Wat als je vaccinatie verloopt?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 86Elise, 19 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 86Elise

86Elise Actief lid

19 nov 2011
    348
    50
    28
    #1 86Elise, 19 feb 2022
    Laatst bewerkt: 19 feb 2022
    Wie weet dit?
    Mijn vaccinatie bewijs verloopt half maart ik heb een herstel bewijs tot half juni.
    Inprincipe mag ik half maart mijn boosterprik halen eerder mag niet ivm die drie maanden(ik heb in december corona gehad).
    Maar wat als ik nu binnenkort toch weer corona krijg?
    En weer de boosterprik niet kan halen.
    Dan verlopen dus mijn vaccinaties.
    Ben ik ze dan helemaal kwijt?
    En heb ik dan alleen nog maar een herstelbewijs?

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Je kan dan later toch gewoon de booster halen als je die zou willen? Eerlijk gezegd zou ik me niet zo druk maken om ‘wat als’ scenario’s. Waar ben je bezorgd over? Dat je nergens meer naar binnen kan? Of dát je corona krijgt?

Zuul vindt dit leuk.
  3. 86Elise

86Elise Actief lid

19 nov 2011
    348
    50
    28
    Dat ik corona krijg ben ik niet zo bang voor maar meer idd dat je misschien nergens naar binnen kan en telkens moet laten testen en vd vakantie in het buitenland (i know erg he).En ik vindt het persoonlijk heel irritant dat je drie maanden moet wachten als je corona hebt gehad om een boosterprik te halen.

4. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Die wordt dan gewoon weer actief volgens mij.

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Nee je kunt gewoon je booster halen. Het is niet zo dat je dan weer van voor af aan moet beginnen en weer eerst twee prikken moet halen. Dat neem ik aan tenminste...

6. 86Elise

86Elise Actief lid

19 nov 2011
    348
    50
    28
    Nee dat denk ik ook maar ik kan het nergens duidelijk vinden.

7. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    Je herstelbewijs is voldoende voor alles en overal denk ik? En als je opnieuw corona krijgt dan wordt je herstelbewijs ook weer verlengd neem ik aan.

8. 86Elise

86Elise Actief lid

19 nov 2011
    348
    50
    28
    Dat lijkt mij ook..

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Gewoon na herstelbewijs data de booster halen, ook als je nu nog een keer besmet zou raken.

Je vaccinatie bewijs/vrijheidsqr is dan weer onbeperkt geldig tot ze je weer dwingen voor shot 4.

10. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Ik heb ook nog geen booster gehad. Wel een herstel bewijs. Deze was eerst nog 12 maanden geldig in NL. Nu nog maar 6 maanden. Ik moet dus sowieso voor de zomervakantie een nieuwe code hebben. Want in europa zal je vast nog wel her en der zo’n qr moeten laten zien. Anyway. Wij wachten nog wel even, afwachtend wat de regels in april/mei ofzo zijn.

11. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Je eerste 2 vaccinaties vervallen verder nog niet opeens. (Dat komt misschien ooit nog wel, want iedere keer bedenken ze wat nieuws) Die heb je wel gehad. De booster is puur om je immuun systeem weer te heractiveren. Netzoals een infectie doet.

12. 86Elise

86Elise Actief lid

19 nov 2011
    348
    50
    28
    Oke,dus als er staat dat de vaccinaties geldig zijn tot half maart en je pas later de booster halen omdat je misschien voor een tweede keer corona krijgt worden ze erna weer geactiveerd of het blijft er gewoon in staan?

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Zelfs voor het buitenland is hij niet overal meer nodig. Wij gaan naar Noorwegen, daar hoeft het niet, Zweden ook niet meer. Terug gaan we via Legoland en Denemarken vraagt het nu nog wel. Ik mag pas sinds deze week mijn booster halen, maar wacht het nog maar even af.
    Mijn vaccinatiebewijs is wel al verlopen.

Ik ben alleen benieuwd wat Duitsland gaat doen. Daar wilden we in de meivakantie heen, onze herstelbewijzen zouden precies geldig zijn, maar dat hebben ze naar 90 dagen gezet. En met Janssen en een booster ben ik volgens mij nog steeds niets daar.

14. 86Elise

86Elise Actief lid

19 nov 2011
    348
    50
    28
    Ik hoop idd dat het van de zomer nergens meer hoeft..wij gaan naar Spanje en Frankrijk in de zomer.

15. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Spanje eind deze maand al (hoor ik van vrienden in Barça) en Frankrijk verwachten ze ook snel te gaan versoepelen.

Een booster gaan halen om op vakantie te kunnen vind ik persoonlijk waanzin. En nee, de vergelijking met, bv Gele koorts vaccin voor Azië gaat niet op. Dat soort vaccins bieden namelijk wel gegarandeerd bescherming tegen ziekte.

Dus ik zal voorlopig nog een test moeten doen om te mogen vliegen. So be it.

16. 86Elise

86Elise Actief lid

19 nov 2011
    348
    50
    28
    Ik wil zelf ook de booster om net wat beter beschermd te zijn ook vanwege mijn werk en daardoor ook minder kans heb om in quarantaine te moeten.
    Maar dat het dan geldig is vd vakantie is mooi meegenomen.
    Voor ons werk testen we heel veel,al hoop ik echt dat dat er binnenkort vanaf gaat.
    Het hele testbeleid,en dat ziek ziek is en thuis blijven etc maar dat terzijde.

juliette77 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina