Wanneer smaak/reuk terug?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Reigertje, 30 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Die vieze geur heeft mijn man ook.
    Hij had corona begin november en het enige wat hij tot nu toe rook was een muffe geur af en toe (vieze vaatdoek geur).

2. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.137
    884
    113
    Vrouw
    Ja dat ver weg herken ik wel. Die vieze geur is wel bekend bij mensen met corona. Ik rook soms een brandlucht en mijn man rook soms een chemische lucht. Als je er op googled (schrijf je dat zo? :p) zie je dat er echt veel mensen zijn die een vieze geur ruiken. Mijn man ruikt het nog soms en zegt dan: oh het coronaluchtje is er weer.

Echt super super vervelend. Ik heb van diverse kennissen gehoord dat pure gember shots hun echt goed geholpen hebben. Dat ze na een paar dagen verbetering merkte in hun smaak en geur. Wellicht dat je dat eens kunt proberen?
    Kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent, ik vond dat ook echt heel naar en was ook best wel bang. Maar dat het al ietsje terug is betekend wel dat het langzaam de goede kant op gaat! De een heeft wat meer tijd nodig dan de ander. Probeer je lijf zoveel mogelijk te supporten met gezonde dingen, veel rust.. je bent nog aan het herstellen!
    Ruik je elke dag aan de zelfde luchtjes? Of doe je dat niet? Ik had etherische oliën waar ik elke dag aan rook, daardoor kon ik precies bijhouden of ik voor uit ging!

Ik duim voor een snel herstel! ❤

3. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Nu na 2,5 week komen de sterke geuren terug, koffie, tandpasta, blue wonder, maar thee of kookluchtjes niet. Ik ruik nu aan een chocoladekleurige en nee, ook niet. Ik proef wel de meeste dingen weer goed, dat komt vanaf woensdag weer terug.
    Maar ik vind/vond het maar raar hoor geen geur en soms opeens iets ruiken wat helemaal niet klopt. Rode kool rook naar bloemen?! Thee naar bubblegum…

4. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.962
    113
    Nederland
    Ik ruik nu ook een hele vieze geur :cry: hondenpoep!
    Ik word er helemaal paranoia van, we hebben helemaal geen hond en lopen niet met schoenen binnen maar continu het idee dat er stront onder iemand z’n schoenen zit. Word er niet goed van.
    Andere geuren ruik ik gelukkig ook gewoon weer.

5. 86Elise

86Elise Actief lid

19 nov 2011
    348
    50
    28
    Bij mij duurde het ong drie weken.
    In de eerste week even weer wat geroken en toen was mijn reuk weer weg.
    Ik kon ook eerder weer ruiken dan proeven.

6. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Hier durf ik nu na 2 jaar te zeggen dat mijn smaak en reuk weer vrijwel volledig terug lijkt te zijn. Ik heb een hele periode 0,0 reuk en smaak gehad, daarna een tijdje heel erg aangetaste reuk/smaak en fantoomgeuren en -smaken. Aantal weken geleden kreeg ik heel vieze nasmaken en daarna werd het telkens beter! :)

7. Justme1985

Justme1985 Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.028
    641
    113
    Ik heb sinds begin januari al last van parosmie, oftewel vervormde geur en smaak. Werkelijk álles ruikt/smaakt heel vies/chemisch. Zijn een aantal dingen die nog enigzins oké zijn maar er zijn ook dingen die echt héél sterk die geur/smaak hebben. Zoals bijv. vlees, bakvet en zeep/shampoo/zwitsal/wasmiddelen zijn echt niet te doen. Mijn eetlust is ook erg aangetast hierdoor :$. Ik heb de hoop dat de zwangerschap het versterkt en dat als ik, hopelijk deze week, beval het dan wat beter wordt.

Vanmorgen at ik een appel en merkte dat deze wat meer naar appel smaakte en mijn dochter had haar handjes gewassen en liet mij dit ruiken en rook zowaar ff de frisse geur van de handzeep. Heb de hoop dat het dus langzaamaan wat beter wordt.
    Al had ik dit een paar weken terug ook een paar dagen en ineens was het weer terug en nog heviger ook.

Ik hoop vooral ook dat ik straks niet onpasselijk wordt van de lucht van mijn pasgeboren baby :cry: dat ruikt normaal zo lekker!

8. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Met de deltavariant na 3 weken weer.

9. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.384
    867
    113
    Ik had ook de delta variant en na 5 dagen kwam geur en smaak weer beetje bij beetje terug. Paar dagen later was het helemaal terug

Deel Deze Pagina