Hallo meiden, Mijn zoontje van 3,5 maanden wordt af en toe wakker tijdens z'n slaap, hij begint dan een beetje te huilen en te jammeren terwijl hij z'n ogen nog dicht heeft. Als ik z'n speen geef dan slaapt hij gelijk verder dus dat doe ik ook meestal. Nu zat ik me af te vragen of dat wel goed is. Moet hij zichzelf niet weer in slaap krijgen? laat ik hem nu teveel wennen aan speen? Als ik het niet doe dan wordt hij denk ik echt wakker en zet het echt op een brullen! Wat doen jullie? ik vind het best lastig! groetjes
ik zelf geef mijn zoontje wel de speen... overdag niet... hij mag hem van mij niet voor `de leuk`in hebben , alleen met slapen. als mijn zoontje snachts slecht slaapt is hij overdag ook niet te genieten, en doordat hij overdag weer niet te genieten is slaapt hij snachts ook weer slecht, dus dan maar speen... zodat hij gewoon lekker in zijn vel zit.
Als je kindje het nodig heeft, zou ik hem gewoon geven. Vaak zijn ze even wakker en zoeken ze even troost. Ze zuigen vaak even en zijn dan weer vertrokken. Mijn zoontje heeft snachts juist geen speen en slaapt heel goed, maar overdag soms wel omdat hij dan juist moeilijk in slaap komt of soms wat zuigbehoefte heeft.
als je kindje zijn oogjes dicht heeft kan het zijn dat hij even eg droomt of iets in die trant. Het kan zijn dat hij dan weer gewoon door gaat slapen. heb je geprobeerd om te kijken wat er gebeurd als je hem even laat? als hij niet rustig wordzal ik hem de speen geven als hij daar wel rustig van word. Maar omdat hij zijn oogjes niet opent is hij misschien niet ees helemaal wakker maar doet hij dat in zijn slaap.
Ik zou het eens proberen niet te doen. Ik hoor vaak dat ouders keer op keer 's nachts op en neer moeten lopen om die speen weer te geven. Wij hebben dat nooit gedaan, alleen bij het inslapen geven we hem een speen, en gelukkig is hij nu dus 's nachts niet afhankelijk van dat ding. De keren dat hij 's nachts wakker wordt wachten we altijd eventjes tot hij weer in slaap valt, als het te lang duurt gaan we natuurlijk wel even bij hem kijken. Maar meestal is dat niet nodig.
Misschien moet ik het idd een keer proberen. Ik hoor hem ook altijd zo snel, hij ligt in slaapkamer naast ons maar ik kan het bijna horen als hij z'n speen uitspuugd!! Vannacht ben ik er ook weer ingetrapt om speen er in te doen en kon daardoor weer 4x heen en weer lopen in 1 uur!! misschien vanavond maar gelijk proberen!
Bij ons verschilt het soms. De ene keer loop je er heen, geef je de speen en is ze meteen weer vertrokken, de andere keer is ze al stil voordat je goed en wel je bed uit bent. 's Nachts slaapt ze veel sneller dan overdag. Dan moet ik soms wel heen en weer lopen voor haar speen, maar anders gaat ze helemaal niet slapen! (en ze slaapt al max 1,5 uur per dag..).
ligt aan je kind, ik denk dat die beslist wat je doet, afhankelijk van of hij het echt nodig heeft of niet. ik krijg ook vaak te horen dat we Ties beter geen speen kunnen geven, maar hij gaat vanaf dag 1 niet slapen zonder. dus ja, veel keus heb je dan niet..
ik geef ons zoontje snachts als hij huilt ook zijn speentje hij slaapt dan door als ik dat niet doet blijft hij huilen en word hij echt wakker