en geen reflux. De eerste 6 maanden gingen volgens het boekje, daarna werd het slapen pas moeilijk. Ik denk dat het hier kwam doordat ze zich in die periode razendsnel ontwikkelde en ook heeft ze al 14 tanden. En daar heeft ze bij iedere tand/kies behoorlijk last van gehad. Het scheelde hier dat ze overdag zo vrolijk was. Met huilbaby en reflux lijkt zoiets me pas echt zwaar!
Oudste dochter sliep door vanaf 6-7 wkn. Vanaf 4mnd ook de laatste voeding eraf van 23.00. Vanaf 6mnd begon ze echter regelmatig te spoken in de nacht. Vaak wakker en toch uiteindelijk nog een flesje. Vanaf 12mnd was dat over, maar wel regelmatig voor een speentje eruit gemoeten. Dat vond ik niet erg, had op een gegeven moment niet eens meer door dat ik eruit was geweest . Zou niet weten tot wanneer dat geduurd heeft. Denk tot 2/2,5 jaar. Geen idee, maar ze slaapt nu in ieder geval goed van 19.00-6.00/7.00. De tweeling van bijna 6mnd sliep met ong 14-15wkn door en bij ruim 4 mnd ook de fles van 23.00 eraf. De laatste paar nachten beginnen ze echter wat onrustig te worden, heb al een paar nachten een extra fles gegeven. Hoop dat het snel weer beter gaat. We zullen zien.
Nog steeds niet! 11,5 maand nu. Het went wel moet ik zeggen maar leuk is anders. Gelukkig gaat het wel al een stuk beter dan aan het begin. Ik hoop dat het niet lang meer duurt, maar reken er maar op dat het wel lang gaat duren haha.
Aiden sliep bijna klokje rond (19.00 uur tot 06.00 uur) toen hij 11 maanden was. Finley vanaf 8 maanden. Minimaal 6 uur achtereen beide kinderen zo rond de 12 weken.