Mijn eerste zoon: 14e dag......hij is nu bijna 3 en wordt eigenlijk nooit 's nachts wakker Mijn tweede zoontje: de 10e dag, en sindsdien geen nacht meer wakker geweest........is nu 3 maanden en slaapt al van 20.30 tot 8.30
hier nog steeds niet, hij valt 's avonds om 19 uur in slaap, maar wordt steevast om een uur of 3 wakker, wil dan perse een fles en slaapt dan weer tot 9 uur. Ik heb al van alles geprobeerd (bijv. wakker maken om 23 uur en een fles geven), maar niks helpt. Dus nu wacht ik het maar gewoon af, het zal ooit toch wel een keer gebeuren...!
Hmmm, echt geen peil op te trekken dus. Ik lees een gemiddelde van 3 maanden, denk ik. Maar ik hou maar nergens rekening mee. Heb vandaag het weer met mijn man besproken en we zijn het eens dat we ons ventje rustig moeten laten wennen aan zijn nieuwe ritme. Hij hoeft 's nachts geen fles meer, maar heeft waarschijnlijk nog wel behoefte aan die aandacht die hij kreeg, eerst met de BV, maar nu nog met de fles. We gaan hem nu nog wel even 30 minuutjes knuffelen 's nachts, en die tijd gaan we dan langzaam afbouwen. Bedankt voor de reacties!
Heel herkenbaar. Ik heb tot 6,5 maand een nachtvoeding gegeven (ik gaf borstvoeding). Estelle is nu 11 maanden en ik heb in die tijd 1 keer een hele nacht door kunnen slapen. Ik ga er zeker 2 a 3 keer per nacht uit. Alles went. Ik zou niet eens meer weten hoe het is om 's nachts door te kunnen slapen.
Hier nog niet! Merel slaapt van 20.30 tot 4.30, dan een fles en slapen tot 8.30. Net als hierboven van alles geprobeerd om het te verschuiven van bv. 22.30 tot 6.30, maar dat mocht niet baten.
Het is alsof het opschrijven alleen al geholpen heeft! Vannacht heeft Siem van 23.30 (na laatste fles) tot 7.00 uur geslapen. Toen heb ik hem echt wakker moeten maken voor zijn eerste fles. En nu ligt hij sinds 9.15 weer te slapen. We gaan er maar even van uit dat het een toevalstreffer was, maar heerlijk was het wel!
bij 3,5 maand hij heeft daarvoor nog 2,5maand in de couveuse gelegen dus of die toen doorsliep weet ik niet.. maar toen die thuis kwam een week erna sliep die door. het verschilt bij ieder kind
Kijk het begin is er! Zo begon het bij ons ook. Jeroentje sliep eerst een keer van 23.30 tot 6.30. Toen werd hij weer een week om 3.30 of 5.00 uur wakker en nu weer al 4 nachten is het na zijn laatste fles om 2300 6.00 uur/6.30 uur. Dus ik denk dat hij vanaf nu doorslaapt? 6.30 is nog steeds erg vroeg, maar je moet ergens tevreden mee zijn toch?
hier met ongeveer 4 weken! Juud; wat fijn zeg, hopelijk is het vannacht weer zo heerlijk voor jullie!
Ik hoor wel eens dat een baby die zwaarder is, sneller door slaapt 's nachts. Klopt dit? Gr van Friezin
ik heb het wel eens vaker gehoord maar ja of het klopt die van mij waren wel allebei over de 4 kilo en sliepen beide binnen twee weken door
Siem heeft na die ene nacht helaas geen nachten meer doorgeslapen, maar hij drinkt 's nachts niet meer. Ik troost hem dus nu als hij rond 4 uur wakker wordt en meestal gaat het dan weer een uurtje goed. Dan troost ik hem weer en als hij dan, na een uurtje weer huilt, dan ga ik vast met hem naar beneden. Flesje maken, beetje spelen, drinken en dan is hij om 8.00 uur zo moe, dat we samen nog even in bed duiken. Zo houd ik het wel vol, maar als ik straks weer moet gaan werken niet natuurlijk. Maar we houden hoop!