Ik heb gister een klein beetje melk afgekolfd en vandaag weer een klein beetje. De melk van gister had ik in de koelkast gezet en de melk van vandaag heb ik bij de melk van gister vermengd. Ook had ik nog een flink vooraadje in de diepvries. Die melk heb ik er ook bijgedaan en heb nu bij elkaar zo'n 80 cc in een flesje. Van het CB vertelden ze me dat melk 3 dagen houdbaar is in de koelkast. Maar ik vind de melk er nu zo vies uitzien. Erg klonterig. Maar misschien hoort dat zo?? Ik wil vanavond graag een flesje geven. Maar kan ik dit zo geven?
Hoi! Hoe je melk eruit ziet zegt helemaal niets over de melk. Je kan ervan uit gaan dat wanneer je kindje het drinkt de melk gewoon goed is. Kindjes weigeren melk wanneer deze niet meer goed is. Als je meer wilt weten over de houdbaarheid van afgekolfde melk, kan je de volgende link bekijken. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kolvenenwerken - Bewaren van moedermelk Veel succes! Groetjes Mariska
lijkt mij ook prima, hier drijven er vaak ook vlokjes in of een randje vet erop. Let je er wel op dat als je melk net hebt gekolfd je het eerst moet laten afkoelen voor je het mengt met de koude melk die al in de koelkast staat. Anders is de al bewaarde melk weer "opgewarmd" door de nieuwe melk en dat is niet goed
Hmmm dat heb ik dus wel gedaan. Ik heb de "verse" melk meteen bij het flesje gegooid wat al in de koelkast stond. Kan ik het dan nu allemaal weggooien?
Ik zou gewoon kijken of je kindje het wil drinken. Ik wist dat in het begin ook niet. En dat heb ik ook aan mijn zoontje gegeven. Als het niet goed is, dan drinkt je kindje het waarschijnlijk niet. Groetjes Mariska
als ie t nog drinkt dan kan het ws wel. Je geeft het dan dezelfde dag dus echt bedorven ??? dat lijkt mij niet. Maar als je het van meerdere dagen zo gaat doen omdat je het toch een poos in de koelkast kunt bewaren wordt het steeds weer warm en weer koud en dat is niet goed.
Je moet inderdaad niet de afgekolfde melk bij de koude melk vermengen. Maar ook niet de ingevroren melk bij de melk in de koekast doen. Dat moet eerst apart ontdooien en dan kan het bij elkaar. Dat geld ook voor het invriezen; niet de melk die je in wilt vriezen bij de bevroren melk. Dan krijg je namelijk sneller derving..
Ik zou het nu gewoon proberen te geven, maar idd de volgende keer melk van gelijke temperatuur bij elkaar. Hier ziet het er soms ook wat raar uit maar met het opwarmen mengt het wel weer mooi.