Hi dames, bedankt voor jullie reacties tot nu toe! FleurSylvano, alles dat je noemt proberen we al weken, helaas zonder succes. Speen gooit ze er tegenwoordig midden in de nacht uit, meerdere malen. Later gaan slapen mag ook niet baten. Ik legde haar laatst om 20.45 uur weg en vanaf 04.30 uur wilde ze niet meer slapen. Tussen ons in hebben we al zeker 10 keer geprobeerd. De eerste 10 minuutjes ligt ze rustig. Daarna gaat ze spelen *grom*. Gezellig op papa springen en op mama's hoofd boksen, want dat is leuk....... Met als gevolg dat we nog steeds niet slapen en ook nog eens moeten uitkijken dat we geen elleboog tegen onze neus krijgen. Oh en even ter info: bij beide oma's slaapt ze redelijk tot goed! Soms wat vroeg wakker (rond 6 uur al) maar ze slaapt in ieder geval achter elkaar. We hebben vannacht ook een nachtlampje geprobeerd. Zo eentje die langzaam van kleur verandert, in de hoop dat het een rustgevend effect op haar heeft. Ze lag er stil naar te kijken, voor ongeveer 10 minuten. Daarna zette ze het weer op een gillen. Ook een avond- en of nachtflesje hebben we vaker geprobeerd. Tijdens het nachtflesje is ze rustig en drinkt ze gewoon. Maar wanneer we haar daarna weer in haar bed leggen begint ze weer. En ze houdt echt niet op hoor! Soms wachten we een tijdje omdat we hopen dat ze uiteindelijk verder slaapt, desnoods vanwege uitputting o.i.d. Maar nee hoor, het gehuil gaat uiteindelijk over in gekrijs en dan hebben de buren er ook last van. Het gekrijs gaat bij ons ook door merg en been, kan het echt niet meer horen!! Overdag slaapt ze trouwens erg goed. Ze gaat zonder 1 kik lief wakker in haar bed liggen en slaapt zo'n 1,5 tot 3,5 uur achter elkaar. Het zijn dus echt de nachten die slecht gaan. Overdag speelt ze ook gewoon veel, al kan ze uit het niets erg chagrijnig worden. Natuurlijk kunnen we een keertje naar de HA...maar als er iets medisch is, zou dat overdag dan niet zichtbaar moeten zijn? Dat ze zichtbaar pijn heeft o.i.d.?
Het gaat hier over een bijna peuter he! Geen baby dat werkt echt heel anders. Wou ook nog ff toevoegen dat ik ook ff naar de kno zou gaan,mijn oydste had dit ook Maar bleek te komen door vocht achter de trommelvliezen.
En een ander bed/peuterbed? De indeling van de kamer veranderen? Bedje naast jullie op de kamer? En misschien kan de osteopaat iets betekenen?
Bij de oudste hebben wij een ander bed gedaan huilen was meteen af hij sliep ook opeens 2 uur langer dus voor ts misschien indd het proberen waard
Jeetje meid wat heftig! Ik lees nu dat je meisje bij de oma's wel goed doorslaapt. Ik denk dan gelijk bij jullie aan een patroon. Iets wat je misschien moet doorbreken. Ik heb daar nu nog geen ervaringen mee want bij mij zijn het nog baby's. Misschien andere forumleden wel. Veel succes!
Mijn zoontje is bijna 2 en is sinds een paar weken ook een drama 's avonds! Overdag slaapt hij binnen 1 minuut, 's nachts slaapt hij (als hij eenmaal slaapt) over het algemeen ook door tot de volgende ochtend. Maar het naar bed gaan 's avonds.... een ramp! En dan doen we echt elke avond hetzelfde ritueel! Hij krijst alles bij elkaar en heeft energie voor 10! Hij gaat vaak pas tegen 21.30/22.00 slapen... Ik maak me er maar niet al te druk om, misschien gewoon een fase bij hem?
Inderdaad, dit is echt niks medisch als ze bij oma wel goed slaapt, maar puur een patroon/gewenning. En hoe doorbreek je dat he... Weekje vakantie opnemen en laten huilen??? Ze is inmiddels toch oud genoeg om te snappen dat ze 's nacht hoort te slapen, bij oma weet ze het immers ook..
Misschien heel gek maar probeer anders (ook) eens het bed in een andere hoek van de kamer te zetten. Heb al vaker gehoord dat dit de oplossing was..
misschien last van water aders op haar kamertje. kan je serieuze klachten van krijgen hoor! misschien laten nakijken in je huis
Ik heb ook eens gehoord dat een kindje last had van het stopcontact bij het bedje in de buurt. Bedje verplaatst en het slapen ging ook beter. Zou het bedje gewoon eens anders neerzetten. Het proberen waard,
Dank jullie wel meiden. Ik ga het bedje later inderdaad ergens anders neerzetten. Hoop zo dat het helpt!! Ik heb zojuist ook mijn hart bij mijn moeder gelucht, dit helpt ook een beetje haha. Heb haar verteld dat ik het al met al een beetje vind tegenvallen en de nachten zijn zo zwaar! Het moederschap in het algemeen vind ik ook behoorlijk zwaar hoor, zal wel aan mij liggen aangezien ik niet bepaald een "oermoeder" ben.
Natuurlijk is het zwaar en zeker als je iedere nacht zo aan het tobben bent! Voel je daar aub nooit schuldig om hoor, je bent ook maar een mens en zo'n kleintje wordt helaas niet met gebruiksaanwijzing geleverd!!!
TS: Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar wat gebeurt er als je dus wel direct even gaat troosten en evt even herhaalt na 5-10 minuten? Het slapen bij oma hoeft niet perse te betekenen dat er niets medisch speelt: onze oudste sliep bij de gastouder, waar ze af en toe logeerde om ons te ontlasten, ook beter. Desondanks dus wel degelijk klachten: naast de allergie en eczeem ook oorklachten. Als er dus enige reden is om in die richting te denken, zou ik wel even een verwijzing naar de KNO vragen.
Dit hebben we een paar keer gedaan. Dan gaan we erheen om te troosten en haar speentje terug te geven. Dan zijn er 3 scenario's: - ze slaapt weer verder (gebeurt dus bijna nooit meer) - ze huilt nog steeds, maar dan met d'r speen in - ze gooit de speen door de tralies en huilt dan verder. Herhaling heeft hier nog niet zoveel uit gemaakt...Maar dat komt wellicht ook doordat we het keiharde gehuil na een half uur / uur zo zat zijn. Wij worden daar nogal kierewiet van en onze buurvrouw hoort het ook. Ik kreeg overigens een tip van mijn moeder: zet 's nachts zo'n projecterende babymobiel aan. Dan kan ze rustig naar de dansende sterretjes kijken en hopelijk rustig in slaap vallen. Indien ze 's nachts wakker wordt ziet ze die sterretjes weer en weet ze dat ze weer veilig kan gaan slapen. Althans, dat hoop ik. We gaan er morgen 1 kopen denk ik. Iemand ervaring hiermee? Ik bedoel dan zoiets: https://www.intertoys.nl/speelgoed/chicco-chicco-projector-sterrenhemel-roze-568738.html X
Hier geen ervaring mee maar wij hebben de Doodoo beer gebruikt tussen 4 en 6 maanden ongeveer. En dan niet met de baarmoedergeluiden maar met het muziekje (gaat aan als de baby huilt) Mijn zoontje werd in die periode veel half wakker en viel zo weer lekker in slaap. Weet niet of dit nog nut zou hebben bij een slecht slapende dreumes. Maar zo'n projector vind ik ook geen slecht idee. Kan er niet erger van worden toch? Misschien kan je er eerst één lenen of goedkoop op mp kopen? Succes vannacht!
Er schite me nog wat binnen, misschien ook het proberen waard. Wifi uitzetten en mobiele telefoons uitzetten. Sommige kids zijn erg gevoelig voor straling. Er is een onderzoek hiernaar geweest. (klinkt zweverig, ben ik niet, maar je wilt alles proberen om normaal te kunnen slapen )
Wij hebben de chicco regenboog kubus. En gebruiken alleen het licht ervan want die muziek ervan pfff. Of het echt helpt geen idee. Ik zet het aan maar mw ligt altijd op haar buik, ik richt het wel op de muur. Dus ze ziet het vast . Als ze huilt nog in de avond vraagt ze wel of t aan mag.. Maar hier eerlijk. Ik heb haar wel laten huilen met 17 mnd begonnen. Ze werd 5x per nacht wakker en inslapen duurde ook van 20:00 tot 22:00/23:00. Ik leg haar heel duidelijk uit wat ik van haar verwacht en wat ik ga doen. Ook in de nacht ik ging er wel heen. Gaf haar een knuffel en zei dat het nog slaaptijd was. En dat pop, papa en mama ook nog slapen. Vaak was het dan goed maar soms huilde ze nog verder. Nu slaapt ze toch al een paar weken door. Inslapen is eigenlijk bijna direct goed gegaan toen we zijn begonnen. Maar door slapen duurde even. Maar ik heb ook heel vaak niet hoeven op te staan want binnen 2 min was ze stil. Sluit het medische uit. Is alles goed en wel zou ik haar toch laten huilen. Gewoon je buurvrouw uitleggen en dan koopt ze maar oordoppen Trouwens al camping bed geprobeerd ? Of groot bed. Hier is ze door gaan slapen ainds ze in haar peuterbed ligt. En heeft ze ook een knuffel of pop ?
Ik heb laatst tijdens een ouderavond op het Kdv een presentatie van een babyfluisteraar gezien. Hij gaf algemene adviezen. Ik weet niet zo goed wat ik moet vinden van een babyfluisteraar maar de adviezen zijn het proberen waard. - overdag veel benoemen wat je dochter ziet, maar ook materiaal kleur hoe het voelt de. - zo min mogelijk vragen stelen. Niet: wat wil je op je brood, maar: jij mag kiezen, kaas of worst. Niet: hoe was het vandaag maar: wat vond je leuk vandaag. Niet: zullen we.. Maar: we gaan... Enz - eind van de dag de dag doorbespreken zonder te veel vragen te stellen. - tijdens avondeten geen telefoons ed, echt tijd voor elkaar nemen. Nogmaals deze tips zijn niet van mij maar van die man. Misschien zitten er dingen bij! Succes!
Hier begonnen de problemen met niet meer goed slapen toen ie ongeveer 1 jaar was. Ik heb heel wat nachten samen met hem op een matrasje geslapen of hij in een campingbed bij ons op de slaapkamer. Wij zijn uiteindelijk bij (meerdere) paragnosten geweest en zij vertelden allemaal afzonderlijk van elkaar, dat ons zoontje extreme verlatingsangst had en entiteiten zag. Voor dat laatste is ie nu afgesloten en de verlatingsangst is nog steeds niet weg maar niet zo erg meer als toen. Hij slaapt nu al tijden goed, eigenlijk sinds hij op een andere kamer slaapt, en toen was hij 2,5 toen hij over ging.