Wanneer sliep jullie kind door (met kv)?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovely123, 30 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Hier ook een nacht-drinker. Hoewel hij overdag ook goed drinkt, maar 's nachts nóg meer! Ik moet er 2 x uit voor een fles, elke nacht. En daar omheen nog enkele keren voor een speen oid. Momenteel is het wel heel erg. Ik wijt het aan de 4,5 maandensprong. Ik weet niet of ik in sprongen geloof, maar vind het altijd fijn om iets de schuld te geven!

2. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Hier met 6 maanden van de ene op de andere dag.
    Vanaf 6 maanden kreeg hij meer bijvoeding en opeens sliep hij door.
    Wij gaven om 19.00 de laatste voeding en dan kwam hij rond 02.30.
    Hij had dan gewoon echt honger, net als jouw kindje. Ging ook altijd meteen na de voeding weer slapen. Het ene kind heeft het langer nodig dan het andere kind.

3. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn zoontje begon vanaf 3,5 maand tot nu ongeveer 1,5 week geleden ineens weer in de nacht te komen. Was hier echt een fase.
    Nu slaapt hij weer lekker door en komt in de ochtend ook iets later. Ging hier vaak zo , even een fase wat minder qua slaap en dan weer wat langer.

Die tip van de thermoskan en fles water en poedertoren is echt handig. Deed ik hier ook werkt echt beter/sneller.

4. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Pff 2 keer per nacht, zwaar hoor!
    Ik geloof opzich wel in sprongetjes hoor, maar volgens mij heeft het ene kind er meer last van dan het andere.

5. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    👍 Dat geeft me weer wat hoop!

6. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

13 mei 2013
    185
    0
    0
    Hier sliep ze met kunstvoeding met vijf weken al door

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn dochter ging met 18 maanden meestal doorslapen. Ze is nu 4 en ik moet er soms nog 2x uit als ze huilt ofzo. Mn zoon is 2,5 en die slaapt sinds zijn 2e verjaardag meestal door maar slaapwandelt ook weleens naar mijn kamer 's nachts. En als de deuren dan dicht zijn is het huilen en moet ik alsnog mn bed uit. Helaas... Geen doorslapers hier.

8. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Mijn oudste zoon sliep met 9 weken klokje rond. De jongste slaapt soms door, meestal niet.

Een paar weken geleden begon de jongste met doorslapen, geen nachtfles meer. Wij blij, natuurlijk! En toen kwamen er weer tandjes door, dus werd hij 's nachts weer wakker. De nachtvoeding lijkt er wel aardig af te zijn en wij zijn heel makkelijk met hem 's nachts in onze eigen bed nemen als er wat anders is, dus wij slapen vrij snel weer verder.

Omdat onze jongste zoon een flinke beer is, dacht iedereen dat hij wel snel zou doorslapen. Maar hij heeft dus nog een tijd lang een nachtvoeding gehad. En hij dronk ook helemaal geen grote hoeveelheden overdag en 's nachts. Hij kwam gewoon wat vaker. Nu hij goed begint te eten van de bijvoeding kan hij wel zonder nachtvoeding.

9. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Mijn zoontje was een hongerlapje, die wilde tot 8 maanden elke nacht nog een fles rond 300. En ook nog de avondfles 2200.
    Rond 8 maanden liet hij de nachtfles vallen, wilde die alleen in periodes van niet fit zijn of groeispurtjes.

Dochtertje ging met vijf weken van 2300 tot 600 slapen en dat bouwde uit tot 800 smorgens. Zonder nachtvoeding.

Vanaf zeg 5,5 maand slaapt ze van 1800 tot 730. Ze krijgt dan om 1730 een laatste fles en dan slaapt ze de klok flink rond.

Moet wel zeggen zij is geen grote eter. Ze krijgt nu nog 3 voedingen waarvan 1 papfles.

Toen ze nog geen bijvoeding kreeg dronk ze echt maar 50 of 80 per voeding. Nu ze maar 3 flessen krijgt drinkt ze beter.

10. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Hier beide kinderen rond de 15, 16 maand zonder fles in de nacht.
    Toen de 2e geboren werd moest ik er dus zowel voor de baby als voor de oudste uit voor de fles.

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn oudste met 15 maanden mijn middelste met 12 weken en daarna vanaf 6 maanden niet meer tot ze 3 was
    Onze jongste vanaf 16 weken tot 8 maanden daarna niet meer en geen idee hoelang dat nog gaat duren ;)

Overigens waren de dames al lang en breed van de fles af toen ze 8 maand waren dus die hebben na 8 maand ook geen nacht voeding meer gehad onze oudste tot ongeveer 1 jaar

12. Priscillaxxx

Priscillaxxx Actief lid

5 jun 2013
    184
    45
    28
    Hier slaapt ze al door sinds dat ze 6 weken was. Nu slaapt ze van 7 tot 7 en nog moeten we haar wakker maken :D

13. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier drinkt ze ineens veel meer. Eerste fles om 4.00. We komen dan ook uit op 6 flessen, die ze schoon op drinkt (150/5). Ze drinkt dus een liter! Tot afgelopen maandag 650-750! Toen kwam ze rond 5.30/6.00. Groeispurt wellicht? Maar in elk geval een nachtvoeding dus.

14. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Tja. Ik denk dat het niet ligt aan de voeding. Op borstvoeding sliep de mijne niet door. Op kunstvoeding ook niet direct. Toen sliep hij ineens door 3 weken lang. Toen weer twee weken niet. Toen weer 2 weken wel. Nu weer niet. Of ik rijstebloem in de laatste fles doe of niet het maakt niet zoveel uit.

Heel eerlijk denk ik dat een kindje zelf besluit om door te slapen. Wat ik wel doe is een kleinere fles 's nachts geven omdat ik denk dat hij niet echt honger heeft (omdat hij immers ook al zo 10 uur door kan slapen) of ik geef wat lauw water. Het ligt er een beetje aan hoe hij de dag ervoor heeft gedronken, hoe hij is (soms lukt alleen troosten andere keren krijst hij door tot een fles en trekt die dan ook zo leeg. )

Heel eerlijk denk ik dus dat het afwachten is en dat je het verder zelf niet zo kunt beïnvloeden .Al is dat natuurlijk wel lastig! Sterkte

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zoonlief had bv in de fles omdat hij de borst niet dronk, die sliep door op 5w.
    Dochterlief heeft alleen kv gehad en sliep ook rond 5w door. Ene nacht wel, andere niet, maar op 6w sowieso elke nacht.

16. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    hier duurt/duurde het heeeeeel lang!!

oudste sliep van 19.00 tot 5.00 met 11maanden.
    -vanaf 6 maanden geen voeding meer nodig tussen 19.00 en 6.00.
    -T/m 11 maanden wel 2/3 keer per nacht wakker, geen voeding nodig maar wel wakker. Niet altijd meer kunnen inslapen. Soms uren wakker in de nacht.
    -Nu (2.5jaar) van 19.00 tot 6.00. wordt zelden of nooit meer wakker in de nacht.

Jongste is nu 10maanden:
    -19.00 naar bed.
    -Wordt om 21.00 wakker -> fles.
    -Slaapt dan tot ongeveer 5.00u -> weer fles.
    -Slaapt dan soms verder tot 6.30, soms ook niet dan is hij om 5.00 echt wakker en gaat niet meer slapen tot n uur of 9.00/10.00.

Gelukkig voor jullie zijn onze kids meer de uitzondering dan de regel ;)

17. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    De oudste sliep na een paar weken door en is nooit meer wakker geworden 's nachts (behalen als hij ziel was). Eerste 3/4 mnd bv gehad daarna fv.
    Jongste sliep met 8 weken door, na 18 wkn werd hij weer 1/2 keer per nacht wakker. Met 6 maanden sliep hij weer door. Nu wordt hij alleen wakker met verkoudheid of tandjes. Hij heeft eerste 3,5 mnd bv gehad. Tot 6 mnd 's avonds en 's morgens bv rest kv. Nu volledig kv.

18. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Bij ons sliep ze met 1.5 maand al door.ervoor wed ze ook maar 1x per nacht wakker.Maar toch heerlijk als je langer kan slapen.

Deel Deze Pagina